Copilul tău e prea gras? Ia măsuri!

De Unica.ro, pe

E de ajuns să mergi într-o clasă de şcoală sau în parc ca să observi cât de mult a crescut numărul copiilor….
cu probleme de greutate. Copilul tău nu trebuie să se numere printre ei. Depinde de tine să găseşti soluţii.

Recunoaşte din timp pericolul

Oricât de dulce şi drăguţ ţi s-ar părea un bebeluş dolofan, încă de pe acum corpul lui poate avea de suferit dacă depăşeşte cu mult greutatea normală pentru vârsta sa. Desigur, tu când te uiţi la el vezi numai că este adorabil şi, cu cât creşte, cu atât îţi este mai drag. Nu te lăsa însă orbită de iubire. Dacă medicul îţi spune că este prea gras pentru vârsta lui sau constaţi o diferenţă considerabilă între el şi ceilalţi copii de aceeaşi vârstă, înseamnă că trebuie să iei în serios aceste lucruri şi să ţii cont de sfaturile specialiştilor.

Abordează delicat subiectul

După vârsta de 5-6 ani, copilul este destul de mare încât să înţeleagă ce îi
explici legat de această problemă. Trebuie doar să vezi cum abordezi subiectul. Chiar dacă depăşeşte greutatea normală pentru vârsta lui, nu trebuie să-i faci reproşuri că mănâncă prea mult sau e prea gras, pentru că va dezvolta complexe de care probabil nu va mai scăpa toată viaţa. Totuşi trebuie să ştie că nu este bine să mănânce alimente care îi pot face rău. Încearcă să-i induci un regim de viaţă sănătos explicându-i cât de dăunătoare pot fi unele alimente. Ajută-l să deosebească singur între ce e sănătos şi ce nu.

Încurajează-l să facă sport regulat

Cu siguranţă copilul tău are un sport preferat, aşa că înscrie-l la cursuri sau la un club unde poate să-l practice. Încurajează-l în mod constant să facă mişcare, pentru că sportul înseamnă sănătate curată şi îl ajută să se dezvolte armonios. Lasă-l să iasă cu copiii la joacă, în aer liber, iar pentru weekend organizează ieşiri cu toată familia şi cu prietenii: drumeţii, plimbări prin parc, ieşiri la munte. Nu uita că efectele se vor vedea doar dacă vei combina mişcarea cu un regim alimentar sănătos şi mai sărac în calorii.

Familia trebuie să fie un bun exemplu

Poate tu şi soţul nu aveţi probleme de greutate sau deja nu vă mai interesează prea mult acest lucru, dar dacă vreţi să-i faceţi un bine copilului trebuie să fiţi un model pentru el. Mănâncă şi tu legume şi fructe, nu îl obliga doar pe el să o facă. Prepară mâncăruri cu cât mai puţină grăsime, zahăr şi sare, iar dulciurile trece-le pe lista alimentelor consumate mai rar şi cu cumpătare. Stabileşte ore de masă clare şi asigură-i în fiecare zi măcar o porţie de mâncare caldă.

Iată ce mai poţi face:

â–º nu-l lăsa să mănânce în faţa televizorului sau a calculatorului. Se va obişnui să mănânce mai mult decât simte nevoia;

â–º povesteşte-i cât de dăunătoare sunt anumite E-uri şi când mergeţi la cumpărături alegeţi împreună cele mai sănătoase alimente;

â–º asigură-te că are un meniu cât mai variat, dar nu-i interzice de tot niciun aliment, pentru că atunci tentaţia va fi şi mai mare;

â–º evitaţi fast-food-ul şi nu îl recompensa atunci când face ceva bine cu ieşiri în astfel de locaţii. Altfel, le va percepe ca pe ceva pozitiv.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!