Nu este niciun secret faptul că, uneori, a merge la cumpărături poate fi foarte solicitant, atât fizic cât și financiar. Este nevoie de timp și de multe ori cozile interminabile pot fi foarte neplăcute. Mult mai mulți români au început să recurgă la o altă modalitate de a face cumpărături, chiar din confortul casei lor, această modalitate fiind comandarea produselor online.
Black Friday și mediul online
Fenomenul „Black Friday” a apărut pentru prima dată în SUA și deși pare greu de crezut, inițial, nu a avut nimic de-a face cu reducerile sau ofertele promoționale pentru care este renumit azi.
Această zi de vineri a fost denumită așa de către autoritățile din Philadelphia. Acestea încercau să țină sub control aglomerația și traficul rutier provocat de foarte mulți cumpăratori ce au ieșit în număr mare pentru a face diverse cumpărături, această vineri fiind ziua de după Ziua Recunoștinței, o sărbătoare importantă în SUA.
Văzând potențialul acestei vineri, comercianții au decis să transforme acest incident într-un eveniment anual, eveniment pe care multe alte țări l-au preluat cu succes, inclusiv România. Care sunt produsele favorite ale românilor ce aleg să comande online
Unul dintre primele motive pentru care românii aleg să își facă cumpărăturile online este posibilitatea de a economisi timp și bani. Ce mod mai bun de a economisi. decât utilizarea de coduri promoționale, un fenomen care are tot mai mult succes în rândul românilor.
Conform statisticilor publicate de site-ul de vouchere și coduri promo Promo-codes.ro, 64% dintre români au folosit astfel de coduri pentru achiziționarea de articole vestimentare, urmați de 29% ce au ales să folosească astfel de vouchere pentru a comanda servicii de catering și fast-food. Suedezii, de exemplu, pe de altă parte, folosesc o abordare ușor diferită atunci când vine vorba despre folosirea de vouchere, site-ul de coduri promoționale Promo-codes arată că aceștia preferă să achiziționeze articole pentru casă în procent de 57%, iar restul de 43% folosesc aceste coduri pentru a cumpăra articole vestimentare și încălțăminte.
Evoluția vânzărilor în cadrul promoțiilor de Black Friday.
În ultimii ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește ecomerțul în perioada evenimentului Black Friday, tot mai mulți români alegând să se mute în mediul online pentru a profita de acest fenomen.
În anul 2019 s-au înregistrat vânzări în valoare de 499 milioane de lei, rezultând în vânzarea a peste 1,3 milioane de produse din 1800 de categorii.
Anul 2019 a marcat și un nou record în ceea ce privește modalitățile de plată online, acestea evoluând în procent de 42% față de anul precedent, indicând schimbarea mentalității românilor cu referire la utilizarea modalităților de plată electronică.
Anul 2020 a înregistrat, de asemenea, o creștere de 17% față de anul 2019, culminând cu vânzări în valoare de 585,7 milioane de lei. Se preconizează că evoluția va continua, fără semne de întrebare, și în anii ce vor urma, românii fiind mult mai deschiși la posibilitatea de a cumpăra aproape toate produsele necesare în mediul online.
Cum a evoluat piața produselor comandate online în timpul Pandemiei
Covid-19 a produs multe schimbări în lumea comerțului, nefiind de mirare că tot mai mulți români preferă să își facă cumpărăturile online pentru a evita spațiile aglomerate, spații fizice în care distanța socială este de multe ori destul de greu de respectat.
În anul 2019, cand virusul a luat cu asalt Europa, s-au înregistrat creșteri semnificative în ceea ce privește cumpărarea de produse online.
Conform studiilor realizate de ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), anul 2019 a înregistrat o creștere în vânzări în valoare de 22% față de anul 2018, creșterea exponențială continuând și in anul 2020, atunci când a fost înregistrată o creștere în valoare 30% față de anul precedent și un bilanț al vânzărilor de 5,6 miliarde de euro, cu 500 de milioane de euro mai mult decât se aproxima.
Pentru anul 2021 se preconizează o creștere de până la 6,5 miliarde de euro, aproximativ 1 miliard de euro mai mult decât anul trecut.
În ultimii ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește ecomerțul în perioada evenimentului Black Friday, tot mai mulți români alegând să se mute în mediul online pentru a profita de acest fenomen.
În anul 2019 s-au înregistrat vânzări în valoare de 499 milioane de lei, rezultând în vânzarea a peste 1,3 milioane de produse din 1800 de categorii.
Anul 2019 a marcat și un nou record în ceea ce privește modalitățile de plată online, acestea evoluând în procent de 42% față de anul precedent, indicând schimbarea mentalității românilor cu referire la utilizarea modalităților de plată electronică.
Anul 2020 a înregistrat, de asemenea, o creștere de 17% față de anul 2019, culminând cu vânzări în valoare de 585,7 milioane de lei. Se preconizează că evoluția va continua, fără semne de întrebare, și în anii ce vor urma, românii fiind mult mai deschiși la posibilitatea de a cumpăra aproape toate produsele necesare în mediul online.
Așadar, datorită pandemiei de coronavirus si posibilității de a economisi timp și bani, mediul online începe să câștige tot mai mult teren în fața magazinelor fizice tradiționale.