Ce dietă să ţii în funcţie de ce complexe ai

De Erika Chivu, pe

Chiar dacă ţii cură de slăbire şi faci sport, anumite zone-problemă răspund mai greu. Iată cum poţi să scapi de burtă, aripioare sau alte complexe des întâlnite.

Ai burtă

Dacă pui grăsime în special în partea de sus acorpului, şi mai ales pe burtă, înseamnă că ai un nivel mai mare al cortizolului, un hormon de stres. Acesta te împiedică să slăbeşti şi în plus este periculos pentru sănătatea ta. Cei cu grăsime abdominală riscă să facă boli de inimă şi diabet.
Ce să mănânci – Cea mai sigură dietă pentru a da jos burta este bazată pe grăsimi bune – peşte, nuci, alune, uleiuri vegetale. De asemenea trebuie să consumi, dar fără a depăşi măsura, cereale integrale bogate în fibre.
Cel mai eficient să  mănânci puţin şi des, de exemplu să iei zilnic trei mese a câte 300-350 de calorii plus două gustări bogate în fibre.
Ce fel de sport faci să faci – Grăsimea de pe abdomen răspunde cel mai rapid la exerciţiile aerobice. Ai de ales între alergare, bicicletă, stepper eliptic sau chiar mers pe jos în pas rapid. E bun orice exerciţiu care îţi măreşte pulsul.

Ai fundul mare

Este o problemă des întâlnită la femei. Vestea bună este că grăsimea depusă pe fund şi coapse nu este la fel de periculoasă pentru sănătate ca cea depusă pe abdomen. Vestea proastă este că vei slăbi mai greu dacă ai fundul mare, căci această grăsime este cea mai „încăpăţânată”.
Ce să mănânci – Ai şanse mari de reuşită dacă renunţi complet la alimentele procesate şi la grăsimile saturate din surse animale. De asemenea, e  bine să pui cât mai puţină sare în mâncare.
În schimb, ai nevoie de carbohidraţi cu eliberare lentă pe care îi găseşti în cerealele integrale. Îţi poţi începe ziua cu un bol de cereale plus câteva bucăţi de fructe. La prânz sunt indicatele alimentele fără grăsimi cu câteva felii de pâine integrală şi multe legume. Iar seara poţi mânca nişte carne slabă sau peşte.
Ce fel de sport să faci – Grăsimea de pe fund şi coapse răspunde cel mai bine la o combinaţie între mişcările aerobe şi cele anaerobe, adică ai nevoie şi de exerciţii de forţă, dar şi de cele care îţi măresc pulsul. Ca să nu pierzi timp, caută să le combini, de exemplu printr-un program format din mişcări ce folosesc greutatea propriului corp – fandări, genuflexiuni, flotări – executate în mai multe serii repetate.

Ai grăsime peste tot

Probabil că ai un metabolism mai lent, dar asta nu este o scuză. Este posibil să slăbeşti, chiar dacă ai o combinaţie a celor două probleme – grăsime abdominală şi grăsime pe fund şi şolduri.
Ce să mănânciDieta mediteraneană este cea mai potrivită pentru tine. Ai nevoie de peşte, fructe, legume şi doar din când în când cereale, dar numai integrale. Trebuie să consumi peşte de cel puţin trei ori pe săptămână, de preferat peşte gras, iar fiecare masă va fi formată pe jumătate din legume în orice formă îţi plac.
Ce fel de sport să faci – Ai nevoie de exerciţii cardio – alergare, bicicletă, mers rapid, etc., dar şi de exerciţii anaerobe pentru definirea musculaturii.  Orice tip de sport îţi face bine şi e indicat să faci mişcare în majoritatea zilelor săptămâni, chiar dacă e vorba doar de o plimbare în pas rapid.
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro