Top 5 beneficii ale consumului de cafea

Pentru majoritatea oamenilor, o ceașcă de cafea este mai mult decât o plăcere reconfortantă și aromată de care se bucură zi de zi. Pe lângă starea de bine, indiferent că este consumată dimineața, pentru a furniza energia necesară activităților de zi cu zi sau după-masa, o ceașcă de cafea are o mulțime de alte beneficii pentru organism atunci când este consumată în cantități care nu pun în pericol sănătatea.

1.Împiedică depresia

Unul dintre cele mai importante efecte pe care le are consumul de cafea asupra oamenilor este reducerea riscului de depresie. 

Cafeaua conține cantități mici de potasiu, magneziu, vitamina B3 și pe lângă asta, cafeaua conține și  antioxidanți, care joacă un rol important în menținerea unei stări generale de bine. De asemenea, și cofeina din cafea este un stimulent fantastic al stării de spirit, care te ajută să vezi o perspectivă pozitivă asupra vieții.

2.Îmbunătățește memoria

Mai multe studii au analizat efectele pe care le are consumul de cafea asupra memoriei și au reușit să constate că, spre deosebire de persoanele care nu consumă cafea, oamenii care consumă cafea în cantități moderate au o mai bună memorie asupra faptelor petrecute în trecut. În plus, consumatorii de cafea au abilitatea de a gestiona mult mai ușor rutinele agitate și evenimentele care se întâmplă în mod imprevizibil. 

3.Te ajută să rămâi concentrat și alert

Cofeina din cafea îmbunătățește în mod semnificativ vigilența mentală prin stimularea sistemului nervos central, aceasta afectând în mod specific zonele creierului care sunt responsabile de memorie și concentrare.

Dacă nu ai reușit să dormi suficient, poți bea o cafea, întrucât aceasta combate temporar consecințele privării de somn. Datorită cofeinei îți recapeți vitalitatea și scapi de starea de somnolență. De asemenea, în cazul în care aveți de muncit la un proiect care necesită o concentrare deosebită, o ceașcă de cafea ar putea să fie cel mai bun aliat care să vă ajute să îndepliniți cu succes toate sarcinile și să duceți proiectul la bun sfârșit.

4.Tratează migrenele

Fiind un ingredient principal în multe medicamente care combat durerile de cap, cofeina, existentă și în cafea, poate trata cu succes o migrenă în special în cazul în care nu ești un mare consumator de cafea. În cazul în care bei cafea foarte rar, o ceașcă puternică de cafea poate ameliora durerea de cap într-un timp foarte scurt deoarece corpul tău nu este atât de obișnuit cu efectele sale. Este important de știut însă că fiecare om răspunde diferit la consumul de cofeină, iar durerile de cap răspund în mod diferit la unele tratamente administrate.

5.Îmbunătățește performanța fizică

Pentru că unul dintre beneficiile consumului de cafea este cel de amplificare a capacității de efort fizic, aceasta reduce oboseala în timpul exercițiilor fizice și îmbunătățește performanța fizică, atât în cazul exercițiilor ușoare, cât și în cazul exercițiilor complexe, care pot dura între 30 și 120 de minute. 

Sub influența cofeinei, mușchii încep să folosească grăsimile din corp ca sursă de energie, în locul carbohidraților pentru efortul fizic. Pe lângă asta, consumul de cafea are și abilitatea de a crește contracțiile mușchilor prin transferul de calciu, sodiu și potasiu la nivelul celulelor.

Boabele de cafea nu sunt numai gustoase, ele conțin și cantități mici de magneziu, potasiu și B3 care contribuie la menținerea sănătății corpului. De asemenea, acestea conțin și cofeină care poate reduce oboseala la scurt timp după consum, poate îmbunătăți vigilența și capacitatea de concentrare. Sfatul specialiștilor este să bei între 1-3 cești de cafea pe zi pentru a te putea bucura de beneficiile sale pentru sănătate și pentru a evita efectele nocive asupra corpului.

Sursa foto: shutterstock.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Mega Image

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!