Tehnici de relaxare care dau rezultate

De Unica.ro, pe

Închide ochii, alungă gândurile şi lasă-ţi sufletul să se legene. E bine? Atunci nu te opri. Relaxarea îţi poate face viaţa mult mai frumoasă, cu eforturi minime.

Testează-te ca să vezi cât eşti de relaxată

Citeşte întrebările de mai jos şi răspunde cu sinceritate. Încercuieşte răspunsul care te reprezintă şi vezi dacă viaţa de zi cu zi te împovărează sau nu.

1. Muncesc mai mult de 40 de ore pe săptămână.
2. Îmi fac griji pentru viitor – prietenii zic că sunt o persoană pesimistă.
3. Mereu am câte ceva de făcut şi nu am niciodată timp de pauze.
4. De multe ori întârzii, deoarece apreciez greşit trecerea timpului.
5. În locuinţa mea sunt multe lucruri pe care ar fi trebuit să le arunc de mult.
6. Îmi doresc să pot dormi mai mult, pentru că sunt obosită în mod constant.
7. Nu am nici un hobby prin care să evadez din problemele zilnice.
8. N-am mai avut de mult un concediu relaxant.
9. Trăiesc cu sentimentul că niciodată nu voi termina ceea ce am de făcut.
10. Nu am niciodată timp doar pentru mine. Mereu sunt alţi oameni în jurul meu.
Dacă ai încercuit mai mult de trei din afirmaţiile de mai sus înseamnă că ţi-ar prinde bine câteva momente de relaxare. Citeşte în continuare ce poţi face ca să te detensionezi.

Lasă-ţi timp doar pentru tine

Tot timpul e lângă tine cineva care vrea câte ceva? Stabileşte-ţi în fiecare zi o jumătate de oră în care să fii doar tu cu tine. Asta înseamnă să nu îţi mai pese de nimic altceva decât de trupul şi de sufletul tău. Închide-ţi telefonul mobil şi găseşte-ţi o ocupaţie care-ţi face plăcere. Citeşte o carte sau o revistă, rezolvă integrame, fă-ţi o mască de faţă sau stai întinsă şi ascultă muzica ta preferată.

Răsfaţă-ţi simţurile

Aromaterapia este benefică atât trupului, cât şi sufletului, fiind un mijloc rapid de renaştere a bunei dispoziţii. În mod cert există o legătură strânsă şi aproape inexplicabilă între mirosuri şi subconştient. Cercetătorii americani au descoperit, de exemplu, că bărbaţii consideră femeile care miros a grepfrut ca fiind cu cinci ani mai tinere decât sunt în realitate. Rozmarinul incită, levănţica linişteşte, amestecul de rozmarin şi iasomie trezeşte simţurile. Profită de ele la maximum!

Respiră corect

Respiraţia adâncă are un efect relaxant. Încearcă şi vei vedea! Inspiră adânc, apasă cu degetul arătător nara stângă. Expiră aerul din plămâni şi inspiră din nou. Repetă exerciţiul şi cu cealaltă nară. Mai poţi să pui într-un şerveţel două picături de ulei de trandafir sau levănţică şi să inspiri aroma.

Fă exerciţii simple

Stai în picioare şi ridică umerii spre cap, după care lasă-i jos lent şi ridică-i din nou. Nu-i aşa că simţi cum se relaxează muşchii? Este important ca atunci când laşi umerii jos să fii la momentul expiraţiei. Repetă exerciţiul de patru ori. Vei simţi umerii mai uşori, iar capul mai limpede.

Încearcă terapia prin râs

Râsul din toată inima are acelaşi efect ca jogging-ul! 80% din muşchii feţei sunt puşi în mişcare. Pentru o scurtă perioadă de timp, corpul intră într-o stare de tensiune pozitivă. Oxigenul este pompat cu forţă în artere, inima bate mai tare, tensiunea creşte, până când totul începe să se liniştească. Relaxarea musculară e generală, la fel şi cea sufletească. Mai mult, rezervele sistemului imunitar se activează prin râs. Aşadar, chiar şi cea mai proastă glumă e sănătoasă, dacă te face să râzi. Cu timpul, râsul devine un „obicei” tot mai rar. Adulţii râd cam de 15 ori pe zi, în timp ce copiii, de 400. Aşadar, readu râsul în viaţa ta! Se eliberează fără reţetă şi e gratis.

Bioritmul îţi dezvăluie momentele ideale pentru…

Intrarea în formă: 7-9
Acum este timpul potrivit să îţi planifici ziua, pentru că eşti plină de energie. Trebuie doar să activezi aceste rezerve. Puţină mişcare şi micul dejun sunt suficiente pentru a pune în mişcare metabolismul.

Startul propriu-zis: 10-12
Aceasta este cea mai activă perioadă a zilei. Corpul e pregătit pentru efort, deoarece a dat drumul producţiei de cortizon, iar acest hormon are grijă să îţi menţină tonusul la cote bune. Foloseşte-ţi energia pentru a îndeplini în acest interval de timp sarcinile cele mai grele ale zilei.

Momente de pauză: 12-15
În acest moment al zilei energia corpului se îndreaptă spre digerarea mesei de prânz şi începi să simţi uşor-uşor oboseala. E bine ca în acest interval să faci lucruri care nu te solicită prea tare, pentru a nu te obosi peste măsură.

Un nou început: 15-19
Acum ajungi la al doilea punct de energie al zilei. După ora 15 puterea de concentrare începe să crească din nou şi corpul este pregătit să îndeplinească noi sarcini. Porneşte cu elan!

Relaxare: după ora 19
De acum timpul îţi aparţine. Corpul a obosit şi nu mai vrea să dea randament ca în timpul zilei. Oferă-ţi o seară liniştită şi un strop de muzică bună!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!