6 greşeli care îţi încetinesc metabolismul

De Amelia Matei, pe Ultimul update Vineri, 01 aprilie 2022, 14:13

Dai vina pe metabolismul lent pentru kilogramele în plus? S-ar putea să fie adevărat, numai că el încetineşte din cauza unor greşeli pe care le faci.
Kilogramele în exces sunt adesea asociate cu un metabolism lent. Uneori chiar este adevărat, dar acest lucru nu trebuie să fie o scuză ca să te resemnezi şi să te laşi în voia kilogramelor. Cel mai probabil, metabolismul tău este lent din cauza unor greşeli pe care chiar tu le faci. Iată care sunt acestea şi cum le poţi corecta.
Consumi prea mulţi carbohidraţi simpli. În această categorie intră dulciurile şi pâinea albă, care îţi ridică brusc glicemia făcând-o apoi să scadă la fel de brusc. Carbohidraţii sunt necesari şi în dietă, dar alege-i pe cei complecşi care îţi dau energie pe o perioadă mai lungă. Deci evită dulciurile şi înlocuieşte produsele din făină albă cu cele din făină integrală.Vezi de ce dieta ideală este săracă în carbohidraţi!
Ai o masă musculară mică pentru că nu faci destulă mişcare. Se ştie că muşchii consumă mai multă energie decât grăsimea chiar şi în stare de repaos. Ca să ai un metabolism ridicat ai, deci, nevoie de muşchi puternici. Iar pentru asta trebuie să faci exerciţii cu greutăţi, chiar dacă scopul tău este să slăbeşti. Află tot ce nu ştiai despre muşchii tăi!
Nu consumi destul fier. Lipsa de fier se traduce nu doar prin stări de oboseală, ci şi prin scăderea metabolismului. Ca să nu cazi în extrema cealaltă, excesul de fier, asigură-ţi aportul zilnic din alimente, şi nu din suplimente. Fierul se găseşte în legumele cu frunze verzi, ficat, carne roşie, gălbenuş de ou.
Nu consumi destule proteine. Dacă mănânci multe salate când eşti la dietă, ai grijă să incluzi în ele şi alimente care conţi proteine – carne, fasole, mazăre, soia, nuci, etc. Proteinele sunt esenţiale pentru menţinerea masei musculare, deci şi pentru un metabolism normal. Corect ar fi să mănânci proteine la fiecare masă pentru cp au şi avantajul de a-ţi da o stare de saţietate de lungă durată.
Sari peste mese. Da, e corect să micşorezi numărul de calorii consumate dacă ţii dietă, dar să sari complet peste mese nu este nici pe departe o soluţie bună. Atunci când nu primeşte mâncare, organismul „intră în panică” şi micşorează consumul de energie pentru cazul în care ar urma o perioadă de înfometare. Cu alte cuvinte, metabolismul scade. Corect este să mănânci câte ceva la fiecare trei ore, dar să alegi alimente sănătoase şi cu puţine calorii.
Consumi alcool. Alcoolul este interzis în cura de slăbire în primul rând pentru că îţi aduce calorii goale şi în al doilea rând pentur că încetineşte metabolismul foarte mult. După ce ai băut un pahar, metabolismul rămâne scăzut timp de câteva ore. Vezi şi ce efecte are alcoolul asupra corpului tău!
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!