De ce faci febră musculară şi cum scapi de ea

De Erika Chivu pe

Începe la 24 de ore după ce ai făcut mişcare, creşte în intensitate până la 48 de ore, apoi începe să cedeze, treptat. Febra musculară este normală când faci…
…mişcări noi sau prea intense pentru forma ta fizică.

De ce faci febră musculară

Biologii ştiu cu exactitate ceea ce ştim şi noi: că febra musculară începe cam la o zi după o activitate fizică prea intensă pentru muşchii tăi. Care este mecanismul exact de declanşare nu se ştie cu siguranţă. Ar putea fi vorba de un proces inflamator declanşat la nivelul muşchiului de micro-leziunile formate în timpul sportului. Sau ar putea fi vinovate celulele musculare moarte care sunt descompuse de sistemul imunitar.

Oamenii de ştiinţă habar nu au ce provoacă febra musculară sau care este rolul ei în organism.

Şi sportivii de performanţă fac febră musculară

Cert este că febra musculară rămâne un „incident” perfect normal. Li se întâmplă şi sportivilor de performanţă, şi culturiştilor cu ani de experienţă, dar şi începătorilor în ale sportului, de toate vârstele. Atâta timp cât îţi depăşeşti limitele, chiar şi cu puţin, vei face febră.

Unii văd asta ca pe un semn bun: dacă ai febră musculară înseamnă că ţi-ai pus muşchii la treabă şi drept urmare se vor dezvolta. Iar efectele se văd destul de rapid: dacă azi faci febră musculară după zece flotări, peste câteva zile le vei putea executa fără să ai dureri, iar acest efect dureză de la câteva sătămâni la câteva luni.

Cum să eviţi febra musculară

Cel mai bine ar fi să nu-ţi suprasoliciţi musculatura, însă dacă nu ai experienţă nu prea ştii când trebuie să te opreşti. Restul modalităţilor de a preveni febra musculară sunt controversate încă: streching-ul, încălzirea temeinică, băile reci după antrenament sau compresele fierbinţi pot fi încercate, dar nimic nu-ţi garantează că vei scapa de febra musculară.

Totuşi, este bine să închei antrenamentul treptat, adică să-ţi faci timp la final pentru un mers uşor sau câteva minute de jogging.

Cum te tratezi dacă ai febră musculară

Tratament nu prea există, aşa că tot ce poţi face este să o iei mai uşor câteva zile şi durerea, oricât de puternică, va începe să cedeze în maxim 72 de ore. Ca să te vindeci mai repede nu este indicat repaosul total, ci mai degrabă exerciţiile uşoare – vei vedea că pe măsură ce se încălzeşte muşchiul, durerea începe să cedeze, un efect analgezic temporar.

De altfel sunt indicate toate activităţile care îmbunătăţesc circulaţia sanguină în muşchiul afectat – sauna, masajul, băile fierbinţi.

Pentru dureri puternice poţi încerca un antiinflamator uşor.

Foto: Shutterstock

Influencerii de pe Instagram au descoperit Cernobîlul, iar acum pozează sexy în zona de excludere

Influencerii de pe Instagram au descoperit Cernobîlul, iar acum pozează sexy în zona de excludere