Top 5 secrete pentru a rămâne în forma după Paște

De Mădălina Manole pe

Preparatele culinare de Paște ne îmbine și ne este aproape imposibil să ne „punem pofta în cui”, așa că ne lăsăm pradă meniului de sărbătoare și ignorăm silueta. În ajutorul gurmanzilor și nu numai, am pregătit câteva sfaturi pentru a rămâne în formă după Paște, sfaturi culese direct de la profesioniști.

Florin Cujbă, antrenor de fitness, dezvăluie cinci lucruri de care e bine să țină cont cei care doresc să revină din mica vacanță de Paște doar cu multe amintiri în plus, nu și cu kilograme: „De Paște, ca de oricare altă sărbătoare, românul mănâncă și bea mai mult decât de obicei. Problema de sărbători este cantitatea consumată și combinațiile care se fac. Ce este bine de știut este faptul că, atunci când consumăm alcool, organismul se oprește din metabolizarea alimentelor și se ocupă de eliminarea lui. Acest proces duce la îngrașarea rapidă a organismului”, – a precizat Florin Cujbă.

Antrenorul de fitness nu interzice total înfruptarea din bucatele tradiționale, însă atrage atenția asupra limitelor care trebuie respectate: „Ideal este să consumați o singură masă grea pe zi, iar celelalte două să fie mai ușoare, cum ar fi carne la grătar cu legume”, – exemplifică el.

Top 5 secrete pentru a rămâne în forma după Paște - Florin Cujba

În timp ce numărul de ouă care pot fi ciocnite este nelimitat, cel care pot fi însă consumate se reduce la două: „Două ouă fierte pe zi este o cantitate mai mult decât optimă. Nu intru în detalii dacă ele trebuie să fie cu sau fără gălbenuș… Să se consume întregi, dar fierte, exact așa cum este și datina”, – a adăugat Florin Cujbă.

Așadar, cele cinci secrete pentru a rămâne în formă de sărbători sunt următoarele:

1)      O singură masă îmbelșugată pe zi

2)      Două mese ușoare

3)      O formă de mișcare dimineața – alergat, circuit cu propria greutate, jogging

4)      Odihnă

5)      Multă apă

Florin Cujbă ne îndeamnă să facem mișcare și ne atenționează în legătură cu alimentația, care ne poate deveni cel mai mare dușman: „Organismul reține multă apă în prima etapă. Dacă după sărbători te întorci rapid la mișcare vei avea surpriza ca în maximum 2 săptămâni să revii la normal. Nu poți depune grăsime în 4 zile de mâncat și băut. Sportul este o componentă ce nu trebuie sa lipsească din rutina zilnică. Ca să vă sperii puțin, principala cauză care duce la deces este alimentația dezechilibrată. Până în urmă cu 50 de ani ne confruntam cu boli infecțioase ca principală cauză, însă acum le avem pe cele cronice, care sunt generate în mare măsură de alimentația dezechilibrată și de lipsa mișcării”, – a mai explicat antrenorul de fitness.

Sursă foto: Shutterstock, PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

EXCLUSIV. Sfaturi vestimentare pentru femeile cu forme de la Raluca Bădulescu, jurata emisiunii "Bravo, ai stil!"

EXCLUSIV. Sfaturi vestimentare pentru femeile cu forme de la Raluca Bădulescu, jurata emisiunii "Bravo, ai stil!"