Șase obiceiuri sănătoase care îți vor îmbunătăți calitatea vieții

Atunci când te gândești că ai vrea să adopți un stil de viață mai sănătos e posibil să crezi că e dificil, că un astfel de plan impune efort. De fapt, ideea de efort este mai mult la nivel emoțional, deoarece îți este greu să dai deoparte tot felul de obiceiuri greșite pe care le aveai până atunci. Practic, așa cum o singură salată nu o să facă minuni, la fel nici o singură prăjitură nu o să te îngrașe peste noapte. Este vorba mai mult despre acele situații repetitive, atunci când mâncăm mai degrabă prăjituri decât salate zi de zi. 

De aceea, încearcă să adopți următoarele obiceiuri sănătoase, care îți vor îmbunătăți calitatea vieții dacă ți le însușești pe termen lung. 

  • Mișcare, că e mai bună decât toate

Sănătatea este direct dependentă de mișcare și fitness. Poate nu ești un împătimit al sălilor de sport, însă corpul trebuie să iasă din starea de sedentarism dacă îți dorești o stare de bine zi de zi. Poți începe cu minim 10.000 de pași în fiecare zi, pe care îi poți măsura cu ajutorul unui gadget (vezi aici o selecție de bratari fitness recomandate). Fă-ți un obicei din a ieși din casă dimineața sau seara pentru o plimbare sau pentru o alergare ușoară. Te vei simți mult mai activ pe timpul zilei dacă faci alergarea dimineața, iar seara vei elimina stresul acumulat și vei dormi mai odihnitor. 

  • Începe ziua cu un pahar de apă

Șase obiceiuri sănătoase care îți vor îmbunătăți calitatea vieții

Imediat după trezire, corpul va simți nevoia să se hidrateze. Înainte să întinzi mâna după cafea, încearcă să îți amintești de paharul cu apă. În special pe perioada verii, corpul se deshidratează foarte repede, astfel că vei avea nevoie de apă suficientă în organism. Dacă simți că apa simplă cade greu pe stomacul gol, poți stoarce puțină lămâie în pahar. Aceasta este alcalină și vine cu numeroase beneficii pentru organism, cum ar fi scăderea nivelului colesterolului, detoxifiere, reducerea celulitei și o piele mai sănătoasă. 

  • Renunță la mâncatul pe fond de stres

Deseori avem tendința de a ne refugia în alimente care nu sunt cele mai sănătoase: dulciuri, snacksuri, sucuri, cola, fast food, etc. Atunci când mâncăm pe fond de stres, supărare, dezamăgiri sau pur și simplu de plictiseală nu facem decât să bombardăm organismul cu multe calorii care nu sunt necesare și care ne afectează echilibrul alimentar. Atunci când simți că te confrunți cu stări de acest tip, nu mai deschide frigiderul sau cămara cu dulciuri. Încearcă să scapi de stres în alt mod: ascultă muzica preferată, ieși la o plimbare, fă mișcare, sună pe cineva drag și comunică. Vei vedea că lucrurile sunt mult mai clare ulterior, iar, treptat, obiceiul nesănătos va fi eliminat. 

  • Du-te la culcare cu o oră jumătate mai devreme decât de obicei 

Șase obiceiuri sănătoase care îți vor îmbunătăți calitatea vieții

Adolescenții și adulții tind să doarmă mai puțin, deoarece au o viață activă și deseori socializează la ore târzii. Numărul de ore de somn, pe de o parte, și ora de culcare, pe de alta, contribuie semnificativ la sănătatea inimii și a creierului. E necesar să avem măcar opt ore de somn pe noapte, iar ora de culcare recomandată este 10 – 11 noaptea. Atunci când somnul este deficitar, problemele încep să se vadă treptat: lipsa de concentrare, o poftă de mâncare exagerată, care duce la creșterea în greutate și chiar apariția insomniilor, din cauza cărora se crează un cerc vicios. 

  • O postură corectă a corpului

În special atunci când lucrezi mult la birou, uiți de postura corectă a corpului și stai cu umerii aplecați și cu ceafa încordată. Ideal este ca spatele să fie drept, iar monitorul să se afle la nivelul ochilor, astfel încât și capul să fie drept și nu aplecat. Îți recomandăm să te ridici de pe scaun la fiecare oră sau măcar la fiecare două ore. Pune-ți un reminder pe telefon în acest sens sau folosește aplicația brățării fitness. Aceasta va vibra la intervale regulate de timp, pentru a-ți aduce aminte că e timpul să te ridici. Câțiva pași de colo colo, să bei apă sau să privești pe geam, pot face diferența și te pot ajuta să ai o zi mai ușoară decât dacă ai fi stat pe scaun ore în șir. 

  • Învață ceva nou

Șase obiceiuri sănătoase care îți vor îmbunătăți calitatea vieții

Sănătatea nu se rezumă la corp, ci trebuie luată în considerare și sănătatea mintală. Deseori, oamenii se îmbolnăvesc din cauza stresului, a stărilor de anxietate, a dezamăgirilor. Mintea trebuie antrenată spre lucruri frumoase și optimiste, iar un pas în această direcție poate fi reprezentat de acțiunea de a învăța ceva nou. Înscrie-te la un curs de dans, învață să pictezi sau exersează o limbă străină. Atunci când mintea se ocupă cu activități de învățare, practic e ca atunci când corpul își antrenează mușchii. Astfel, reduci nivelul de stres psihic și scade probabilitatea de a avea Alzheimer la bătrânețe. 

Ține cont de aceste șase obiceiuri sănătoase și include-le treptat în viața ta. Vei vedea și vei simți efectele benefice, iar, o dată incluse în ritmul de zi cu zi, le vei face la fel de natural cum obișnuiai să faci până atunci acele obiceiuri nesănătoase de care ai scapat. Nu e nevoie decât de puțină dorință de a face lucrurile mai bine, iar schimbarea va veni firesc.

Sursa foto: pexels.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu IT Galaxy

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!