Trei sfaturi simple pentru a evita să stai prea mult timp pe scaun când eşti la birou

Potrivit statisticilor specialiştilor elveţieni, un adult care este treaz aproximativ 17 ore pe zi, petrece între zece şi unsprezece ore aşezat. Această cifră este impresionantă, mai ales că medicii avertizează din ce în ce mai frecvent asupra pericolelor pentru sănătate. A sta aşezat atât de mult timp, fie că e pe scaunul de la birou sau pe canapeaua de acasă, poate avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății tale. Printre efecte documentate se numără inflamaţiile cervicale, durerile de spate, dar şi alte probleme cronice, cum ar fi cele ce circulaţie.

În plus, lipsa de mişcare poate îţi poate afecta şi starea de spirit. Lipsa de activitate fizică încetinește circulația sângelui, astfel încât creierul este mai puțin oxigenat. Rezultatul este că te vei simţi mai obosită şi vei avea o capacitate de concentrare mai redusă. De asemenea, pe măsură ce circulația este încetinită, sângele se coagulează și mai repede iar acest lucru crește riscul de hipertensiune arterială și de boli cardiovasculare. O altă consecință a șederii prelungite este pierderea mobilităţii la nivelul coloanei vertebrale, care se manifestă prin dureri şi limitarea anumitor mişcări.  Dacă şi tu începi să resimţi astfel de efecte neplăcute ale statului pe scaun, iată câteva soluţii la îndemână. 

Încearcă o terapie non-invazivă

Dacă ai început deja să resimți efectele neplăcute ale lipsei de mişcare pe care le-am discutat anterior, este important să iei măsurile adecvate. Aceste probleme nu vor trece de la sine, nici chiar în cazul unei schimbări semnificative ale stilului de viaţă, deci trebuie să apelezi la specialişti. Una dintre terapiile non-invazive care şi-a dovedit  eficacitatea în astfel de situaţii este osteopatia. Specialistul în osteopatie identifică modificările funcționale ale corpului și simptome care pot duce la diferite tipuri de dureri sau chiar la disfuncƫionalităƫi majore. El nu se concentrează doar pe partea afectată sau dureroasă, ci asupra cauzei şi, prin tehnici precum cele de tip stretching, presiuni, rezistenƫă, reuşeşte să aducă în echilibru întregul organism.

Ridică-te de pe scaun cât mai des

Chiar dacă nu îţi dai seama, contează să faci chiar şi câţiva paşi, deci nu fi comodă! Ridică-te de pe scaun de fiecare dată când ai ocazia! De exemplu, în loc să-ţi pui o sticlă de apă de doi litri pe birou, ridică-te de mai multe ori, ca să-ţi umpli paharul de la dozatorul comun de la birou. De asemenea, fă-ţi un obicei să faci câţiva paşi de fiecare dată când vorbeşti la telefon, mai ales atunci când e vorba de convorbiri la mobil. În timp ce-ţi asculţi interlocutorul, fă câţiva paşi în jurul biroului tău sau pe un hol mai puţin aglomerat. Când vrei să vorbeşti cu un coleg, mergi direct la el la birou, în loc să-l suni. Poate că nu ţi se pare mare lucru, dar pentru organismul tău contează. 

Fă mişcare în drumul spre şi de la serviciu

Poate că atât timp cât eşti la birou nu ai ocazia să te mişti prea mult, dar poţi recupera pe drum. De exemplu, poţi alege să cobori din metrou sau din autobuz cu o staţie mai devreme şi să faci o plimbare de zece minute înainte să ajungi la serviciu. După cum subliniam şi anterior, mişcarea stimulează o mai bună oxigenare a creierului şi îmbunătățește capacitatea de concentrare, aşa că acest obicei o să te ajute să fii mai productivă. Pe de altă parte, când pleci de la birou, poţi să faci o scurtă plimbare, chiar şi de numai zece minute, înainte să te urci în mașină sau în mijloacele de transport. 

Aşadar, este important să faci tot ce poţi ca să eviţi să stai prea mult pe scaun. Ţine seamă de aceste sfaturi practice şi încearcă să faci un minim de mişcare chiar şi când eşti la birou! 

Sursa foto: Pexels.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Clinica Eliade

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!