Planificarea micului dejun în avans, posibilă soluție pentru o dietă echilibrată

De pe

Dacă faci parte din categoria acelor persoane care spun că nu au timp să mănânce dimineața, planificarea în avans a micului dejun ar putea să te ajute să ai o dietă echilibrată. 

Micul dejun este considerat de mulți specialiști în nutriție cea mai importantă masă a zilei. După ce te trezești, după câteva ore de repaus alimentar, prioritatea este să te hidratezi, cu apă sau o altă băutură precum ceaiul. Apoi, se recomandă un mic dejun mâncat în liniște. Persoanele care sar peste micul dejun simt de obicei, la sfârșitul dimineții, o scădere a nivelului de energie și sunt mai tentate să ronțăie diverse gustări, nu neapărat sănătoase. Iată de ce soluția de a pregăti parțial sau total în avans diverse feluri de mâncare pentru micul dejun se poate dovedi extrem de utilă. 

Economisești timp și te bucuri de preparate delicioase

Va fi cel mai probabil o plăcere să te trezești dimineața știind că micul dejun te așteaptă deja în frigider. Va dura doar câteva minute pentru a te așeza la masă, dacă urmezi principiile gătitului în avans, pentru care poți folosi mai multe metode. Poți să prepari un fel de mâncare pe care îl porționezi și îl păstrezi la frigider sau congelator. Poți să gătești mai multe mâncăruri pentru zile diferite sau poți să pregătești ingredientele pentru ca prepararea felurilor să fie rapidă. Orice metodă vei alege, sigur vei găsi multe idei mic dejun sănătos pentru a-ți începe ziua cu bine.

Fă plinul de vitamine

Fructele sunt esențiale pentru a asigura necesarul de vitamine și energie dimineața. Și, pentru a economisi timp, nu ezita să tai fructele de care ai nevoie pentru micul dejun cu o seară înainte, având grijă să le păstrezi în frigider, într-o cutie închisă etanș. Dimineața, prepară un bol delicios tip smoothie: zdrobește fructele (nu ezita să le amesteci și cu legume sănătoase, pe care poate de obicei nu le-ai mânca, precum spanacul sau feniculul), pune-le în castron și decorează cu bucăți de alte fructe, cereale și oleaginoase. De asemenea, te poți bucura pur și simplu de o salată de fructe sau să le amesteci cu iaurt. 

Gătește duminica micul dejun pentru cel puțin 3 zile din săptămână

Duminica, acordă-ți timp pentru a planifica micul dejun pentru săptămâna următoare. De exemplu, poți pregăti niște delicioase clătite cu grau spelta și banane, pe care le poți congela pentru a le mânca de mai multe ori pe săptămână. Poți coace brioșe dulci, cu dovleac și ovăz, sau sărate, precum cele din dovlecel și brânză, ori batoane din granola de casă și diverse tipuri de biscuiți sănătoși. De asemenea, poți pregăti o pâine de casă sănătoasă, din grâu spelta ori cerealele integrale preferate, pe care poți apoi să o consumi cu ouă fierte, omletă, diverse tipuri de carne sau brânză ori simplă, cu unt. Astfel, poți varia cu ușurință micul dejun fără a pierde timpul dimineața. 

Micul dejun pentru care nu ai nevoie de aragaz

Pentru un mic dejun sănătos nu ai nevoie neapărat de aragaz. Poți consuma müsli, de exemplu, în amestecuri diferite, pentru a nu te plictisi și a mânca echilibrat. Terciul pregătit peste noapte poate fi, de asemenea, o idee bună, deoarece nu necesită gătire. Pregătește un castron de müsli și lapte cu o seară înainte și lasă-l la frigider pentru ca cerealele să absoarbă lichidul. Un astfel de terci are vitamine, fibre și minerale, deci poate fi consumat regulat. 

Dacă te trezești și simți că nu ți-e foame, mănâncă oricum. Deseori pofta de mâncare vine… mâncând. Ia un mic dejun lejer, un iaurt, o mână de fructe uscate și o banană etc. Iar dacă totuși este prea devreme pentru tine, ia ce ți-ai pregătit pentru micul dejun la serviciu și mănâncă mai târziu. 

Sursa foto: Unsplash

(P) Material publicitar realizat împreună cu Solarisplant

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro