Secrete ca să slăbeşti fără stres

De Unica.ro, pe

Dacă vrei să slăbeşti şi să-ţi menţii greutatea pe termen lung urmează cele şapte reguli de alimentaţie pe care ţi le prezentăm în continuare. Nutrioniştii te asigură de succes!

Individualizează-ţi strategia de slăbit

Dacă vrei să slăbeşti, trebuie mai întâi să afli când şi din ce motive mănânci. În care din cele trei categorii te încadrezi?
– Cei care mănâncă din cauza stresului – în situaţiile în care eşti suprasolicitată, agitată sau nervoasă simţi că trebuie neapărat să mănânci ceva, nu mai contează ce. De aceea ai nevoie de alte strategii pentru a învinge stresul: sport sau exerciţii de relaxare a muşchilor pentru a calma hormonii de stres. O altă strategie este să păstrezi la îndemână fructe şi legume sau gumă de mestecat.
– Cei care mănâncă din obişnuinţă – în fiecare zi, la aceeaşi oră, iei masa, fie că îţi este foame sau nu. Ai nevoie de puţină variaţie: dacă masa de prânz e săţioasă, poţi să renunţi fără probleme la masa de seară.
– Cei ce se recompensează mâncând – dacă ai făcut ceva bine sau ai avut o zi grea, îţi cumperi de la chioşc ceva bun, pentru a te răsfăţa. Sfatul nutriţioniştilor e să găseşti alte metode de a te recompensa: să faci o baie cu spumă, să suni prietenii sau să mergi la cinema. Banii pe care i-ai da în fiecare zi pe dulciuri, pune-i într-o puşculiţă şi cumpără-ţi la sfârşitul anului ceva frumos.

Adaptează-ţi organismul

– Nu te poţi obişnui să mănânci porţii mici şi îţi umpli mereu farfuria? Atunci trebuie să mănânci de maxim trei ori pe zi şi nu de cinci ori, aşa cum e recomandat de obicei.
– Obişnuieşti să laşi ce e mai bun pentru sfârşit? Atunci ai nevoie doar de porţii mici de mâncare şi de cât mai multă salată în farfurie.
– Începi să mănânci o ciocolată şi nu te poţi opri până nu o termini? Atunci răsfaţă-te cu aceste bunătăţi doar într-o singură zi din săptă-mână şi compensează prin mai multă mişcare şi renunţă la mesele de seară.

Găteşte sănătos

– Foloseşte tigăi sau oale din teflon, pentru că astfel poţi pune la mâncare mai puţină grăsime.
– Prepară mâncarea fiartă sau la grătar când poţi face asta. Consumă cât mai puţine prăjeli.

Foloseşte trucuri garantate

– Nu citi când mănânci, ci concentrează-te asupra mâncării.
– Sentimentul de saturaţie se instalează abia după 20 de minute după ce începi masa. De aceea e bine să mănânci încet.
– Trucurile optice funcţionează. Chiar dacă mănânci doar o porţie mică de paste sau de carne, aşază alături o salată, o roşie sau castraveţi tăiaţi felii. Nu vei mai simţi că mănânci prea puţin.
– Nu ţine alimentele la vedere, ci în dulapuri închise. Nu vei fi tentată să mănânci în continuu.
– Spală-te pe dinţi imediat după masă şi vei scădea astfel pofta de a mânca mai mult.
– Păstrează la îndemână legume, fructe şi alimente sărace în calorii.
– Când eşti plecată întreaga zi, ia-ţi în geantă câteva fructe pe care să le mănânci când ţi se face foame.
– Învaţă să deosebeşti pofta de foame şi mănâncă doar atunci când îţi este cu
adevărat foame.
– Foloseşte farfurii, linguri şi furculiţe mici. Vei mânca automat mai puţin
Citeşte continuarea în pagina următoare!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2