Un stil de viață echilibrat pentru o inimă puternică: ce trebuie să faci pentru a preîntâmpina problemele cardiovasculare

De pe

Îmbunătățirea sănătății inimii tale poate părea un „proiect“ de anvergură, însă trebuie să știi că schimbările mici din rutina zilnică sunt cele care pot face diferența.

Alimentația, exercițiile fizice, odihna sunt esențiale pentru a avea o inimă puternică și pentru a te bucura din plin de fiecare clipă fără să te preocupi de starea ta de sănătate.

Îți prezentăm, în rândurile ce urmează, câteva metode prin care poți avea grijă de inima ta:

Urmează o dietă sănătoasă

O dietă bogată în nutrienți nu contribuie doar la menținerea unei inimi sănătoase, ci ajută întregul organism să funcționeze în parametri optimi. Fructele, legumele și cerealele sunt principalele alimente de care ai nevoie pentru a avea o inimă sănătoasă. Limitează gustările bogate în grăsimi saturate și sodiu, deoarece acestea pot provoca hipertensiune arterială și boli coronariene. Dacă margarina, untul și untura fac parte din dieta ta zilnică, este timpul să le înlocuiești cu uleiul de măsline, uleiul de cocos sau avocado. Totodată, poți adăuga în alimentația zilnică produse bio. Acestea conțin cu 65% mai multe vitamine și antioxidanți decât cele convenționale, întrucât nu au fost modificate genetic.

Fă exerciții fizice

Dacă stai în fața computerului în mare parte a zilei, este important să te ridici pentru a face câte o plimbare rapidă de cât mai multe ori. Este mai ușor să respecți recomandările medicilor de a face cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi dacă faci pauze dese. Totodată, o plimbare de 10 minute influențează pozitiv circulația sangvină și întărește inima. Pentru a-ți diversifica activitățile fizice, poți, de asemenea, să alegi scările în detrimentul liftului, să faci plimbări cu bicicleta și jogging.

Spală-te des pe mâini

Igiena mâinilor este esențială pentru a-ți proteja organismul de virusuri și bacterii. Spălarea mâinilor previne infecțiile (gripa, pneumonia), care pot afecta inima. Specialiștii recomandă spălarea mâinilor cu apă și săpun, pentru cel puțin 20 de secunde, înainte de a găti sau a mânca, după călătoriile cu mijloacele de transport în comun, după ce tușești sau strănuți, precum și după ce ai atins suprafețe din locuri comune. Este important să cureți încheieturile, spațiile dintre degete și de sub unghii, precum și spatele palmei. Acestea sunt locuri unde germenii se pot ascunde.

Dormi regulat

Un program de odihnă optim – între șase și opt ore de somn pe noapte – ajută la scăderea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale. Așadar, asigură-te că dormi suficient pentru a preveni problemele cardiovasculare. Lipsa odihnei afectează inima și crește riscul de a suferi de alte boli, precum obezitate și diabet de tip 2. Vizionarea filmelor la televizor și utilizarea telefoanelor mobile înainte de culcare pot afecta calitatea somnului. De aceea, este important să eviți astfel de activități cu cel puțin o oră înainte de a merge la culcare. Muzica și cărțile ajută la relaxarea organismului înainte de a adormi.

Adoptă o atitudine pozitivă

Pentru că sănătatea mintală are un puternic impact asupra organismului, este esențial să elimini stresul din viața ta. Stările de anxietate, provocate de programul prea încărcat la locul de muncă, de problemele personale sau de lipsa banilor, pot crește riscul afecțiunilor cardiovasculare. Adoptă o atitudine pozitivă și încearcă să te distrezi în fiecare zi. Terapia prin râs este eficientă pentru a reduce stresul și pentru a te menține sănătos.

A avea grijă de inima ta este mai simplu decât te-ai putea aștepta. Tot ce trebuie să faci este să adopți în rutina zilnică unele dintre activitățile care au un impact pozitiv asupra stării de sănătate. Alimentația adecvată, sportul, odihna și atitudinea pozitivă îți mențin inima puternică și sunt esențiale pentru un stil de viață echilibrat.

Sursă foto: udra11/ Shutterstock

(P) Material publicitar realizat împreună cu Biomania

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!