Dr. Oz: 4 paşi pentru o primăvară fără stres

De Erika Chivu pe

Nu lăsa stresul să îţi strice primăvara. Dr. Oz te învaţă cum să îl învingi în 4 paşi simpli, cu suplimente de vitamine, exerciţii de respiraţie şi alimente care îţi dau energie.
Iată ce ai de făcut în fiecare zi de primăvară ca să elimini complet stresul.

1. Un mic dejun care îţi dă energie

Nu pleca de acasă niciodată fără să iei micul dejun. Dr. Oz îţi spune exact ce să mănânci: un ou fiert tare şi o salată de castraveţi şi roşii cu ulei de măsline extra virgin plus o lingură de ulei din seminţe de in. Acizii graşi din seminţele de in şi uleiul de măsline au efect antiinflamator şi astfel „neutralizează” acţiunea hormonilor de stres. Uleiul din seminţe de in se găseşte la orice magazin naturist. Dacă vrei să mai adaugi un aliment sănătos la micul dejun, poţi mânca direct seminţe de in pe care le laşi mai întâi să se înmoaie într-un borcănel de iaurt. Citeşte mai multe despre micul dejun sănătos!
• Gardinal, ulei seminţe de in, 200 ml, 12 lei
• Manicos, ulei din seminţe de in, 100 ml, 9 lei
• Sanovita seminţe de in, 125 g, 2 lei

2. Un supliment antistres cu vitamine din grupul B

Vitaminele din grupul B, în special B12 şi B9 (acid folic), îţi sunt de mare ajutor împotriva stresului. Ele previn simptomele fizice şi psihice ale stresului, iar efectele sunt de durată dacă le iei zilnic pe o perioadă mai mare de timp. Aceste vitamine sunt solubile în apă, astfel că excesul nu se acumulează în corp, ci se elimină prin urină, deci suplimentele nu sunt periculoase. Ele se găsesc la orice farmacie.
• Eurovita S, 15 lei
• Walmark B Complex, 12 lei
• Alevia Complex B, 7 lei
• Secom B-Complex, 55,50 lei

3. Mai multă vitamina C

Vitamina C în cantităţi suficiente previne creşterea cortizolului, un hormon de stres, şi are un puternic efect antioxidant. Rămâne la alegerea ta dacă preferi un supliment sau vrei să mănânci mai multe alimente bogate în vitamina C: legume cu frunze verzi, broccoli, roşii şi, desigur, citrice. Dacă iei un supliment cu vitamina C, nu depăşi 2 grame pe zi dacă nu vrei să ai probleme digesive. Pe termen lung, consumul mare de vitamină nu produce efecte secundare.
• Additiva, Vitamina C efervescentă, 17 lei
• Ascovit, 6 lei
• Cetebe eliberare prelungită, 27 lei
• Secom Vitamin C, 61,50 lei

4. Exerciţii de respiraţie

Chiar dacă sună incredibil, mulţi dintre noi nu ştiu să respire corect. Respiraţia rapidă şi superficială nu aduce corpului suficient oxigen, ceea ce exacerbează stresul şi îţi dă o stare de oboseală, lipsă de energie. Când te simţi stresată ia o pauză de cinci minute şi respiră adânc: pune o mână pe abdomen şi una pe piept, apoi inspiră adânc astfel încât să simţi cum se ridică mâna de pe abdomen, iar cea de pe piep rămâne pe loc. Ţine respiraţia o secundă, apoi expiră lent – mâna de pe abdomen ar trebui să se lase în jos. Repetă de câteva ori şi sigur te vei simţi mai relaxată. Fă acest exerciţiu de câte ori simţi că ai ajuns la capătul puterilor. Citeşte mai multe despre respiraţia corectă şi beneficiile ei!
Foto: Shutterstock

O tânără de 18 ani, elevă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a murit de meningită

O tânără de 18 ani, elevă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a murit de meningită