Fiecare zi este ca un puzzle

De Unica.ro, pe Ultimul update Miercuri, 02 martie 2022, 17:28

La 15 ani de la intrarea pe piata media a Kanal D, Clara Bomboe, Programming and Strategy Director al statiei, vorbeşte despre mecanismul succesului in televiziune, dar şi despre micile si marile bucurii ale vietii din spatele camerelor de filmare

Clara, de cati ani esti la Kanal D si cum ai evoluat tu in toata aceasta perioada?

M-am alaturat echipei Kanal D chiar de la inceput, asa ca se poate spune ca am crescut impreuna. Primul meu rol in Kanal D a presupus studiul audientei, adica sa stiu la ce se uita publicul statiei, cand se uita si, mai ales, de ce. In timp, experienta in aceasta zona de « research » m-a ajutat in procesul de alegere si recomandare de formate TV, seriale si filme, alegeri care s-au dovedit a fi atragatoare pentru publicul Kanal D. Daca acum 15 ani judecam programele doar prin prisma rezultatelor de audienta, nefind implicata la momentul respectiv in toate procesele de business, astazi, bineinteles, situatia s-a schimbat, recomandarile si alegerile bazandu-se pe intregul impact pe care acestea le au in cadrul atat al audientei, cat si al organizatiei.  

Ce faceai acum 15 ani, cum ti se parea lumea televiziunii atunci, ce iti doreai sa faci?

Inainte de Kanal D am lucrat intr-o alta televiziune, asadar, cand m-am alaturat echipei Kanal D deja cunoșteam mediul, insa nu atat de in detaliu precum il cunosc astazi. Dinamica statiei, modul in care trebuie studiat consumatorul m-au impins sa imi doresc sa-mi aplic cunoștințtele si experienta intr-un proiect in care sa ma pot implica direct. Speram ca, intr-o zi, reserach-ul sa fie o unealta pe care sa o pot folosi pentru a creste un business. Si asta s-a intamplat la Kanal D.

Cum a evolut Kanal D in toti acesti ani?

Fiind un canal nou într-o piața TV deja aglomerata, Kanal D a trebuit sa munceasca enorm pentru a-si croi drumul si, de asemenea,  sa aiba o strategie bine articulata. Pana sa ajungem sa concuram cu cele doua mari grupuri media, a trebuit sa urcam de pe locul 30, depășind toate celelalte statii mai mici. Ne-am consolidat locul 3, iar pentru cei ce urmăresc audientele, este limpede ca avem sanse majore sa mergem mai sus in clasament. Fiind un vizionar, dl Ugur Yesil, CEO Kanal D, susține foarte mult ideea conținutului 360°, ca urmare am investit atat in radio cat si in digital media. Dupa intrarea in cadrul Dogan Media International,  Radio Impuls s-a dezvoltat si a castigat tot mai mult public;  de exemplu,  matinalul „Dimineata nebuna” se afla acum pe locul 6 la nivelul publicului comercial din Bucuresti. De asemenea,  canalul de Youtube « thExclusive »  are parte de conținut exclusiv produs de propria echipa si creste zilnic in trafic.

Care crezi ca e secretul succesului Kanal D?

Echipa unita si inspirata, multa motivație, dorința, si nu in ultimul rând un leadership eficient.

Cat de implicata ești in proiectele statiei si care crezi ca e provocarea majora pentru un creator de programe TV?

In general, implicarea mea este de 100% in majoritatea proiectelor, cu cateva exceptii. Unele proiecte sunt sub directa mea coordonare si atunci ma aflu acolo de la faza zero, in care alegem echipa de producție, prezentatorii, construim decor etc, pana la momentul in care începem înregistrările, continuam cu editarea, promovare, transmisia. In alte proiecte sunt implicata in faza de început, însemnând concept, prezentatori, tronson orar, urmând a ma implica tangențial in producția efectiva.  

Care sunt secretele unei strategii de programe de succes?

Provocarea majora este sa nu iti lași propriile preferinte sa dicteze strategia de programe, sa fii obiectiv, sa intelegi ca de la momentul recomandării si pana in momentul difuzării programului, trebuie sa știi cui te adresezi, ce resurse ai si cum le utilizezi inteligent pentru a obține rezultatul cel mai bun.

Ce ne pregătește Kanal D pentru aceasta primavara, la 15 ani de la prima emisie?

Avem multe de oferit nu numai primăvara aceasta, ci pe parcursul intregului an. Vom începe treaba de dimineata, cu știri de la 07:00 si cu „Dimineata cu noi” de la 08:00 la 10:00. Am decis sa fim alaturi de telespectatori de la prima ora si sa fim gasca de prieteni cu care ziua incepe amuzant si devine mai buna. Avem in plan un quiz si un game show si nu in ultimul rand câteva reality-uri care ii vor tine pe tineri conectați non-stop cu povestile concurentilor.

Cu siguranta, esti un om forte ocupat; cum reusesti sa echilibrezi balanta si sa fii si o mama perfecta, sa iti dezvolti si pasiunile?

Care sunt provocarile unei mame de adolescent?

Cumva reusesc sa jonglez cu toate, nu stiu exact cum, fiecare zi este ca un puzzle. Eu nu prea „lenevesc”. Intr-o zi, baiatul meu m-a gasit intinsa pe canapea uitadu-ma la un film si m-a intrebat daca mi-e rau. J

Nu sunt o mama perfecta, mi-as dori sa petrec mai mult timp cu el, dar adolescent fiind, ma indoiesc ca el isi mai doreste sa petreaca mult timp cu mine. Si el este foarte activ, in afara scolii are mereu planuri, pasiuni, face mult sport si este mereu conectat cu prietenii… adica mereu cu ochii in telefon.

Fiecare zi este ca un puzzle

Esti o femeie atenta la imaginea ei? Cat timp dedici rutinei de ingrijire?

Dedic putin timp rutinei de ingrijire tocmi pentru ca a devenit o rutina. Consider ca pentru a ne intretine trebuie sa facem puțin in fiecare zi, nu mult deodata. Imi pasa cum arat, fac sport si mananc destul de sanatos. Binenteles ca inghetata, biscuitii, ciocolata, si lista poate continua la nesfarșit, imi fac intr-una cu ochiul.

Esti pasionata de fasion? In ce iti place sa investesti; cum iti definesti stilul?

Urban: acesta este stilul care imi place. Ador zgomotul orasului, aglomeratia, barurile galagioase, teatrele si cinematografele deschise. Am multe haine negre, in special rochii, si cred ca da, in rochii negre am investit cel mai mult. Daca intru intr-un magazin am nevoie de 30 de secunde pentru scana oferta vestimentara si a-mi da seama daca imi doresc sa fac vreo achizitie.

Credit foto: Ciprian Manolache

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!