Scapă de grăsimea localizată

De Flavia Jurca, pe

Cu sezonul nunţilor şi al vacanţelor care bate la uşă, vederea pernuţelor de grăsime acumulate în timpul iernii e cu atât mai dezarmantă şi parcă nu mai ştii
ce să faci ca să scapi de ele mai repede.

Nu-i aşa că te exasperează constatarea că, oricât te-ai înfometa, grăsimea localizată (mult-huliţii colăcei, pernuţele de pe şolduri, aripioarele de pe fese…) se încăpăţânează să rămână pe loc?  Există câteva moduri testate de a preveni apariţia grăsimii localizate.

Dacă eşti printre norocoasele care nu au de ce să se plângă de aşa ceva, e bine de ştiut ce ai de făcut ca să te asiguri că nu ai niciodată parte de surprize neplăcute atunci când îţi îmbraci topul favorit la ieşirea din iarnă.

1. Bea multă apă. Știu, e cel mai răsuflat sfat în materie de slăbit, dar puţine dintre noi îl respectă. Iar când spun „multă apă” nu mă refer la lichide în mod generic, deci sucurile, cocktailurile şi cola cu îndulcitori NU se pun la socoteală. Celulele noastre funcţionează în condiţii optime dacă au un nivel bun de hidratare.

2. Cere medicului să îţi prescrie un supliment alimentar cu vitamina B complex şi vitamina C. Te va ajuta să te restabileşti în urma perioadelor de stres prelungit şi să faci faţă unor eventuale noi astfel de perioade. Nu te doftorici singură – nu orice supliment la superofertă îţi este indicat ţie.

3. Mănâncă fructe dimineaţa, pe stomacul gol. Ele activează sistemul limfatic, acest REBU al organismului uman (dar care îşi face treaba mult mai scrupulos). Astfel corpul tău scapă de toxine, mici infecţii, reziduuri metabolice şi… în timp, de celulită!

4. Mănâncă salată verde şi de crudităţi asortate (dar nu cu maioneză!) cât de des poţi.
Doar aşa poţi beneficia de enzime, vitamine şi minerale suficient cât să înlocuieşti ceea ce ai cheltuit în timpul zilei. O idee bună este să pui salata într-o lipie sau să adaugi în ea câteva crutoane ca să mai spargi monotonia.

5. În loc de ospeţe pantagruelice la fiecare masă a zilei şi caserole întregi de îngheţată mâncate seara, alege să iei o mini-gustare la 2 ore.
Pot fi fructe uscate, migdale, alune, nuci sau o combinaţie din toate acestea. Astfel, glicemia ta va rămâne la cote normale şi nu vei mai simţi nevoia să devorezi un tort întreg.

6. Evită dulciurile industriale, mai ales pe cele preparate cu îndulcitori.
Consumul acestora e ca un triatlon pentru glicemia ta. Va fi mai trist la început, când va trebui să alegi portocala în favoarea îngheţatei, dar vei vedea efectele imediate în nivelul tău de energie din timpul zilei.

7. Nu te fofila de la orice activitate fizică.
Autobuzul sau maşina personală sunt necesare când ai de parcurs distanţe mari, dar fă-ţi un obicei din a coborî cu o staţie înainte de casă şi de a merge pe jos, urcă scări şi nu te sui la volan doar ca să iei un iaurt de la magazinul de la colţul străzii. Fiecare minut de mişcare contează.

8. Fereşte-te de grăsimile hidrogenate şi trans.
Nu mă pot gândi ca exemplu aici decât la margarină, dar şi la preparatele de patiserie şi la aluaturile gata preparate (foi de plăcintă, foietaj). Aceste grăsimi necesită enorm de multe resurse pentru a fi metabolizate şi lasă în urmă un ficat leneş.

Sigur, aceste recomandări nu sunt secrete în premieră mondială, însă din noianul de sfaturi şi trucuri pentru slăbit, acestea sunt testate şi funcţionarea lor e dovedită. Poţi să le testezi şi tu şi să intri în sezonul cald cu un corp mai zvelt şi care arată mai bine în hainele tale preferate.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro