Cum să îți construiești un brand personal de succes

De Monica Jitariuc, pe

Teritoriul brandului personal și al construcției lui este foarte la modă și la noi. Cursuri, materiale, site-uri și resurse care par nelimitate inundă internetul și piața de traininguri. Dar, ca în fiecare domeniu, experiența proprie și buna curatoriere sunt esențiale. Mai mult, sprijinul unei specialiste sau a unui specialist în domeniu poate face diferența.

Să începem cu începutul – cu toții avem un brand personal deja. A-l audita și a decide cum îl construim conștient e foarte important. E ca atunci când vrei să construiești o casă și ai două opțiuni – să pui cărămizi una după alta și vezi ce iese sau să ai o schiță și să lucrezi după ea.

Varianta a doua e mai sigură, pentru că munca este canalizată către o clară destinație finală – casa visurilor. Tot un vis ar trebui să avem și pentru noi – unii îi spun misiune personală. Ea se descoperă în timp, prin încercări și călătorii personale și profesionale și identificarea ei ajută la construirea coerentă a brandului.

Ajută și obiectivele clar trasate – de ce vreau să construiesc brandul? Mă ajută să fac bani? Mă ajută să fiu mai bună/mai bun în ceea ce fac și să și comunic despre ceea ce cred și fac, astfel ajutând cât mai mulți oameni?…

Se spune că brandul personal este ceea ce vorbesc oamenii despre tine când nu ești în cameră. De aceea orice facem și zicem se pune la construcția brandului.

Deja de un an și mai bine, majoritatea întâlnirilor în corporații, ședințele de yoga, cursurile de tot felul, zilele de naștere și chiar și Revelionul s-au mutat online. Că e Zoom, Webex, Skype business, Microsoft teams – principiile sunt aceleași și felul în care ne prezentăm transmite lucruri despre noi.

Hai să transmită controlat, ce vrem noi, hai să ne gestionăm ieșirile conștient, așa cum o făceam la orice ieșire publică offline – de la ținută la follow up.

Înainte de întâlnire

  1. Asigurați-vă că ați transmis, din timp, toate detaliile întâlnirii, dacă sunteți organizatoare/organizator. Dacă sunteți participant/ă, nu lăsați pe ultimul minut conectarea, faceți o probă înainte.

  2. Dați un reminder în dimineața întâlnirii cu link pentru a fi ușor de găsit de participanți.

  3. Formulați agenda scurtă pentru întâlnire. Trimiteți-o participanților împreună cu datele de acces.

  4. Transmiteți regulile pentru întâlnire – camera pornită, microfon oprit, nu se înregistrează etc.

  5. Anunțați participanții dacă întâlnirea e înregistrată și, dacă da, unde va fi ea folosită. Aveți nevoie de acordul lor pentru a folosi public înregistrarea.

  6. V-ați gândit să personalizați parola meetingului creat pe zoom, de exemplu? Puteți încerca un mesaj motivational #goodvibes sau Osăfiebine. E un accent empatic și simpatic.

  7. Găsiți un loc retras și liniștit pentru întâlnire. pentru a nu fi distras/ă.

  8. Verificați lumina naturală. care ideal ar trebui să bată din față sau lateral. Un ringlight este o investiție bună.

  9. Un trepied de ținut telefonul poate ajuta.

  10. Dacă folosiți laptop, urcați-l pe un suport sau pe niște cărți, astfel încât să fie așezat paralel cu fața, la nivelul ochilor. Cadrul arată mult mai profesionist.

Citește și: De ce nu poartă Gabriela Cristea verighetă. I-a admis Cristinei Șișcanu

Răzvan Simion și Daliana Răducanu au publicat primele imagini împreună

Mirela Vaida și rețeta ei de cozonac moldovenesc

Fiica Ginei Pistol și a lui Smiley, surprinsă într-o ipostază haioasă. Cum au reacționat fanii

În timpul întâlnirii

  1. Intrați cu cinci minute mai devreme.

  2. Respectați regulile.

  3. Ascultați activ, pentru a înțelege ce vrea să spună vorbitorul, nu doar pentru a vă aștepta rândul la vorbit.

  4. Vorbește clar. Tare. Deschide gura (ajută câteva exerciții de încălzire a musculaturii feței și a limbii înainte de o întâlnire importantă).

  5. Dacă vreți să vă faceți remarcat/ă, puneți prima întrebare, aveți prima intervenție. Sau ultima.

  6. Cadrul arată profesionist – lumină și încadrare – pe tot parcursul meetingului.

  7. Folosiți chatul activ – adăugați linkuri, informații suplimentare. Dacă sunteți gazda, adăugați o componentă de interacțiune – eventual cu premii pentru cei mai activi pe chat.

  8. Backgroundul neutru e bun, cel cu cărți și mai bun, iar cel personalizat special pentru întâlnire e recomandat.

  9. }inuta cu atenție aleasă (evitați dungile și albul).

  10. Un pic de machiaj ajută. Rujul mai ales.

După întâlnire

  1. Trimiteți în primele 24 de ore o sinteză a discuției către cei vizați și mulțumiri către participanți.

  2. Dacă întâlnirea a fost înregistrată, trimiteți materialul către cei interesați.

  3. Dacă vreți să vă îmbunătățiți skillurile de prezentare, urmăriți și evaluați-vă prezența. Stabiliți trei lucruri pe care să le faceți mai bine data viitoare.

Toate cele de mai sus și multe altele pot contribui la creșterea indicatorilor – seriozitate, organizare, charismă – din brandul personal. Este important, pentru că cel mai de preț lucru în orice fel de business și în orice fel de tip de interacțiune este încrederea. Și construirea încrederii stă în detalii mici și simple. Simplu, nu?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!