Cum se fierbe hrișca și cum se folosește în bucătărie

De Adina Zamfir, pe Ultimul update Vineri, 23 iulie 2021, 11:38

Populară printre vegetarieni, hrișca este considerată un aliment sățios, bogat în substanțe nutritive. Dar are micile ei secrete de preparare. Află cum se fierbe hrișca în mod corect, să rămână gustoasă, și cum se poate folosi în diverse preparate.

 

Hrișca se găsește în magazinele de tip plafar și în marile supermarketuri și nu este deloc scumpă. Este un aliment sățios și hrănitor și merită să o consumi săptămânal. Iată cum se alege și cum se fierbe hrișca și cum o poți prepara.

Cum se fierbe hrișca să fie gustoasă

Cum se fierbe hrișca și cum se folosește în bucătărie

Pentru vegetarieni și pentru persoanele cu intoleranță la gluten, hrișca este o bună alternativă la grâu și la orez. Nu este o cereală, iar boabele ei sunt semințe care se înmoaie ușor în apă și care sunt înrudite cu rubarba și măcrișul.

În Rusia și în Polonia este un aliment consumat foarte des, ca bază pentru o mulțime de preparate gustoase, hrișca având proprietăți nutritive complexe.

Hrișa se găsește în stare crud-uscată, boabele având culoarea verzuie, dar și procesată termic industrial, boabele având culoarea maronie. De preferat este hrișca verde care păstrează mult mai bine toate substanțele nutritive ale plantei.

Trebuie să știi câteva mici trucuri despre cum se fierbe hrișca în mod corect pentru a nu se transforma într-un terci cu un gust mai puțin plăcut.

  • Ai grijă la cantitatea de apă: se folosesc 2 căni de apă la 1 cană de boabe de hrișcă.
  • Apa se pune la fier cu sare și se lasă să dea în clocot.
  • Hrișca se spală în 2 – 3 ape și se pune în apă când aceasta începe să fiarbă. Se amestecă de câteva ori și se pune capacul. Hrișca se lasă să fiarbă aproximativ o jumătate de oră, fără a mai amesteca, deoarece riscă să se transforme într-un terci. Nu se mai ridică nici capacul cât timp fierbe.
  • După 20 – 30 de minute, se introduce o lingură în centrul oalei pentru a verifica dacă hrișca a absorbit toată apa. Dacă mai este apă, se mai lasă la fiert 10 minute. Dacă nu mai este apă, se stinge focul, se pune capacul și se lasă la infuzat 15 minute.

Așa se fierbe hrișca în mod corect, pentru a rămâne boabele întregi, cu o textură ușor crocantă și plăcută.

!!! Hrișca se fierbe cel mai bine în ceaun, oală din fontă sau oală de metal cu interior ceramic.

Hrișca se poate consuma și crudă

desert cu hrișcă și lapte

desert cu hrișcă și lapte

Având un gust ușor dulceag, hrișca se poate consuma și fără să fie fiartă. La fel ca arpacașul, hrișca se spală bine și se lasă la înmuiat în apă timp de 2 – 3 ore. Când boabele sunt plăcute la gust, este pregătită pentru consum.

Cât timp stă la înmuiat, o poți ține și la frigider, ca să nu fermenteze, dacă este prea cald în bucătărie.

Hrișca înmuiată se poate combina cu nuci mărunțite și miere, cu miere și cacao sau cu zahăr și cacao. Ea devine astfel cu desert hrănitor și sănătos.

Află cum poți să ții o dietă cu hrișcă foarte eficientă!

Cum se folosește hrișca fiartă

Boabele de hrișcă fiartă constituie o bază hrănitoare pentru multe preparate gustoase.

Ea poate fi combinată cu carne tocată în pateuri și plăcinte, cu ciuperci și cu legume sotate.

Poate fi folosită în tocănițe și în supe cu tot felul de legume, deoarece nu le schimbă gustul.

Și mai poate fi folosită în salatele pe bază de crudități și verdețuri, cu mult pătrunjel, morcov sau țelină.

Beneficiile boabelor de hrișcă pe scurt

Asemănătoare cu boabele de grâu, boabele de hrișcă sunt considerate mult mai gustoase și hrănitoare. Este bogată în fibre și proteine, dar mai ales în săruri minerale, având o valoare energetică mare. Hrișca are un conținut bogat de antioxidanți esențiali, conține vitaminele B1, B2, B3 si B6, precum și fier, zinc și potasiu. Este bogată și în mangan și magneziu.

Diverse studii medicale au demonstrat că hrișca reglează cantitatea de colesterol din sânge, menține tensiunea arterială în limite normale, ajută inima și buna circulație a sângelui și ajută digestia datorită fibrelor. Hrișca este adesea recomandată în dietele de slăbit, este sățioasă și reduce riscul de a face diabet.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!