Medic, despre adevăratul motiv pentru care ne îngrășăm: „Nu pâinea e de vină!”

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 17 mai 2021, 20:02

A venit sezonul cald și tot mai multe persoane își doresc acum să scape de surplusul de kilograme acumulate în perioada sărbătorilor pascale. Specialiștii în nutriție sunt de părere că o dietă de slăbire nu trebie să presusună restricții alimentare severe sau renunțarea la anumite grupe alimentare. Medicul diabetolog Laura Ene a explicat, la Digi24, că problema acumulării kilogramelor nedorite stă în ronțăielile dintre mesele principale și în consumul sucurilor carbogazoase ce conțin zahăr.

„Dacă oamenii ar mânca mâncare adevărată, mâncare de calitate, la momentul potrivit – un sendviș de dimineața, un felul doi la prânz, o supă, o salată seara, nu ar avea de ce să se îngrașe. Ne îngrășăm de la ce ronțăim, de la faptul că bem tot felul de ciudățenii, ne bem caloriile, și de la faptul că nu ne mai mișcăm”, a explicat medicul diabetolog.

Citește gratuit ediția de mai a revistei Unica. O găsești AICI

Laura Ene a mai spus că pâinea nu trebuie scoasă din diteă dacă dorim să slăbim câteva kilograme.

„Nu mâncarea este de vină, nu pâinea. Toată lumea, când se apucă de dietă, scoate pâinea. Dar ce buni sunt covrigeii aceia digestivi, vai de mine! Toată lumea, când se apucă de dietă, nu combină carnea cu cartoful, nu care cumva, dar când prindem o porție de pizza, e cel mai bun! Nu despre combinații și nu despre restricții trebuie să fie dietele. Și în niciun caz dieta copiilor, copiii este important să mănânce din toate grupele alimentare, pentru că ăsta este de fapt și un stil de viață echilibrat. Pâine este cel mai potrivit de mâncat dimineața, cu un oușor fiert, cu o bucată de brânză, cu o feliuță de cașcaval, o roșie, un ardei, un castravete, un iaurt. Acele cereale puse în iaurt sau în lapte, pe repede-înainte, sunt niște alimente foarte calorice, care nu țin de foame și din punctul meu de vedere nu sunt cele mai bune pentru copii”, a mai spus medicul Laura Ene.

Citeşte şi: Planificarea micului dejun în avans, posibilă soluție pentru o dietă echilibrată

Expertul în sănătate și nutriție a mai adăugat că trebuie să renunțăm la mâncatul în viteză, pentru a da timp creierului să perceapă senzația de sațietate. Altfel, chiar dacă ne vom simți stomacul plin, tot vom mai vrea să mai mâncăm ceva.

Foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!