Învaţă să slăbeşti de la prima dietă

De Libertatea pentru femei pe

Care e cea mai bună metodă pentru a da jos kilogramele depuse? Ce nu trebuie să scapi din vedere şi la ce vârstă sunt dietele contraindicate? Află chiar de la medicul specialist rezolvarea acestor dileme.
Etapa iniţială pe care ar trebui să o parcurgi când urmezi pentru prima dată o dietă este, conform medicului specialist, analizarea cu seriozitate a cauzei care te-a determinat să vrei să dai jos surplusul de greutate. „Identificarea clară a cauzei depunerii kilogramelor poate duce la creşterea ratei de succes a procesului de slăbire şi la conştientizarea faptului că stilul de viaţă are deficienţe. Astfel, există o mare şansă ca dieta să aibă succes nu numai pentru 1-3 luni, ci pentru o perioadă mult mai lungă„, spune dr. Ciprian Constantin.
Iar dacă o cură de slabire reuşeşte să modifice stilul de alimentaţie, aceasta este chiar varianta ideală. „Rolul nutriţionistului va fi de găsire a soluţiilor pentru optimizarea stilului de viaţă, stabilirea unor obiective clare în ceea ce priveşte starea de sănătate, greutatea, talia, îmbunătăţirea perioadei somnului (care s-a dovedit a avea efecte pozitive suplimentare pe scăderea ponderală), optimizarea programului de lucru, a orarului meselor, a cantităţii de alimente, introducerea sau adaptarea efortului fizic, etc„, declară specialistul.

Un truc esenţial: jurnalul

Folosirea unui jurnal în care sunt notate toate alimentele consumate, însoţite de orele corespunzătoare, este foarte utilă. „În acest fel, se pot aprecia cantitatea şi calitatea alimentelor consumate, dar şi greşelile de alimentaţie, ca ore sau repartiţii pe mese. Astfel, se poate interveni uşor pentru a avea rezultate în lupta cu kilogramele„, explică medicul. Tot el subliniază că „nu există un program nutriţional minune: cura cu varză, dieta disociată sau cura cu lichide sunt doar «poveşti» cu succes trecător”.

Riscurile unei cure la vârsta nepotrivită

Posibilele efecte cauzate de curele dezechilibrate, la vârste foarte tinere, sunt: carenţele nutritive şi de vitamine, tulburările de comportament alimentar, apatia, tulburările cognitive, iritabilitatea, anxietatea, căderea părului, sensibilizarea unghiilor, insomnia sau scăderea tensiunii arteriale. „Dietele au riscuri asociate, chiar şi minime, indiferent de vârstă. Dar mai ales în cazul extremelor, acestea se accentuează din cauza impactului asupra creşterii (la tineri) şi asupra patologiei asociate (la vârstnici)”.

Mai mult sport, mai puţin televizor

Pentru şcolari şi adolescenţi trebuie promovate activitatea fizică, nutriţia sănătoasă, consumul de fructe şi legume, limitarea timpului petrecut în faţa monitorului sau a televizorului, dar şi consumul restrâns de alimente bogate în calorii. Cel mai important aspect pentru vârsta tânără este menţinerea unei greutăţi în limite normale, adecvată înălţimii, şi, mai ales, prevenirea câştigului ponderal cauzat de alimentaţia cu multe calorii şi lipsa de activitate fizică.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro