Alege să fii mai puțin critică față de tine însăți

De Unica.ro pe

În cadrul campaniei Always din acest an, sub conceptul „Fă-ți viața mai ușoară cu alegerile potrivite!”, specialiști cu renume și experți medicali s-au reunit pentru a-ți oferi cele mai bune recomandări și sfaturi pentru ca tu să poți face alegeri corecte și bine informate în ceea ce privește sănătatea și feminitatea ta, în zilele delicate. Oana Cuzino, Mihaela Bilic, Laura Cosoi și Alis Anagnostakis sunt doar câteva dintre personalitățile care contruiesc pentru tine programul Always „5 zile fără griji”. Luna aceasta poți urmări o serie de materiale cu experții Always pe unica.ro

„Există lucruri mici pe care le poți face pentru a-ți cultiva atitudinea de auto-acceptare.”, spune Alis Anagnostakis, coach și trainer. Alis ne sesizează faptul că una dintre cele mai mari probleme ale femeilor este că sunt prea aspre cu ele însele, că sunt extrem de auto-critice și că își creează singure presiuni și surse de stres. „Suntem veșnic nemulțumite de corpul nostru, veșnic în căutarea dietei perfecte sau ținutei perfecte și, dacă nu e așa, atunci avem alte surse de nemulțumire. Iar când nu avem motive să ne plângem, deseori ni le creăm. Toate pentru că am uitat ceva ce știam cu siguranță atunci când eram mici – suntem deja perfecte în imperfecțiunea noastră. Putem crește și ne putem dezvolta ca oameni și dacă renunțăm la această permanentă critică de sine. Nu există o contradicție între a fi bună și tolerantă cu tine însăți și a-ți dori mai mult de la tine și de la viață.”

Iar în zilele delicate, când parcă toate nemulțumirile și grijile se așază pe umerii tăi, când stresul își face și mai ușor loc în viața ta, ai mare nevoie să te simți confortabil; folosind Always, fără vată deasupra, vei avea parte de siguranța și de liniștea de care ai nevoie pentru a-ți putea desfășura activitatea așa cum îți dorești și să ai parte de zile fără griji.

Iar în zilele obișnuite, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te oprești puțin din tumultul vieții tale și să te observi; să îți pui întrebări care să te ajute să schimbi, sau cel puțin să rărești, reflexul de a te judeca atât de aspru: „Ce calități am? Ce îmi place la mine? Ce lecții valoroase am învățat chiar și din momentele cele mai grele ale viețiimele? Ce a fost bun și frumos într-o zi dificilă? Pentru ce pot fi recunoscătoare? Toate acestea sunt întrebări menite să ne amintească de resursele valoroase pe care le avem în noi și de faptul că nimeni, niciodată, nu ne poate fi prieten mai apropiat decât ne putem fi noi însene. Pentru a-i iubi și proteja pe alții avem nevoie să ne iubim și protejăm pe noi.”

Alegerea de a fi bună cu tine însăți îți aparține. Atunci când vei conștientiza faptul că e mereu în puterea ta este să-ți gestionezi gândurile și reacțiile, că ești mereu liberă să-ți alegi atitudinea, că indiferent ce s-ar întâmpla în afara ta, oricare ar fi circumstanțele vieții tale la un moment dat, oricât de greu de controlat ar fi realitatea exterioară, doar tu poți fi stăpână pe ceea ce ți se întâmplă și ceea ce simți, abia atunci vei putea fi mulțumită cu tine însăți. Iată câteva trucuri care te pot ajuta în a-ți construi o atitudine de auto-acceptare:

  • Privește-te în oglindă dimineața și observă ce îți place la tine în ziua respectivă; rezervă-ți câteva minute în fiecare zi – acceptă că ești la fel de importantă ca cei mai dragi oameni din vața ta și că meriți să-ți acorzi ție atenție și timp, făcând lucruri care îți aduc bucurie;
  • Iartă-te atunci când greșești și întreabă-te ce poți învăța din acea greșeală; acceptă că emoțiile negative sunt firești – fără ele nu le-ai putea trăi pe cele pozitive;
  • Fă-ți un jurnal – notează în fiecare zi pentru ce ești recunoscătoare, ce a fost bun și frumos în ziua respectivă, ce ai învățat în acea zi. Creierul nostru are nevoie de aproximativ o lună pentru a crea un obicei nou. Obiceiul de a dialoga cu sine, de a crea momente de introspecție în fiecare zi, indiferent cât de agitat ar fi programul tău, poate deveni o sursă extraordinară de echilibru și reconectare cu tine..
  • Meditează. Nu este nici pe departe atât de complicat pe cât s-ar crede. Găsește 5 minute de liniște în care să stai cu ochii închiși, într-o poziție comodă. E bine să-ți alegi o poziție șezând, cu spatele drept și corpul relaxat. Poți să asculți o melodie liniștitoare în timp de faci acest exercițiu. Închide ochii și concentrează-ți atenția pe ritmul respirației. Observă aerul cum intră și iese din plămâni.
  • Oferă-ți o experiență senzorială plăcută în fiecare zi.

A fi bună cu tine însăți înseamnă a nu mai fugi de propria vulnerabilitate – a fi dispusă să recunoști când ai greșit și a te ierta pentru asta. Înseamnă să încetezi să te mai critici pentru că nu ești suficient de bună, frumoasă, bogată, de succes, să încetezi să te mai compari cu alții și să alegi să te respecți și accepți pentru ceea ce ești deja – o femeie unică, perfectibilă și minunată în imperfecțiunea ei, recomandă Alis.

Oana Cuzino

*Absorbantul Always este o alegere care poate face viața femeilor mai ușoară. Folosit singur, fără vată deasupra, acesta oferă protecție de până la 5 ori mai bună decât folosit în combinație cu vată.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro