Fructe și legume de toamnă – cele mai hrănitoare fructe și legume pe care să le mănânci în această perioadă

De Adina Zamfir, pe Ultimul update Joi, 14 octombrie 2021, 11:40

Cea mai bogată și hrănitoare dietă este cea care cuprinde fructe și legume de toamnă. Este anotimpul belșugului și piețele sunt pline de legume și fructe delicioase, pline de savoare și sănătate.

Să profităm de cele mai bune fructe și legume de toamnă în cel mai bogat anotimp. O dietă completă și sănătoasă trebuie să cuprindă cel puțin două porții pe zi de legume și fructe în stare crudă.

Este anotimpul belșugului pe masă când ne putem face atât de ușor salate cu tot felul de legume gustoase, de la roșii și ardei, la castraveți, varză și gulii, dar și gustări dulci cu mere, pere, struguri, nuci, coacăze, prune sau gutui.

Top 7 cele mai complexe legume de toamnă

Varza

Salata de varză crudă și fragedă este un deliciu, cu ulei de măsline și lămâi. Varza este o legumă bogată în vitamina C, vitamina K, folați, antioxidanți, polifenoli, fier, magneziu și compuși de sulf. Varza este excelentă pentru digestie și pentru sănătatea stomacului, varza roșie este recomandată pentru inimă, are proprietăți antiinflamatoare și este ideală în dietele de slăbit.

Conopida

conopida

Înrudită cu varza, conopida este o legumă delicioasă, bogată în nutrienți și vitamine. Se consumă la gătită la cuptor, în supe și salate sau murată și este benefică pentru digestie, pentru ficat și inimă, pentru imunitate și rezistența organismului. Totodată, s-a descoperit că această legume are nutrienți cu un efect antitumoral puternic și combate apariția cancerului.

Gogoșarii

Dacă toată vara te-ai delectat cu roșii și ardei grași, toamna este anotimpul gogoșarilor gustoși, cărnoși, acrișori și delicioși în saramură. Mulți dintre noi iubim gogoșarii murați, dar ar fi bine să îi consumăm și în stare crudă în salate. Gogoșarii sunt bogați în vitamina C, betacaroten și licopen, vitamina B6 și vitamina E. Sunt foarte buni pentru inimă și sânge, pentru imunitate, pentru piele, pentru metabolism și pentru dietele de slăbit.

Gulia

Aromată, crocantă și ușor picantă, gulia ar trebui inclusă mai des în salatele de crudități. Seamănă cu ridichile, dar are un gust mai dulceag. Gulia întărește imunitatea, susține inima, ajută digestia și rinichii, are proprietăți diuretice, antiinflamatorii, antioxidante și revitalizante. Bogată în fier și potasiu, gulia previne anemia.

Sfecla

Fructe și legume de toamnă - cele mai hrănitoare fructe și legume pe care să le mănânci în această perioadă

Sfecla roșie previne bolile de inimă și de ficat. Cu pulpa ei roșie și sucul rubiniu, sfecla roșie se consumă în salate, în ciorbe, sub formă de suc sau sub formă de murături picante. Este bogată în vitamine, antioxidanți, mangan, potasiu, fier și nutrienți care ajută la buna oxigenare a creierului și a sângelui.

Dovleceii

Dovleceii fragezi, cu sâmburii moi, pot fi consumați cu tot cu coajă, copți câteva minute pe grătar sau gătiți pane. Dovleceii cu coaja groasă trebuie curățați și pot fi consumați umpluți cu legume sau cu ciuperci, în ciorbe și supe, în diverse tocănițe și garnituri la cuptor. Dovleceii sunt bogați în vitamina A, vitamina B9, fosfor și potasiu, conțin enzime și flavonoide care acționează în beneficiul inimii, al creierului și al dezvoltării oaselor. Totodată dovleceii sunt recomandați pentru combaterea cancerului, a miopiei și a sclerozei.  

Țelina

Fructe și legume de toamnă - cele mai hrănitoare fructe și legume pe care să le mănânci în această perioadă

Pregătește cât mai des salate de crudități cu țelină și folosește frunzele aromate la borș. Țelina este delicioasă și crudă, și preparată în ciorbe sau garnituri de legume cu mult sos. Țelina este bogată în vitamina C, K, potasiu, calciu, fier și antioxidanți. Țelina protejează ficatul și stomacul, previne bolile cardiovasculare, scade tensiunea arterială, previne unele boli neuronale, calmează arsurile gastrice și combate inflamațiile.

Top 7 fructe de toamnă

Perele

Cu diverse texturi, mai moi și dulci sau mai tari și crocante, perele sunt parfumate și gustoase. Tuturor le plac și sunt fructe foarte bine tolerate de oricine are probleme cu stomacul. Se mai spune că sunt fructele femeilor, deoarece conțin antioxidanți pentru o piele frumoasă și acizi benefici și vitamine care asigură sănătatea sistemului genital și reproducător. Perele sunt bogate în fibre și fitonutrienți benefici pentru inimă și pentru sistemul nervos.

Merele

Se găsesc în orice anotimp de cumpărat, dar toamna parcă sunt mai dulci și mai bune. Merele proaspete trebuie consumate cu tot cu coajă pentru a fi cât mai bogate în vitamine și săruri minerale. Sunt fructe bogate în vitamina C, vitamina A, antioxidanți, pectină, săruri de fier și magneziu, săruri de calciu. Merele ajută imunitatea, ajută inima și rinichii, au proprietăți revitalizante, energizante, fortifică mușchii și combat inflamațiile și răceala.

Strugurii

Fructe și legume de toamnă - cele mai hrănitoare fructe și legume pe care să le mănânci în această perioadă

Strugurii negri sunt mai sănătoși pentru inimă, cei albi sunt mai sănătoși pentru ficat și rinichi. Dar o cură de struguri trebuie să conțină soiuri variate. Strugurii sunt fructe delicioase și dulci, cu numeroase beneficii pentru sănătate. Chiar dacă au mult zahăr, ei asigură un aport de energie organsimului fără ca zahărul să se depună în cazul persoanelor active. Strugurii activează creierul, combat oboseala și migrenele, protejează ochii și vederea și mențin pielea frumoasă.

Dovleacul

Pulpa de dovleac auriu este excelentă pentru supe dulci și pentru plăcinte sau ștrudele. Este unul dintre cele mai reprezentative alimente între cele mai bune fructe și legume de toamnă. Deși este considerat legumă, dovleacul se consumă mai degrabă ca un fruct, în preparate dulci. Este bogat în betacaroten esențial pentru vedere, pentru creier și pentru piele. Are proprietăți antiinflamatoare și antioxidante și foarte puține calorii.

Prunele

Fructe și legume de toamnă - cele mai hrănitoare fructe și legume pe care să le mănânci în această perioadă

Ar trebuie consumate cât mai des toamna, nu doar pentru gustul lor deosebit, ci pentru beneficiile lor. Prunele sunt o sursă importantă de vitamina C, vitaminele A și K, fibre, potasiu și magneziu. Aceste fructe stimulează activitatea creierului, stimulează memoria, protejează inima, combat anemia și diverse tipuri de cancer.

Gutuile

Foarte aromate atunci când sunt bine coapte, gutuile sunt fructe de aur pentru sănătate. Sunt fructe bogate în vitamina C, betacaroten, săruri de fier, potasiu și magneziu. Gutuile sunt indicate pentru digestie, pentru potență, în caz de astenie, probleme cardiace și respiratorii. Gutuile au acțiune acţiune antiinflamatoare, astringentă, analgezică, emoliantă, tonică şi expectorantă. Sunt recomandate în caz de răceală și întăresc imunitatea organismului.

Nucile

Miezul de nuci este hrănitor, sățios, bogat în minerale și grăsimi bune care ajută creierul și inima. Nucile constituie o gustare hrănitoare și sănătoasă care te ajută la dietă. În plus, ele reduc colesterolul din sânge și ajută la fortificarea oaselor, dar contribuie și la menținerea potenței. Nucile au proprietăți antiinflamatoare, antibacteriene și antioxidante.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!