Care ar fi fost cauzele producerii accidentului aviatic din India. Fost comandant Tarom: „Cei doi piloți au observat”

.

Un avion Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India s-a prăbușit joi, 12 iunie, lângă aeroportul internațional din Ahmedabad, cu 242 persoane la bord. Acum, un fost comandat Tarom a explicat pentru Libertatea care ar fi fost cauzele tragediei aviatice. În același timp, acesta spune că există, cu siguranță, supraviețuitori.

Care ar fi fost cauzele producerii accidentului aviatic din India

242 de persoane se aflau la bordul zborului AI 171 care s-a prăbușit peste un hostel în care erau cazați mai mulți medici, în India.

„Clădirea peste care s-a prăbușit este o pensiune pentru medici… am eliberat aproape 70% până la 80% din zonă și vom elibera restul în curând”, au declarat reprezentanții Poliției din Ahmedabad , potrivit The Guardian.

Fostul comandat Tarom Paul Mitu, care are experiență în situații de urgență, a explicat faptul că acest accident vine ca o urmare a cedării unui motor sau a altor ptobleme tehnice și nicidecum nu este vorba de un atentat cu bombă sau unul terorist.

„Faptul că în regim de decolare unul dintre piloți reușește să transmită acest semnal de alarmă «Mayday», înseamnă că în acest proces de decolare în regim de maximă tracțiune când motoarele sunt în plin, cei doi piloți au observat o cedare de material”, a explicat Paul Mitu pentru Libertatea.

Fostul comandant a precizat că este probabil vorba de o defecțiune tehnică: „Este vorba de o cedare de materila”.

Citește și: Un avion cu 242 persoane la bord s-a prăbușit într-o zonă rezidențială din India. Care a fost ultimul cuvânt al piloților, înainte de impact

Citește și: Radu Stroe a murit la 75 de ani. Fostul ministru de Interne a demisionat după tragedia din munții Apuseni

Paul Mitu susține că ar exista supraviețuitori

În timp ce 105 persoane au fost confrimate decedate, Paul Mitu susține că sigur există supravuiețuitori în India.

„La această catastrofă care s-a întâmplat acum nu mult timp în India, am înțeles din experiența mea, și au arătat și imaginile, că sunt și supraviețuitori. De ce spun asta? Pentru că se vede în imagini cum autospecialele de salvare și medicii cu tărgile erau disperați. În mod cert sunt și supraviețuitori”, a explicat el pentru publicația menționată anterior.

Citește și: Creșteri semnificative la factura de energie electrică pentru români, din luna iulie. Cât va costa un kWh

Citește și: Ion Iliescu ar putea avea cancer pulmonar. Ce spun medicii despre cruntul diagnostic: „E un ghinion teribil”

Paul Mitu are o experiență impresionantă. Pe 7 august 1980, avionul Tupolev 154 al Tarom, pe care îl pilota, urma să aterizeze în Nouadhibou, Mauritania, cu 186 pasageri la bord, majoritatea marinari.

Însă, din cauza ceții și a unui ghidaj incorect de la sol, aeronava a deviat cu 350 de metri de pistă și a aterizat în Oceanul Atlantic. La impactul cu apa, avionul s-a rupt în trei bucăți, pasagerii ajungând în apele pline de rechini ale Atlanticului. Totuți, Paul Mitu a reușit să strângă toți cei 186 pasageri pe planul avionului, salvându-i pe toți.

„Șansele de supraviețuire în aviație, mai ales când pui un avion în ocean, știți că apa e incompresibilă, sunt mici, mai ales vizionând ce mi s-a întâmplat mie în 1980. Eu am pus noaptea, în furtună, un avion în ocean și cu voia tuturor îngerilor de pe cerul lumii, nu a murit nimeni”, a mai povestit Paul Mitu.

Vezi în Galeria FOTO de mai sus mai multe imagini de la locul accidentului aviatic din India

Sursă foto: Profimedia

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton