Slăbeşte sănătos la 45-50 de ani

De Libertatea pentru femei pe

Când treci de o anumită vârstă, e tot mai greu să te menţii în formă. Dar nu şi imposibil! Medicul nutriţionist Şerban Damian, acreditat de Comitetul Olimpic Internaţional, te învaţă cum să scapi de „colăcelul” de pe burtică şi de „aripioarele” de pe şolduri.
Odată cu trecerea timpului, dietele de slăbire pot deveni adevărate „praguri de netrecut” în obţinerea numărului de kilograme pe care îl doreşti. Motivul principal îl reprezintă schimbările normale, în definitiv, din organismul fiecăruia: metabolismul încetineşte, arderile sunt mai lente şi nu mai poţi face efortul fizic pe care îl făceai în urmă cu zece ani. Ceea ce spune specialistul este că „deşi nu există un meniu «ideal» şi nici combinaţii total neindicate, sunt o serie de principii sănătoase, care puse în practică duc la descoperirea regimului adecvat propriei persoane”. Şi un lucru important este că „aceste principii sunt aceleaşi, indiferent de vârstă!”, ne asigură dr. Damian.
Principiile de bază pentru o dietă corectă

►Consumă o mare varietate de alimente.

►Mănâncă atât cât îţi trebuie, nici mai mult, nici mai puţin (dacă vrei să te menţii.

►Dacă vrei să scazi în greutate, redu cantitatea de mâncare cu 500-600 kcal pe zi.

►Împarte aportul caloric în mai multe mese pe zi.

►Orientează-te către alimente cât mai aproape de natural, cât mai puţin procesate.

►Pe cât posibil, pregăteşte şi găteşte chiar tu.

►Dacă îţi doreşti să mănânci sănătos, informează-te permanent.

►Măreşte nivelul activităţii fizice.

Ce alimente să (nu) ocoleşti!

Categoric nu trebuie mâncate dulciuri rafinate, grăsimi „rele” (saturate şi trans) sau sucuri carbogazoase. Nu au niciun beneficiu pentru sănătate, din contră, îngraşă şi dăunează stării generale de sănătate. Totuşi, există şi alimente privilegiate care nu trebuie să lipsească din meniul zilnic. Acestea sunt legumele, fructele şi lactatele. „Consumă mai multe fructe şi legume proaspete şi cereale. Sunt sărace în calorii, bogate în fibre şi induc rapid senzaţia de saţietate. Fructele proaspete conţin multe zaharuri şi în acest fel satisfac nevoia de dulce. De asemenea, alege doar compoturi fără adaos de zahăr, sporeşte consumul de alimente bogate în fibre solubile şi insolubile şi mănâncă mai mult peşte, în special oceanic”, spune specialistul.

Pâinea este permisă în dietă

Chiar şi când doreşti să slăbeşti, pâinea nu trebuie eliminată. E hrănitoare şi satură rapid. Alege pâine integrală, neagră, cu seminţe şi lasă ca ultimă opţiune pâinea albă. Şi mare atenţie! Dacă ai probleme cu greutatea, pâinea nu trebuie consumată sub nicio formă în combinaţie cu unt, margarină, gem, dulceaţă sau cremă de brânză. Şi la fel, orezul, macaroanele şi cartofii nu se consumă cu unt, ulei sau sosuri grase.

Variante de meniu pentru dietă

►DIMINEAŢA: lactate (iaurt, kefir) + două felii de pâine sau salată de legume + un ou + brânză
►PRÂNZ: un bol de supă de legume + mâncare de legume şi carne
►SEARA: peşte + legume la cuptor
►Gustări: ÎNTRE MESE SE CONSUMĂ 2-3 FRUCTE.
CEAIUL DE SLĂBIT DĂ DEPENDENŢĂ ŞI TULBURĂRI!

Multe persoane consumă, pentru stimularea digestiei, câte o cană de ceai pentru slăbit, seara, înainte de culcare. Medicul specialist nu consideră însă că este o variantă bună. „Nu recomand utilizarea ceaiurilor pentru slăbit. Acestea conţin substanţe cu proprietăţi laxative şi de multe ori conduc la tulburări ale tranzitului intestinal. O mare parte din persoanele care consumă în mod frecvent ceaiuri pentru slăbit (mai ales cele chinezeşti) ajung să devină dependente de acestea, în sensul că nu mai pot să aibă scaun normal până nu consumă acel ceai. Aşadar, dacă există tulburări de tranzit intestinal (în cele mai multe cazuri este vorba de constipaţie) e de preferat să fie cerut sfatul unui medic”, conchide dr. Şerban Damian

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro