Mencinicopschi: reguli importante în alimentaţie

De Erika Chivu, pe

Chiar dacă nu ezită să încerce fructe de mare sau alte mâncăruri exotice, românii preferă totuţi alimentele tradiţionale. Problema e că le consumă zilnic…
… inclusiv pe cele mai grele, care conţin combinaţii nepermise de alimente.

50 de nutrienţi esenţiali în fiecare zi

 
Conform prof. dr. Mencinicopschi, există 50 de nutrienţi esenţiali de care organismul nostru are nevoie zilnic şi pentru că nu îi poate produce trebuie să ni-i asigurăm prin alimentaţie. Unul sau două feluri de mâncare pe zi nu pot „acoperi” toţi cei 50 de nutrienţi esenţiali, aşa că o dietă sănătoasă este în primul rând una diversificată.

Sclavii gustului

 
Din păcate, tindem să evităm unele alimente în favoarea altora, mai gustose. „Suntem sclavii papilelor gustative”, crede dr. Mencinicopschi, adăugând că acest lucru ne face să mâncăm fără să ne hrănim. Dacă adăugăm şi celălalt obicei periculos al omului modern, sedentarismul, avem elementele necesare pentru instalarea sindromului metabolic, o afecţiune manifestată prin obezitate, dislipidemie, boli de inimă şi vasculare.

Moda nu are ce căuta în nutriţie

Un alt element periculos în alimentaţie este moda. Când vorbim de nutritie nu ar trebui să existe mode, avertizează dr. Mencinicopschi. Indiferent ce dietă ţine o vedetă, indiferent ce carte publică un bucătar faimos, corpul nostru ne dictează ce ar trebui să mâncăm şi numai cei care il ascultă pot fi sănătoşi, dar şi frumoşi. Pentru că frumuseţea, crede specialistul, vine din interior, iar pielea şi părul nu pot arăta bine dacă nu sunt hrănite aşa cum au nevoie.

Reguli importante în alimentaţie

 
–    Fructele se mănâncă doar între mese. Consumate înainte sau după masă îngreunează digestia.
–    Leguminoasele (fasole, mazăre) nu se combină cu brânzeturi, ouă sau carne.
–    Apa se bea doar între mese.
–    Nu sunt permise alimentele foarte calde sau foarte reci pentru că îngreunează digestia şi măresc riscul de cancer la stomac.
–    Uleiul de palmier este cel mai potrivit pentru prăjeli fiindcă are un punct de fumegare înalt.

Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi vorbeşte despre toate acestea şi multe altele, în noua sa carte, „Revoluţie în bucătărie”, care analizează şi rescrie reţetele tradiţionale din punctul de vedere al alimentaţiei sănătoase.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!