5 trucuri pentru o dieta eficientă şi rapidă

De Unica.ro pe

Înainte de a stabili cât trebuie să slăbeşti, calculează-ţi neapărat indicele de masă corporală.
Vrei cu orice preţ să scapi de kilogramele în plus? De acord, dar fă-o într-un mod sănătos. Află care este greutatea ta ideală, cum poţi ajunge la ea şi cum o poţi menţine. Indicele de masă corporală îţi arată cât mai trebuie să slăbeşti.

Cum calculezi?

Indicele de masă corporală, prescurtat IMC, se calculează în felul următor: împarţi greutatea în kilograme a corpului la pătratul înălţimii.
Exemplu:
Greutate = 60 kilograme
Înălţime = 1,65 metri
IMC [ 60 : (1,65 x 1,65) = 22,03
Rezultatul obţinut îţi indică în ce categorie de greutate te înscrii.

Categoria                 IMC
Subponderal             sub 19
Greutate normală       între 19 şi 25
Supraponderal           între 25 şi 30
Obez grad mediu       între 30 şi 40
Obez grad ridicat     mai mult de 40

Mai puţin de 19

Un IMC mai mic de 19 este un semnal de alarmă în cazul în care este vorba despre o slăbire extremă într-o perioadă relativ scurtă de timp. De altfel, orice modificare drastică de greutate este periculoasă pentru sănătatea ta. Însă, dacă greutatea ta a fost stabilă timp de mai mulţi ani, fără variaţii prea mari, un indice mai mic de 18,5 nu este semnul unei boli.

Între 19 şi 25

Persoanele care au indicele masei corporale cuprins între aceste valori au o greutate normală spre ideală. Acest lucru înseamnă că riscul de boli este mai redus decât în cazul celor cu greutatea peste cea normală. Dacă indicele tău este cuprins în acest interval este bine să îţi menţii greutatea actuală fără să încerci să slăbeşti brusc şi accentuat. De asemenea, nici acumularea de kilograme nu este indicată.

Între 25 şi 30

Un indice de peste 25 trebuie privit ca un avertisment: te afli între greutatea normală şi obezitate. Riscul apariţiei unor boli cardiovasculare, cum ar fi insuficienţa cardiacă, hipertensiunea sau infarctul miocardic este mai mare în această categorie.

Peste 30

Dacă IMC tău este mai mare de 30 eşti predispusă la boli precum diabetul, hipertensiunea şi la cele de inima. În acest caz, slăbirea e necesară, ba chiar obligatorie. Este indicat să consulţi neapărat un medic nutriţionist. Acesta îţi va prescrie un regim personalizat de slăbire, care să te ajute să slăbeşti sănătos.

5 sfaturi pentru a slăbi în mod inteligent

Sport de 2 ori pe săptămână

Pentru a te menţine în formă este important să combini o dietă corectă cu exerciţiul fizic. Orice dietă este cu atât mai eficientă cu cât este completată cu sport. Pentru rezultate evidente, exerciţiile fizice trebuie să lucreze mai multe categorii de muşchi şi trebuie efectuate cel puţin de 2-3 ori pe săptămână timp de 20-40 de minute. Mersul pe jos este cel mai ieftin sport pe care îl poţi face chiar zilnic. Începe  prin a  coborî cu o staţie mai departe şi a merge pe jos până acasă sau la serviciu. Cu timpul, poţi mări distanţa prin a merge două sau mai multe

Mese Regulate

Nicio dietă din lume nu îţi garantează că îţi vei păstra pentru tot restul vieţii greutatea pe care ai obţinut-o slăbind. Pentru asta, ai nevoie de mai mult decât un simplu regim. Trebuie să îţi schimbi modul de viaţă şi obiceiurile alimentare. Acest lucru înseamnă, printre altele, cel puţin trei mese regulate pe zi, renunţarea sau diminuarea consumului de alimente care conţin grăsimi, a dulciurilor, a alcoolului şi a băuturilor carbogazoase. O altă regulă de aur este evitarea cinelor după ora 19-20.

500 de calorii arse zilnic

Ştiu că ai vrea ca în două săptămâni să arăţi ca un manechin, dar acest lucru este deopotrivă imposibil şi nesănătos. Dacă slăbeşti repede, organismul tău se va adapta la regimul drastic pe care i-l impui şi va avea nevoie de mai puţine calorii decât de obicei pentru a funcţiona. Astfel, îţi va fi aproape imposibil să mai slăbeşti având în vedere că, dacă mai reduci din numărul caloriilor, vei ajunge să te hrăneşti cu… aer. Încearcă să arzi un număr maxim de 500 calorii pe zi, lucru care va duce la pierderea a 0,5 kg pe săptămână. Numai aşa vei slăbi în mod sănătos.

Mai multe proteine

Înlocuieşte glucidele şi grăsimile, responsabile de luarea în greutate, cu alimente precum fructele, legumele şi cerealele, bogate în vitamine şi minerale sau peştele şi carnea de pui, cu un aport mare de proteine. Dacă nu poţi renunţa imediat la produsele din carne, poţi face lucrul acesta treptat. Redu consumul de grăsimi, mărindu-l treptat pe cel de produse vegetale. înlocuieşte produsele din făină albă cu cele fabricate din făină integrală, sursă de proteine şi de fibre.

Porţii mici şi săţioase

Important nu este să mănânci tot ce ai în farfurie, ci atât de mult cât să te saturi. Încearcă să reduci porţiile de mâncare gradual şi să îţi obişnuieşti stomacul să se sature cu o cantitate mai mică de mâncare, dar care să îţi ofere necesarul de calorii. Pentru a te sătura mai repede, bea apă sau un ceai rece în timpul mesei. Legumele proaspete, consumate înainte de masă, îţi pot da, de asemenea, senzaţia de saţietate.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro