Trucuri practice pentru un somn odihnitor

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 25 aprilie 2022, 21:56

Chiar dacă din ce în ce mai multe cercetări științifice dezvăluie beneficiile magice ale unui somn odihnitor, sunt mulți oameni care subestimează aceste fapte și nu acordă importanță rutinei de odihnă.

Somnul este esențial pentru o multitudine de aspecte din viața noastră, de la gestionarea unei greutăți corporale optime, îmbunătățirea sistemului imunitar și evitarea răcelilor sezoniere până la creșterea nivelului de energie pe timpul zilei, stimulând o stare de bine generală.

Dacă te confrunți cu dificultăți în timpul somnului sau crezi că ți-ai putea îmbunătăți rutina de odihnă, ți-am pregătit câteva trucuri practice pentru un somn odihnitor și un stil de viață echilibrat.

Scoate din priză toate dispozitivele electronice din dormitor

Să te obișnuiești să închizi și să scoți din priză toate dispozitivele electronice din dormitor poate fi o activitate dificilă, mai ales că mulți oameni obișnuiesc să adoarmă cu telefonul la încărcat pe timp de noapte.

Încearcă pe cât posibil să oprești toate dispozitivele pe care le foloseșticu cel puțin 30 de minute înainte să adormi. Telefoanele, tabletele, laptopurile – toate acestea emit o lumină albastră care destabilizează producția de melatonină care este hormonul principal care reglează ciclul de veghe-somn. Astfel, odată oprite, corpul își va permite să se relaxeze natural și să se pregătească pentru modul de somn.

Creează-ți o rutină sănătoasă înainte de a adormi

O rutină sănătoasă nu înseamnă să petreci timp pe telefon ca să îți obosești ochii și să poți adormi rapid. O rutină sănătoasă înseamnă să-ți creezi un ritual de culcare, ceva care să semnaleze organismului că a venit momentul să se odihnească. 

Ai putea fie să faci o baie relaxantă în care să-ți îngrijești corpul cu diferite loțiuni cu ingrediente naturale, să meditezi și să faci yoga, fie să citești o carte alături de o cană de ceai din plante care să calmeze adrenalina din organism. Totodată, caută o saltea de calitate pentru pat care să sprijine rutina de dinainte de somn, dar și să permită corpului să se odihnească în mod corespunzător pe timp de noapte.

Găsește-ți o rutină care să-ți aducă plăcere și să fii nerăbdător să o pui în practică.

Încearcă să reduci luminozitatea din cameră

Pe măsură ce se apropie ora de culcare, încearcă să estompezi luminile din locuință, semnalându-i organismului că este timpul să se odihnească. Acesta va intra automat în modul de somn și te vei simți din ce în ce mai slăbit.

Poți să folosești o lampă sau un set de luminițe în camera de dormit care nu au aceeași intensitate ca becul principal pe care îl aprinzi în mod obișnuit. 

Evită cofeina după ora 15

Chiar dacă te-ai obișnuit să mai servești o cană de cafea după-amiază, pentru a te ține în priză cu ultimele sarcini de la locul de muncă, ar fi indicat să găsești o alternativă mai sănătoasă și sustenabilă pentru creșterea nivelului de energie. Poate ai observat că cafeaua nu mai are nici un efect asupra ta, dar nu poți vedea exact ce se întâmplă la nivelul reacțiilor interioare din organism. Cofeina poate fi un adevărat factor declanșator în creșterea hormonilor de stres, ceea ce, la rândul său, te va împiedica să obții un somn odihnitor pe termen lung.

Aceste trucuri nu sunt dificil de pus în practică, așa că poți începe o rutină sănătoasă de somn chiar astăzi!

Sursa foto: shutterstock.com

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!