Dieta Dukan – cum slăbeşti rapid şi sănătos

De Erika Chivu, pe Ultimul update Vineri, 04 septembrie 2020, 14:23

Dieta Dukan, creată de doctorul francez Pierre Dukan, este nu doar la modă, ci şi foarte eficientă, dacă ne luăm după vedetele care au slăbit cu ajutorul ei: Jennifer Lopez, Gisele Bundchen, Kate Middleton.

Formată din patru faze, Dieta Dukan este un regim de tip low-carb, în care ai voie să consumi multe proteine, dar nu ai voie să consumi carbohidraţi.

Nu trebuie să cântărești mâncarea sau să numeri caloriile, în schimb trebuie să excluzi complet din dietă anumite alimente. Dieta Dukan se bazează pe proteine, apă şi tărâţe de ovăz, care trebuie consumate zilnic, dar este una dintre diete de slăbit care are rezultate din prima fază.

Faza 1 – Faza de atac

În această primă fază slăbeşti rapid – lucru necesar pentru a-ţi găsi motivaţia, după cum spune dr. Dukan –  dar şi interdicţiile sunt multe, iar odată cu ele vin şi efectele secundare: respiraşie urât mirositoare, lipsă de vlagă, constipaţie, gură uscată.
Faza de atac poate dura de la 2-3 zile până la 10 zile, în funcţie de numărul kilogramelor în plus. Dacă vrei să slăbeşti până în 10 kilograme, faza de atac va dura trei zile. Dacă vrei să slăbeşti peste 20 de kilograme va dura 10 zile.
Ce poţi mânca în faza de atac: ai voie să consumi în orice cantitate alimente bogate în proteine, dar fără grăsimi – peşte, carne de vita, pui, ficat, lactate degresate, ouă. Acestea nu segătesc decât la cuptor, grătar, aburi sau fierte.
Nu ai voie să mănânci: fructe, legume, făinoase, carne de porc şi miel, carne de raţă şi gâscă, pielea de pe carnea de pui.
Neapărat: în această perioadă trebuie să bei 1,5 litri de apă şi să consumi 1,5 linguri tărâţe de ovăz.

Faza 2 – faza de croazieră

Se menţine regimul bazat pe proteine, dar odată la două zile poţi să mănânci în orice cantitate legume care nu conţin amidon: roşii, castraveţi, varză, spanac, salată verde, ceapă, fasole verde, etc. Astfel, o zi mănânci doar proteine, iar a doua zi treci la proteine plus legume.
Nu ai voie să mănânci: cartofi, fasole, mazăre, fructe, făinoase.
Creşte cantitatea de tărâţe de la 1,5 la 2 linguri pe zi. Se păstrează cantitatea de apă la cel puţin 1,5 litri.
Faza de croazieră durează până când ajungi la greutatea dorită.

Faza 3 – faza de consolidare

În fiecare zi poţi să mănânci în cantităţi nelimitate proteine şi legume, din cele permise în fazele anterioare. În plus, acum ai voie să mănânci carne de porc mai slabă şi zilnic câte un fruct, cu excepţia bananelor, strugurilor şi cireşelor. Cele mai indicate sunt merele. Nu uita nici în această fază să bei multă apă şi să mănânci două linguri de tărâţe.
De asemenea poţi mânca zilnic câte o felie de pâine integrală dacă simţi nevoia, iar o dată pe săptămână poţi să mănânci paste, cartofi, orez, etc. Tot odată pe săptămână ai voie la o recompensă constând într-o singură masă la care poţi mânca orice îţi doreşti. În fiecare săptămână una din zile va fi dedicată exclusiv proteinelor, ca în faza de atac.
Durata fazei de consolidare e proporţională cu numărul kilogramelor pierdute, care se înmulţesc cu 10 şi se obţine numărul zilelor de consolidare. Astfel, dacă ai pierdut 10 kilograme în primele două faze, aceasta va dura 100 de zile.

Faza 4 – faza de stabilizare

În această perioadă, care ar trebui să devină un stil de viaţă, ai voie să mănânci orice, dar respectând anumite reguli:
• O zi pe săptămână ţii regimul din faza de atac, adică nu mănânci decât proteine.
• Zilnic mănânci 3 liguri cu tărâţe de ovăz.
• Mergi pe jos zilnic cel puţin 20 de minute şi nu foloseşti niciodată liftul sau scările rulante.
Foto: Thinkstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!