Vezi care sunt capcanele dietei vegetariene!

De Libertatea pentru femei pe

Multe persoane aleg ca măcar pentru o perioadă, dacă nu permanent, să îşi modifice modul de se hrăni. Asta înseamnă de cele mai multe ori renunţarea la carne. Nutriţionistul Rodica Tenu atrage atenţia asupra celor mai frecvente greşeli pe care le fac cei care adoptă o astfel de alimentaţie.
În general vorbind, dieta vegetariană poate fi o dietă echilibrată, care să furnizeze toţi nutrienţii necesari menţinerii sănătăţii organismului şi, mai mult, ne poate feri de aportul excesiv de grăsimi saturate (preponderent de origine animală). Totuşi, persoanele care decid să renunţe la consumul de carne greşesc de multe ori atunci când îşi compun meniul. Iată care sunt cel mai des întâlnite „greşeli”
ale vegetarienilor:

►  Consumul unei game limitate de produse, mai ales în cazul dietelor strict vegetariene.

► Reducerea consumului de proteine. Proteinele vegetale au o valoare biologică mai scăzută (au mai puţini aminoacizi), iar pentru a furniza organismului cantitatea necesară este nevoie de consumul unei game cât mai variate de legume şi cereale. Foarte bune ca şi conţinut de proteine sunt: mazărea, lintea, soia sau fasolea. 

► Consumul excesiv de produse care conţin amidon (cartofi, pâine) fără includerea în cantitate suficientă a fructelor, legumelor şi seminţelor oleaginoase este o altă greşeală frecventă.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2