Ce fel de ciocolată poţi să mănânci la dietă

De Libertatea pentru femei pe

Bucura-te de gustul placut de ciocolata fara sa-ţi faci procese de constiinţa ca te vei îngrasa. Medicul specialist în nutriţie ne asigura ca ciocolata este permisa chiar şi la dietă. Tot ce trebuie sa faci este sa pastrezi echilibrul!
Starea de bine poate fi asezonata cu ciocolata! Ciocolata este un produs alimentar realizat din cacao, lapte, zahar si uneori cu adaugarea a diverse arome si ingrediente speciale ca: menta, ardei, piper etc. În funcţie de aceasta compoziţie apar si avantajele, si dezavantajele consumului.

Ciocolata conţine antioxidanţi

Medicul specialist spune: „Sunt de ajutor, ca orice sursa de antioxidanţi prezenţi într-o alimentaţie echilibrata, în cazul de faţa fi ind vorba de antioxidanţii din cacao”. Ciocolata amaruie (neagra) are un conţinut mare de cacao. Vorbim astfel de avantajele consumului de cacao: fibre 29 g/porţie produs (86 g), şi un conţinut mare de calciu si fier. Dar exista si un dezavantaj, are grasimi saturate 7 g/86 g produs (o porţie). Pulberea de cacao este un produs relativ bine echilibrat pentru ca are 35% carbohidraţi, 50% grasimi si 16% proteine.
Ciocolata alba este realizata din unt de cacao, zahar si lapte în diverse proporţii. Untul de cacao are grasimi 100%/ porţie, din care saturate 130 g/218 g produs (porţie). Este cotat ca fiind un produs pro-inflamator, ceea ce este un dezavantaj. Ciocolata de casa, un desert tradiţional si mult iubit de toata lumea, este o alegere buna si din punctul de vede re al nutriţionistului, cu menţiunea sa fie cacao din belşug, lapte degresat si puţin zahar.

Câtă ciocolată ai voie să mănânci la dietă

O mare dilema pe care o avem multe dintre noi atunci când vrem sa mâncam ciocolata este cantitatea permisa astfel încât sa nu se depuna pe solduri, burta s.a.m.d. „Este un paradox relativ des întâlnit: nutriţionistul promoveaza efortul fizic si antrenorul promoveaza o dieta sanatoasa. Daca se întâlnesc cele doua opinii la mijlocul unei distanţe ideal trasate între efort si dieta vom constata ca ciocolata, alaturi de cafea, lapte, prajituri, poate face parte dintr-un stil de viaţa sanatos. În concluzie, nu exista un raspuns universal valabil referitor la câte cubuleţe de ciocolata avem voie sa mâncam.
Se poate consuma fara grija ciocolata, dar cu moderaţie, daca stim ca avem un stil de viaţa sanatos, mai ales daca este o ciocolata cu un conţinut bogat în cacao. Un caz ideal: femeie tânara, 25 ani, efort fizic mediu de 2-3 ori/saptamâna, sanatoasa din punct de vedere clinic, munca de birou. Poate mânca 2-3 cuburi de ciocolata cu un conţinut bogat în cacao fara grija”, spune dr. Ciprian Constantin. Si pentru a mai lamuri un aspect, vom darâma un mit: nu este adevarat ca trebuie sa mâncam ciocolata dimineaţa sau pâna în ora 14.00.

„Recomand ciocolata neagra”

„Ciocolata neagra, cu un conţinut de 85% în cacao, este o foarte buna alegere, dar în funcţie de preferinţe (cu lapte, cu adaos de alcool) se poate opta si pentru ciocolata cu un conţinut mai mic în cacao. Copiii prefera ciocolata dulce, mai puţin amara. Ciocolata alba este pe ultimul loc din punct de vedere al alegerii mele, ca nutriţionist”. DR. CIPRIAN CONSTANTIN Coordonator Secţie Diabet si Nutriţie, Spitalul de Urgenţa Carol Davila

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro