Cum îți potolești foamea din timpul nopții. Află de la Florin Neby

De Diana Zagrean, pe

Cu toții experimentăm senzația de foame înainte de culcare, mai ales dacă luăm cina devreme. După câteva ore de la ultima masă a zilei, se întâmplă să simți nevoia unei gustări. Află de la Florin Neby cum îți potolești foamea din timpul nopții.
 
La fel ca celelalte mese din timpul zilei, și aceasta trebuie aleasă înțelept pentru a nu risca acumularea de kilograme.
Există mai multe motive din cauza cărora te confrunți cu senzația de foame în timpul serii și al nopții:
– deshidratarea;
– iei cina foarte devreme;
– nu consume mic dejun
– nivelurile scăzute de sare și zahăr din organism;
– lipsa proteinelor;
– plictiseală și nevoia de a te destinde sau de a te recompensa după o zi obositoare de muncă (mâncatul pe fond emoțional).
Având în vedere că deshidratarea este una dintre principalele cauze ale poftelor alimentare, bea un pahar cu apă atunci când te simți înfometat în mijlocul nopții și asta pentru că de multe ori se întâmplă să simți o senzație de foame, dar de fapt tu o confuzi cu cea de sete (deshidratare). Dacă acesta nu-ți satisface acea senzație, alege o gustare sănătoasă, hipocalorica și cu conținut redus de grăsimi.
În timpul nopții, organismul se reface și se detoxifică. Ceasul biologic al corpului uman începe de la ora 1 a.m., când ficatul se activează și curăță sângele. Între orele 1 și 3 a.m. se instalează somnul profund, iar intestinul subțire realizează o activitate minimă. Noaptea, nevoia noastră de rezerve de energie este minimă, astfel că sistemul digestiv funcționează la parametri reduși. Nu este recomandat să mănânci în acest interval orar, altfel vei perturba regenerarea și detoxifierea organismului. În plus, inactivitatea împiedică enzimele și acizii din stomac să transforme mâncarea în energie, favorizând depunerile.
Gustarea de după cină te poate ajută să te simți mai energizat dimineața, deoarece se micșorează intervalul până la următoarea masă. Cu toate acestea, trebuie să fii atent ce alegi. Îți recomand alimentele bogate în proteine în defavoarea carbohidraților (lactate, ouă, mazăre, năut, mazăre verde etc). Consumul de carbohidrați este asociat cu creșterea nivelului insulinei, ceea ce îngreunează arderea grăsimilor; în timpul nopții, când rata metabolică este scăzută, carbohidrații constituie cea mai dezavantajoasă opțiune. În schimb, proteinele se digera lent, furnizându-i organismului un flux constant de aminoacizi care ajută corpul să se refacă și susțin arderea caloriilor.
 
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2