Mituri despre curele de slăbire

De Erika Chivu pe

Cum ştii dacă funcţionează dieta ta

O să zici că se vede clar pe cântar. E adevărat, dar asta nu e totul. Din punctul meu de vedere, degeaba slăbeşti dacă te simţi lipsită de vlagă, ţi-e poftă de tot ce vezi şi îţi vine să-i omori pe cei care mănâncă de toate.

Ştii că ţi-ai ales dieta perfectă când te simti uşoară, plină de energie, ai chef şi de muncă, şi de distracţie, te simţi relaxată şi calmă. Dacă nu te recunoşti în această descriere, probabil că organismul tău duce lipsă de anumiţi nutrienţi, deci ar trebui să-ţi revizuieşti un pic meniul, scoţând unele alimente şi introducându-le pe cele care constaţi că lipsesc. De asemenea, poţi să iei un supliment cu multivitamine şi minerale – nu-ţi face griji, vitaminele nu îngraşă.

La fel de important este să nu devii frustrată din cauza poftelor. Daca te consideri o pofticioasă şi nu te poţi abţine de la dulciuri, roagă-i pe cei din jur să nu defileze prin faţa ta cu platoul de prăjituri. Iar din când în când chiar e indicat să-ţi faci câte o mică plăcere, sub forma unei ciocolate sau prăjituri, dar nu profita de această mică favoare pe care ţi-o faci ca să devorezi tot ce prinzi.

Un alt semn că ai ales dieta greşită este când te gândeşti numai la mâncare şi stai permanent cu ochii pe ceas, calculând câte minute au rămas până la următoarea masă. Senzaţia permanentă de foame nu este deloc semn bun pentru că aşa nu poţi să rezişti mult şi nici nu e sănătos. Mai adaugă în meniul tău o gustare sau împarte masa principală în două porţii, urmând ca pe prima să o mănânci cu două-trei ore înaintea celei de-a doua.

Mâncăm prea mult

Nu vreau să fiu unul din cei care dau sfaturi, dar îmi permit să închei cu un „indiciu” pentru cele care vor să slăbească: toţi, şi cei slăbi şi cei grăsuţi, mâncăm mult mai mult decât avem nevoie. Că te duci la fast-food, la restaurant-pizzerie sau la mama acasă, porţiile sunt uriaşe şi unde mai pui că nici nu ne mulţumim cu una singură. N-am încercat să fac calcule, dar bănuiesc că o masă românească „sănătoasă”, cu ciorbă, felul doi, garnitură, salată şi desert, reprezintă cam de doua ori cantitatea de mâncare necesară pe o zi întreagă.

Într-un reportaj văzut recent la televizor, o doamnă care slăbise prin operaţie bariatrică spunea că mănâncă de toate, dar nu foloseşte farfurii normale, ci farfuriuţele care se pun sub ceaşca de cafea, accea fiind cantitatea de mâncare necesară organismului uman la o masă. Desigur, cei cu stomac de mărime normală nu se pot sătura cu atât, dar nici nu au nevoie de două feluri, garnitură şi desert.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2