Cum îți disciplinezi familia să mănânce mai sănătos pe tot parcursul anului

De Unica.ro pe

Alimentația sănătoasă este un obicei pentru care avem nevoie de disciplină și exercițiu. Obiceiurile alimentare se formează încă de la vârste fragede, motiv pentru care mulți părinți încearcă să îi învețe pe copiii lor să aleagă mâncăruri cât mai sănătoase, să consume mai puține dulciuri și să mănânce la ore fixe.

Cel mai bun exemplu pentru cei mici este chiar cel dat de părinții lor. Schimbarea obiceiurilor alimentare ale întregii familii nu este însă ceva ce se poate întâmpla peste noapte, iar impunerea unor reguli se poate dovedi adeseori mai dificilă decât te-ai aștepta, mai ales dacă nu ești pregătită să aplici câteva măsuri eficiente.

Gătește cât mai des acasă

Mâncarea gătită în casă este mai bogată în nutrienți, mai săracă în grăsimi, zaharuri și calorii decât alimentele semipreparate sau cele comandate de la restaurante. În plus, gătitul acasă îți permite să experimentezi cu unele rețete sau să le transformi astfel încât ele să fie pe placul întregii familii. În plus, te ajută să faci economii considerabile, fiind mult mai ieftin să îți prepari acasă mâncarea. Nu te gândi că va trebui să robotești zilnic în bucătărie pentru a mânca mai sănătos. Este suficient să îți planifici câteva zile în care vrei să gătești în cantităti mai mari, astfel încât să îți ajungă pe o perioadă mai lungă de timp. De exemplu, dacă faci mâncare duminica, poți depozita alimentele în caserole, în frigider, astfel încât să îți ajungă până la jumătatea săptămânii.

Pregătește-te pentru sezonul rece

Primăvara și vara este cel mai simplu să mănânci sănătos, întrucât poți profita de abundența fructelor și legumelor de sezon. Toamna și iarna suntem însă mai tentați să alegem mâncăruri mai bogate în grăsimi sau carbohidrați, care nu au un aport de vitamine și minerale esențiale pentru sănătatea organismului nostru. Cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru a preveni această situație este să îți porționezi legumele și carnea și să le depozitezi la congelator.

Vinetele, ardeii, conopida, păstăile, morcovii, mazărea ori fasolea verde pot fi păstrate în congelator luni de zile, astfel încât să le poți folosi la gătit pe tot parcursul anului. Dacă alegi legume din grădina bunicii ori a părinților, tot ce trebuie să le faci este să le opărești timp de două-trei minute, să le lași la răcit, apoi să le porționezi, să le pui în pungi și să le bagi în congelator. Pentru a nu fi constrânsă de spațiul mic din combina ta frigorifică, alege o ladă frigorifică de la beko.ro, care să îți permită să depozitezi cât mai multe alimente, fără grija că se vor strica și să te bucuri de gustul lor proaspăt pe tot parcursul anului.

Planifică-ți din timp zilele pentru cumpărături

Cât timp ai cămara plină cu toate ingredientele de care ai nevoie pentru a prepara niște mese sănătoase și corecte îți va fi mult mai ușor și să te hotărăști asupra unor rețete, dar și să îți menții motivația de a găti acasă. Alege-ți o zi pe săptămână în care să mergi la cumpărături și să te aprovizionezi cu ingrediente cât mai sănătoase. Ține însă cont de vechea regulă care spune să nu mergi la cumpărături când ți-e foame. Astfel, nu vei mai fi tentată să cumperi tot magazinul și vei alege doar alimente bune.

Înlocuiește dulciurile și snacksurile din comerț

Nu numai copiilor, dar și adulților li se întâmplă adeseori să poftească la o ciocolată ori la o pungă de chipsuri. Deși știm că aceste gustări nu sunt tocmai bune pentru sănătatea noastră, de multe ori nu ne putem abține. Fie că ții o dietă, fie încerci să îți schimbi obiceiurile alimentare, cea mai bună metodă prin care poți păcăli pofta de dulce sau sărat este să înlocuiești gustările pe care le-ai cumpăra în mod normal cu unele mult mai sănătoase.

De exemplu, o salată de fructe cu o linguriță de miere și un strop de esență de vanilie poate ține în frâu pofta de dulce. Pentru a înlocui chipsurile, poți trece câțiva morcovi, cartofi dulci, un dovlecel sau ardei gras prin răzătoare. Chipsurile crude obținute astfel se așază pe tava căptușită cu hârtie de copt, se condimentează și se bagă la cuptor până când devin crocante. Le poți servi cu un sos cu iaurt și mentă sau sos de chilli, iar gustul lor va fi unul cu adevărat deosebit.

(P) Material realizat in colaborare cu Beko

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:George Rudy

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro