Dr. Oz: cum slăbeşti în funcţie de forma corpului tău

De Erika Chivu, pe

Burta sau fundul? Care parte a corpului te deranjează mai tare¬? Oricare ar fi răspunsul dr. Oz de învaţă cum să ajungi la forma perfectă.
„Studiile cele mai noi arată că femeile cu burtă şi cele cu fundul mare sunt diferite genetic: corpul lor răspunde în mod diferit la acţiunea insulinei şi a altor hormoni şi metabolizează în mod diferit grăsimea şi carbohidraţii” explică dr. Oz. De aceea, el recomandă ca în cura de slăbire să ţii seama de tipul siluetei tale.

Cum îţi dai seama ce tip de corp ai

Pentru a-ţi da seama care e tipul siluetei tale, există două indicii: greutatea la naştere şi… felul cum pluteşti în apă.
Tu ce greutate ai avut când te-ai născut? Dacă ai avut sub 3,1 kilograme înseamnă că ai „silueta de vânător”. Asta înseamnă că kilogramele în plus se adună pe talie şi piept, în timp ce picioarele rămân subţiri – ceea ce se mai numeşte „silueta de tip măr”.
Dacă ai avut la naştere între 3,1 şi 4,5 kilograme, înseamnă că ai „silueta de agricultor”, adică grăsimea se adună pe şolduri, fund şi coapse, în timp ce talia rămâne subţire – ceea se numeşte şi „silueta de tip pară”.
Îţi poţi da seama ce tip de corp ai şi urmărind felul cum pluteşti în apă. Dacă eşti “vânător” pluteşti ca o meduză, cu abdomenul ridicat şi picioarele atârnând în jos, sub suprafaţa apei. Dacă eşti “agricultor” pluteşti cu picioarele la nivelul abdomenului şi degetele deasupra apei.

Cum slăbeşti dacă eşti „vânător”

Alimentaţia ta ar trebui să fie asemănătoare cu cea a primilor oameni care se hrăneau vânând, pescuind şi culegând fructe. Aceştia nu mâncau pâine, paste sau dulciuri şi nici tu nu ar trebui să o faci. Dieta ideală pentru tine este una bogată în proteine, dar săracă în carbohidraţi. Poţi mânca toate tipurile de carne pregătite cât mai dietetic şi cum garnituri din legume. Pâinea, dulciurile, pastele, produsele de patiserie sunt interzise.
Dr. Oz îţi recomandă să sari peste micul dejun. Pentru tine, micul dejun nu este cea mai sănătoasă masă. „Studiile arată că persoanele cu burtă care mănâncă la micul dejun, ajung să consume mai multe calorii pe timpul zilei”, spune dr. Oz. Majoritatea celor cu siluetă de vânător nu simt nevoia să mănânce dimineaţa, deci dacă e şi cazul tău nu ai de ce să te forţezi.
Există şi o veste bună: ai voie să mănânci ceva dulce. Abdomenul proeminent este asociat cu hormonii de stres, iar aceştia scad atunci când mănânci ceva dulce. Dr. Oz îţi recomandă să mânânci puţină îngheţată la desert pentru că aceasta are mai puţin zahăr şi mai multe proteine decât alte dulciuri.
Suplimentul potrivit pentru tine: crom picolinat. Cromul joacă un rol important în reglarea glicemiei, ceea ce este util în cazul tău pentru că persoanele cu burtă dezvoltă rezistenţă la insulină.
Tipul de mişcare indicat: plimbările după cina. Dacă eşti un vânător tipic probabil că iei cea mai bogată masă seara, ceea ce predispune la îngrăşare. Ca să eviţi asta, fă o plimbare imediat după cină. Pe lângă aceste plimbări ai nevoie, evident, şi de exerciţii cardio mai intense – jogging, bicicletă, înot, etc.

Cum slăbeşti dacă eşti „agricultor”

Trebuie să mănânci ca un agricultor, adică să favorizezi cerealele şi legumele. Ai nevoie de cinci mese pe zi peste a preveni scăderea bruscă a glicemiei, dar ai grijă ce tip de carbohidraţi consumi pentru că produsele din cereale rafinate îţi fac mai mult rău decât bine.
Evită grăsimea provenită din lactate sau carne. În cazul tău grăsimea se depune direct pe fund, şolduri şi coapse. De aceea lactatele şi carnea trebuie să fie slabe. Dr. Oz îţi recomandă laptele de soia care conţine o combinaţie ideală de carbohidraţi şi proteine.
Ca să nu îţi scadă prea mult glicemia pe timpul nopţii este bine să iei o gustare seara târziu. Poţi să mănânci carbohidraţi cu eliberare treptată, de exemplu o felie de pâine integrală cu gem fără zahăr sau un bol mic de popcorn.
Suplimentul potrivit pentru tine: diindolylmethane (DIM). Această substanţă naturală derivată din legumele crucifere, cum este broccoli, echilibrează nivelul hormonilor estrogeni, responsabili pentru acumularea grăsimilor pe şolduri şi coapse. În plus, suplimentul protejeazp împotriva anumitor tipuri de cancer.
Tipul de mişcare indicat: plimbările la prima oră. Metabolismul tău este mai lent, aşa că ai nevoie de puţină mişcare dimineaţa ca să îţi pui corpul în mişcare. Desigur, cel mai indicat este să faci exerciţii mai solicitante dimineaţa, dar dacă timpul nu îţi permite, mersul pe jos e mai bun decât nimic.
Foto: Thinkstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!