Ce mâncăm la serviciu?

De Baby pe

Dacă ai o slujbă solicitantă şi îţi doreşti abilităţi profesionale pe măsură, este extrem de important să îţi asiguri o sursă de energie constantă şi sănătoasă, pentru toată ziua. Aşadar, ce nu trebuie să ne lipsească din meniul zilnic şi ce ar trebui să evităm? Află în continuare ce şi cum ar trebui să mâncăm la serviciu.
Spune-mi ce mănânci, ca să-ţi spun unde lucrezi.

Funcţionarul (administraţie, contabilitate, IT etc.)

Program de lucru fix: 8-16.
Program de hrănire: o masă pe la 12, din sandvişuri, care înglobează micul dejun şi prânzul.
GREŞELI: sare peste micul dejun, for­ţând creierul să intre într-o stare de “hibernare”, până la primirea raţiei de hrană. Randamente profesionale slabe şi somnolenţă în a doua parte a dimineţii, când dispare şi efectul cafelei.

Agentul de vânzări (marketing, asigurări, imobiliare, mass-media etc.)

Program de lucru: teren.
Program de hrănire: mic dejun consistent, urmat de o perioadă de înfometare mai lungă, păcălită cu dulciuri sau fast food (covrigei, merdenele, napolitane, biscuiţi).
GREŞELI: lipseşte prânzul sănătos. Există, în schimb, un aport excesiv de dulciuri rafinate şi grăsimi, care cresc rezistenţa la insulină, provoacă dezechilibre energetice şi îmbolnăvesc stomacul.

Omul de afaceri

Program de lucru: flexibil, prelungit, de dimineaţa până seara.
Program de hrănire: haotic. Uneori ia masa la restaurant, cu asociaţii sau partenerii de afaceri, la ore variabile. Alteori, sare peste toate mesele până seara târziu, când mănâncă “pentru toată ziua”.
GREŞELI: lipsa orelor fixe de masă, alimentaţie în salturi, dezechilibru energetic. Sunt cei mai predispuşi la îngrăşare, întrucât organsimul îşi va face rezerve calorice la fiecare masă consistentă, “neştiind” când va fi următoarea.

Persoana care lucrează cu publicul (în servicii, saloane de frumuseţe, localuri, cabinete medicale, la ghişee)

Program de lucru fix: 8 -16, 9-17 sau 10-18.
Program de hrănire: la fel de fix – mic dejun dimineaţa, prânz la orele 17-18, când ajunge acasă.
GREŞELI: intervalul dintre masa de dimineaţă şi cea de prânz este foarte mare, permiţând nivelurilor glicemice să o ia razna.

O soluţie este aceea a impunerii pauzei de masă în programul de lucru (ghişeul, biroul se inchide la o oră fixă, la care persoana din spatele lui poate să ia o masă sănătoasă).

Citeste mai multe pe Babyonline.ro.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro