Ioana Flora joacă în “Neverland”, un one-woman show la Apollo 111

De Laura Davidescu pe
Spectacolul multimedia “Neverland”, în regia Iuliei Rugină, un one woman show cu actrița Ioana Flora, va avea premiera pe 16 octombrie, la Apollo 111 Teatrul. Premiera va fi urmată de alte cinci reprezentații, două în luna octombrie și trei în noiembrie.

“Neverland” este construit în jurul unui singur personaj și folosește diverse mijloace de expresie: text, dans, proiecție video, muzică live. Scenariul urmărește viața unei femei de la 16 la 42 de ani, prin prezentarea unor momente distincte din evoluția ei, pe tot parcursul celor 26 de ani, între 1992 și 2018. E o privire pe furiș în intimitatea unei femei, ce îi scoate la iveală traseul emoțional pe parcursul vieții, vulnerabilitatea, fricile, iubirile, raportarea la locul din care provine și o dorință de evadare, cronicizată în timp.

Spectacolul pune lupa pe unul dintre cele mai discutate fenomene antropologice la nivel mondial, așa-numita generație Peter Pan. Deși mai puțin resimțit în societatea românească, oarecum tradiționalistă, generația Peter Pan se referă la acea categorie de vârstă care, potrivit studiilor recente, refuză să își asume normele sociale ce caracterizează de multe ori viața adultă în societățile dezvoltate economic, ajungând la vârste de 30-40 de ani fără să fi bifat realizări precum căsătoria, un job stabil, copii, o casă sau posesiuni materiale importante.

Extrem de ancorat în realitatea socială a României prezente, spectacolul propune și o dezbatere antropologică privind rolul femeii în societatea românească postcomunistă.

Ioana Flora despre rolul său din Neverland

Actriță de film, teatru și televiziune, Ioana Flora joacă teatru și film de peste 20 de ani, fiind multipremiată pentru rolurile sale din “Pescuit sportiv”, “Periferic”, “Deja vu” sau “Acasă la tata”, ca să nu menționăm decât o mica parte a producțiilor în care a jucat. Iată ce ne spune despre rolul său din spectacolul multimedia “Neverland”.

Ioana Flora in Neverland pe scena Apollo 111 Teatrul

Ioana Flora in Neverland pe scena Apollo 111 Teatrul

Ce știai despre Generația Peter Pan înainte să joci acest rol?

Știam de fenomenul Peter Pan, care se extinde din ce în ce mai mult la nivel global, în ultima vreme. Interesant este să plonjezi în el, așa cum am făcut noi. Să personalizezi și să găsești specificul unui singur exemplu și să faci o poveste din asta.

Ce aveți în comun tu și personajul? Cum te-ai pregătit pentru rol?

Un anumit traseu emoțional, cu care mă identific. În rest, evenimentele piesei  sunt fictive. Aș putea spune că mă recunosc în esența personajului, a faptului că, la fel ca și Alexandra, sunt într-o căutare permanentă, nu mă pot opri într-un loc. Probabil că de aceea mereu visez case.

Spre deosebire de alte roluri, cu text preexistent, acest personaj s-a născut de la o idee, o dorință de a spune anumite lucruri; textul l-a scris Iulia (n.r. – Iulia Rugină) în urma nenumăratelor discuții și fișe de personaje. Iar procesul acesta este pe cât de solicitant, pe atât de fascinant. Cred că amândouă visăm replici din piesă de ceva vreme.

Ce mesaj ai vrea să transmiți publicului prin acest spectacol?

Noi spunem publicului o poveste, prin personajul Alexandrei. De multe ori cu umor, cu bucurie, uneori cu amărăciune, alteori cu revoltă. Despre lumea asta mare, despre pierdere și neputința de a pune altceva în loc, despre curaj, despre înfrângere și despre puterea de a te ridica din nou, despre prietenie, iubire, despre rădăcini și dezrădăcinare, despre o căutare neobosită a unui loc, “neverlandul”. Iluzie? Adevăr? Urmează să vedeți.

Ce ți se pare cel mai frumos la condiția femeii din România actuală? Ce-ți displace?

Cel mai frumos mi se pare că văd în jurul meu din ce în ce mai multe femei pe care le admir, minunate, femei care refuză să se plieze pe condiția impusă de o gândire tradițională. Frumoase și asumate, capabile și strălucitoare. E o guerrilla veritabilă.

Cum ai lucrat cu Iulia Rugină?

Sa lucrezi cu Iulia e o poezie. O matematică. O provocare a spiritului și a minții. Este unul dintre profesioniștii și oamenii pentru care am cel mai profund respect.

Trei motive pentru care merită văzut acest spectacol…

Teatru, film, autenticitate.

Unde te mai putem vedea în această toamnă?

În afară de “Neverland”, la Apollo111, la Teatrul de Comedie, în piesa regizată de Andrei Șerban, “Mult zgomot pentru nimic”.

Iulia Rugină, trei motive pentru care să vedem acest spectacol

Iulia Rugină este regizor de film cu un portofoliu de 12 scurtmetraje și trei lungmetraje realizate scrise și regizate în cei 12 ani de activitate (Love Building, Alt Love Building, Breaking News). De asemenea, este unul dintre cei mai talentați scenariști ai generației actuale de oameni de teatru și film.

Iulia Rugina_credit foto Claudiu Dumitru1. E un spectacol gândit de o femeie, în care joacă o femeie și care vorbește despre cum se vede lumea și viața, timp de 26 de ani, prin ochii unei femei. E foarte departe de a fi un manifest feminist, e doar o mărturie sinceră a lucrurilor care rămân, de cele mai multe ori, închise între patru pereți ai camerelor noastre.

2. E un spectacol de teatru atipic, care împrumută mult din cinema, în care timpul trece, și schimbă, și vindecă și răneste din nou, ca în viață, nu ca pe scenă.

3. E o călătorie în timp și în amintirile noastre commune, și care vine la pachet cu un rollercoaster de emoții. E foarte probabil să râzi și să plângi la “Neverland”. De multe ori în același timp.

Și mai am unul, bonus 🙂

Se joacă doar de șase ori!

Sursa foto: Apolo 111 Teatrul, Claudiu Dumitru

S-ar putea să te intereseze și:

Ioana Flora: „Am căutat mereu să mă autodepășesc”

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro