Trucuri care te scapă de dietă

De Lumea Femeilor, pe Ultimul update Vineri, 31 iulie 2020, 09:51

Prăjituri, cozonac, friptură… De Sărbători, e greu să nu te alegi cu „perniţe” pe şolduri. Greu, dar nu imposibil. Noi îţi arătăm cum poţi micşora numărul de calorii fără să renunţi la bunătăţi

Când ai musafiri

1. Sirop de arţar în loc de zahăr

Siropul de arţar nu îngraşă şi este un îndulcitor ideal pentru ceai, fiindcă îIdă o aromă aparte, asemănătoare caramelului.

2. Prăjitură”light”

Pune magiun în aluatul de chec. 100 g de magiun înlocuiesc cu succes 100 g unt şi 30 la sută din zahărul pe care îl pui în mod normal în aluat.

3. Tort cu frişcă sărac în calorii

Vrei să serveşti un tort delicios? Renunţă la blatul obişnuit şi foloseşte, în locul lui, biscuiţi cu un conţinut cât mai mic de grăsimi. Frişca o poţi „lungi” cu albuş de ou bătut (1 albuş, 30 g zahăr) sau cu smântână degresată (amestecă 100 g smântână cu 100 g frişcă bătută).

4. Mere coapte în loc de prăjituri

Merele coapte, proaspăt scoase din cuptor, sunt un deliciu şi, în plus, nu îngraşă. Dacă le aromezi cu scorţişoară şi le umpli cu stafide şi fulgi de migdale, ai un desert deosebit.

5. Ştrudel de Revelion

Foitajul subţire de ştrudel este perfect dacă vrei să îţi protejezi silueta de Sărbători. Umple-l cu mere rase, aromate cu scorţişoară sau coajă de lămâie. Ca să fie mai gustos, îl poţi servi cu un sirop din vanilie şi iaurt degresat.

6. Turtiţe din aluat de biscuit

Bate 3 ouă spumă cu 150 g zahăr şi adaugă 100 g făină, 1 linguriţă praf de copt şi arome. Coace-le în tavă sau în forme.

Pentru pofticioase

7. Fructe uscate în loc de alune

De Sărbători, se mănâncă nuci şi alune. Numai că ele conţin 50-60% grăsimi. Mai bine renunţă şi înlocuieşte-le cu fructe uscate, care sunt la fel de gustoase.

8. Prăjitură care nu îngraşă

Nu toate prăjiturile îngraşă. Poţi prepara un aluat hipocaloric din următoarele ingrediente: 500 g făină, 1 pacheţel praf de copt, 250 g smântână degresată, 2 ouă, 150 g zahăr, 100 g unt, 3 linguri ulei, 3 linguri lapte, 250 g fructe uscate pisate şi puţin suc de lămâie.

9. Sugestie pentru platoul cu dulciuri

De Sărbători, toată lumea are pe masă un platou cu prăjiturele şi bombonele. Înlocuieşte o parte din ele cu mandarine mici. Silueta ta îţi va fi recunoscătoare. Şi nu numai ea. Mandarinele conţin multă vitamina C, care îi e necesară organismului tău, în perioada asta mai mult ca oricând.

10. Fursecuri aromate

În loc să tăvăleşti fursecurile prin ciocolată sau glazură de zahăr, aromează-le mai bine cu coajă de portocală sau vanilie. Astfel vor fi la fel de gustoase, dar cu mai puţine calorii.

11. Renunţă la degustat

Când faci prăjituri, renunţă să le guşti. Apelează în acest scop la membrii familiei. Nici nu-ţi dai seama ce economie de calorii vei face.

12. Suc de mere fiert

Sucul de mere înfierbântat e o băutură excelentă pentru serile geroase şi are mai puţine calorii decât sucul. Nu e nevoie să pui zahăr în el. Ela fel de gustos şi fără.

13. Atenţie la „bombele cu grăsimi”!

Nimeni nu zice că tortul sau prăjiturile cu multă cremă cu unt nu sunt gustoase… Dar urmările n-o să-ţi placă. Dacă chiar nu te poţi abţine, programează-ţi să nu fie mai mult de o bucată sau o felie de tort la două zile.

14. Poţi coace cu mai puţină grăsime

În loc să ungi tava cu grăsime, poţi folosi hârtie pentru copt, care se găseşte la magazine şi supermarketuri. Opui pur şi simplu pe fundul tăvii şi prăjitura nu se mai prinde.

15. Ceai împotriva foamei

Ideal este ceaiul de scorţişoară şi cuişoare. Mod de preparare: 1 baton de scorţişoară, 2 cuişoare şi 2 linguriţe de seminţe de coriandru se fierb 15 minute în 500 ml de apă. Adaugă apoi 1 linguriţă de ceai negru şi lasă-l să se infuzeze 3-5 minute. Strecoară-l şi pune-l într-un termos. De câte ori ţi se face poftă de dulce, bea o ceaşcă. Dacă vrei, îl poţi bea cu lapte degresat.

Iată alte câteva moduri în care poți prepara ceai de scortisoara

Masa de Revelion

16. Aperitiv delicios

În loc de salată de boeuf sau peşte în saramură, poţi servi la aperitiv o alternativă fără grăsimi: file de peşte fiert în apă, cu lămâie, peste care presari puţin mărar. Se serveşte cu lămâie şi o salată uşoară.

17. Supă-cremă de roşii

Ciorba de porc sau de vită nu e obligatorie. Osupă-cremă de roşii condimentată poate fi un fel întâi la fel de gustos şi chiar mai rafinat.

18. Pasăre în loc de porc

Friptura nu poate lipsi de pe masa de Revelion. Dar nu scrie nicăieri că trebuie să fie şniţel de porc. Un grătar din piept de pasăre e la fel de gustos şi nu se depune pe şolduri.

19. Fără alcool în timpul mesei

Nu bea băuturi alcoolice în timpul mesei! Alcoolul stimulează activitatea enzimelor care ajută la depunerea grăsimilor. „Păstrează-te” mai bine pentru după masă…

20. Peşte care nu îngraşă

Dacă pregăteşti peşte, nu opta pentru somn prăjit. Un file de cod e la fel de gustos şi are mai puţine calorii.

21. Marinată în loc de pane

Paneul înseamnă grăsime. Marinata înseamnă gust. Un file din piept de pui marinat conţine cam 5 g de grăsime, în timp ce unul pane are cam 100 g de grăsimi.

22. Pasăre umplută

Este un fel cu care îţi vei uimi invitaţii şi îţi vei cruţa silueta. Iată o variantă de umplutură rafinată şi hipocalorică: curăţă 2 mere acrişoare şi 1 ceapă, taie-le mărunt şi amestecă-le cu 2 linguriţe de pătrunjel tocat.

23. Aliatul tău: oala romană

Oala romană este la fel de eficientă ca două-trei şedinţe de fitness. În ea poţi frige carnea sau peştele cu legume cu tot, fără să foloseşti deloc grăsime.
Garnituri Şi sosuri

24. Sosuri „verzi”

Din legume poţi prepara un sos savuros şi sărac în grăsimi: fierbe morcovi, broccoli, ceapă sau roşii, zdrobeşte-le bine şi condimentează-le. Adaugă o lingură de smântână degresată.

25. Varză roşie

Varza roşie e o garnitură care te va păzi de „perniţe” pe şolduri. Fierbe-o la bain-marie cu puţină ceapă tocată, o frunză de dafin, sare şi piper.

26. Maioneză „degresată”

Dacă serveşti salate sau aperitive cu maioneză, redu-i puţin conţinutul de grăsimi, amestecând-o cu iaurt degresat.

27. Sosuri de fructe

Dacă îţi place combinaţia de carne cu sos dulce-acrişor, e perfect! Fiindcă poţi prepara un sos de fructe, care nu îngraşă deloc. Curăţă o mandarină şi unmăr acrişor, fă-le piure şi amestecă-le cu sucul de la o lămâie, 1 linguriţă de muştar dulce, puţin hrean ras şi 4 linguri de iaurt.
deserturi

28. Sorbet în loc de ciocolată

În loc de creme pretenţioase sau ciocolată, serveşte la desert un sorbet de lămâie. Edelicios şi hipocaloric.

29. Parfum exotic

Câteva felii de ananas pe care presari puţin zahăr pudră şi aranjate pe farfurioare pot fi un desert exotic şi original.

30. Desert franţuzesc

O variantă rafinată de desert, à la Paris: un platou cu felii din felurite brânzeturi dulci, degresate, şi fructe proaspete.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!