Augusta Lazarov: Cum se naște o emisiune TV?

De Augusta Lazarov, pe

La întrebarea „Cum îți alegi un proiect TV?”, primul răspuns care apare instinctiv este că, „de fapt, proiectul te alege pe tine”. E ca atunci când planetele trebuie să fie aliniate, pentru ca toate lucrurile să se ordoneze de la sine. Oricum ar fi, din orice direcție ar veni decizia punerii în practică a unui proiect, important este ca acel proiect să răspundă unor cerințe impuse de beneficiar, de postul TV pentru care se realizează acel proiect.

Cum se naște o emisiune TV?

În televiziune, ca în orice altă industrie, există trenduri, există niveluri de bugetare, există categorii de public-țintă și multe alte criterii după care se propun sau se solicită proiecte, depinde din ce direcție privim.

În România a existat o perioadă în care se considera cu o convingere dezarmantă că nu funcționează game-show-urile, deși nicio televiziune nu avea în acel moment în grila de programe un astfel de produs. Comic, nu? Apoi cineva a decis să „riște” și să propună publicului o emisiune-concurs. A funcționat și a demonstrat astfel că nu poți generaliza adoptând trenduri.

De cele mai multe ori, cei care au curajul de a propune lucruri noi devin trend-setteri – creatori de modele. E ca în viață: punând în balanță riscurile și reușita poți hotărî dacă vrei sau nu să mergi pe acel drum. Și nu eșecul înseamnă sfârșitul drumului, ci lipsa ta de convingere că poți face mai mult, mergând mai departe indiferent de rezultat.

Citește și: Cum conviețuiesc TV-ul și internetul

Burnout în timp de pandemie

Cum să îți construiești un brand personal de succes

Amalia Enache: Cine sunt în social media și cine sunt în realitate

Orice proiect este un întreg univers

Ca atunci când te gândești la designul unei case și iei în considerare inclusiv modul în care vrei să amenajezi fiecare cameră, până la detaliul tablourilor de pe pereți. Fiecare nou început înseamnă gândirea în detaliu a fiecărui element, oricât de nesemnificativ ar părea el la prima vedere.

De aceea alegerea unui proiect este extrem de laborioasă. Iar reușita lui este de cele mai multe ori bazată pe plăcerea cu care publicul îl primește. Sunt reacții subiective, influențate de contextul social, de starea generală a acelei națiuni, de anotimpuri, de vârstă, de atât de multe lucruri încât uneori pare imposibil să îndeplinești toate cerințele.

Există de asemenea informații bazate pe studii științifice, de cercetare în domeniu, care îți oferă criterii extrem de ajutătoare. |nsă instinctul creatorului este într-o măsură covârșitoare un element care influențează reușita acelui proiect.

Proiectele vin și pleacă, unele au o viață mai lungă, altele mai scurtă, dar după fiecare dintre ele rămâne experiența acumulată și poți extrage multe informații pe care le vei putea folosi cu succes în viitoarele oportunități de creație.

Memoria colectivă este influențată de situații care n-au lăsat oamenii indiferenți, fie că a fost vorba de un imens val de simpatie, fie că au șocat pe toată lumea. Dar marea de elemente creative care există la nivel planetar este o întrepătrundere a acestor două elemente care, puse ca într-un puzzle, pot da naștere unor noi valențe ale valorilor clasice.

Și aici stă măiestria unui creator care nu obosește niciodată să caute, să descopere ceva care să atragă atenția și care să provoace reacții. Acelea sunt proiectele care aduc cea mai mare satisfacție. Și cred cu tărie că acea căutare permanentă este unicul motor al reușitei.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!