(P) 4 obiceiuri matinale care te vor ajuta să începi ziua cu dreptul

De Unica.ro, pe

Ai observat că atunci când tot reprogramezi alarma, sari peste micul dejun și ești mereu pe fugă de dimineață, parcă tot restul zilei îți este greu să te organizezi, te simți agitată și obosită. Iar asta se întâmplă pentru că modul în care te trezești de dimineață îți influențează restul zilei.

În schimb, dacă îți formezi câteva obiceiuri sănătoase în fiecare dimineață, deja ziua ta va începe mult mai bine. Ce-i drept, obiceiurile fac parte din rutina zilnică, însă sunt cu atât mai importante dimineața deoarece influențează în mod considerabil felul în care te simți, gândești și acționezi pe tot parcursul zilei. Iată cu ce obiceiuri simple poți să îți începi dimineața ca să fii sigură că te vei simți plină de energie și pregătită pentru orice provocare:

Hidratează-te

Care poate fi cel mai bun lucru pe care ai putea să îl faci dimineața decât să bei un pahar cu apă ca să te hidratezi după o noapte întreagă? Așa că un pahar sau chiar două pahare cu apă te vor ajuta să îți hidratezi organismul și nu numai.

Dacă bei suficientă apă, toxinele sunt eliminate mai ușor din organism. În plus, poți să adaugi și câteva felii de lămâie pentru o sursă bogată de vitamina C, dar și ca să stimulezi metabolismul și buna funcționare a sistemului digestiv.

Nu sări peste micul dejun

Cu siguranță ai tot auzit că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar asta pe bună dreptate. Micul dejun îți oferă energia necesară pentru tot restul zilei și îți potolește foamea pentru o bună perioada de timp, mai ales dacă mănânci alimentele potrivite.

Ouăle, iaurtul și ovăzul cu fructe sunt potrivite pentru micul dejun. Iar dacă vrei să diversifici meniul, poți adăuga și curmale deoarece îți oferă energia necesară ca să începi ziua cu dreptul, aceasta fiind doar unul din beneficiile curmalelor. În plus, pot înlocui cu brio zahărul, pentru un mic dejun și mai sănătos.

Fă mișcare

Mișcarea este o sursă importantă de energie, așa cum ne arată specialiștii de la WebMD. Dacă îți începi ziua cu un set de exerciții, vei fi în stare să faci față mai ușor activităților de zi cu zi, fără să te simți copleșită de oboseală pe parcursul zilei.

Stabilește ce exerciții vrei să faci și programul pe care îl vei urma. Nu este necesar să faci exerciții intense sau complicate, ci poți să optezi chiar și pentru o alergare în parc sau o plimbare în pas alert atunci când ieși cu cățelul afară.

Meditează

Practicile de mindfulness, așa cum este meditația, pot fi integrate cu succes în rutina ta de dimineață și te ajută să îți stăpânești și antrenezi emoțiile și mintea, astfel încât să te simți mult mai concentrată in tot restul zilei.

În plus, în timp ce meditezi poate fi un moment perfect ca să îți pui în ordine gândurile și planurile pentru ziua respectivă. Astfel, dacă știi ce ai de gând să faci, vei reuși să iei mai ușor deciziile care te vor ajută să duci la îndeplinire planurile tale.

Nu trebui să îți impui să faci toate lucrurile deodată, ci le poți integra pe parcurs în rutina ta matinală, astfel încât să te obișnuiești cu fiecare activitate nouă. Important este să respecți programul pe care l-ai stabilit și treptat te vei simți din ce în ce mai energică și pregătită pentru orice situație.

Sursă foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!