(P) Cum să te păstrezi în formă fără să te expui mergând la sală

De Unica.ro pe

În perioada pandemiei, din motive de precauție, multe persoane au renunțat meargă la sala de fitness. Chiar și în vremuri normale, pentru unii dintre noi, din motive financiare, mersul la sală poate reprezenta un lux. Asta nu înseamnă nu te poți menține în formă făcând sport în confortul și siguranță casei tale.

Pe lângă fapul nu te expui pericolului de îmbolnăvire și nu trebuie plătești un abonament la sala, activitatea fizică pe care o practici în propria locuința mai are un avantaj important: îl poți face oricând ai puțin timp liber. Chiar și 15-20 de minute de antrenamente pe zi sunt importante pentru tonusul tău și starea ta generală de bine.

Exercițiile fizice sunt cu atât mai importante, cu cât, în perioada pandemiei, din cauza lipsei de mișcare și a excesului alimentar, mulți dintre noi au luat proporții serioase. Acest lucru se suprapune faptului , la capitolul kilograme în plus, românii nu stăteau deloc bine nici înainte de pandemie, statisticile arătând 6 din 10 adulți aveau probleme cu greutatea. Pe de altă parte, obezitatea crește riscul complicațiilor și chiar decesului în cazul COVID-19.

Cum te pregătești pentru a face sport acasă

Chiar dacă nu te vei antrena la sală, înainte de a începe programul de exerciții, este important îmbraci o ținută confortabilă, specială pentru sport, care ți permită te miști în voie. Alege treninguri femei moderne pe care le poți purta fie când faci exerciții  fizice în sufragerie, de exemplu, dar și în zilele în care pleci în vacanță la munte sau faci jogging în parc. Astfel de “echipamente” pe care le poți folosi indiferent de tipul de activitate fizică, inclusiv grădinărit, sunt compleuri sport, care, pe lângă calitatea garantată, au și prețuri accesibile.

Cum poți face sport acasă, în siguranță

După ce teai asigurat ai compleuri sport damă Maroko pentru a face sport în  sala de firness de acasă, este momentul te apuci de treaba. Iată câteva trucuri la care apelezi pentru a face sportul mai plăcut:

1. Caută pe YouTube filmulețe cu exercițiile sau antrenamentele dorite. Aceste videoclipuri, realizate de antrenori profesioniști, îți oferă posibilitatea alegi tipul de activitate fizică potrivită nivelului tău de antrenament și scopului tău (tonifiere, remodelare corporală etc.) și o practici corect, în intimitatea casei tale.

2. Improvizează echipamentul de fitness de care ai nevoie. Dacă vrei faci exerciții fizice  complexe, care necesită echipamente speciale de fitness precum gantere, benzi elastice sau  stepere, nu trebuie renunți la idee doar pentru nu îți permiți cumperi echipamentul. Poți improviza cu ce ai prin casă. De exemplu, în locul ganterelor, poți folosi sticle cu apă, iar, în locul benzii elastice, poți folosi un elastic clasic. Cât despre stepper, îl poți înlocui cu un scaun mic. Indiferent de tipul de exerciții alese, înainte începi antrenamentul, pentru a te asigura vei avea libertate de mișcare și vei execută corect mișcările, este important te îmbraci într-o ținută lejeră, gen treninguri femei moderne.

3. Efectuează exerciții folosind propria greutate corporală. De la clasicele scânduri (cunoscute și plank), până la flotări, fandări și sărituri. Toate aceste exerciții îți solicită mușchii corpului la fel de mult un antrenament la sală.

Ce alternative sigure de a face mișcare există

Sportul în aer liber este o alternativă sigură și ieftină de a face mișcare și de a te menține în formă. Fie că faci plimbări lungi, zilnic, în locuri neaglomerate, fie că alegi să faci jogging în parc, dimineață devreme, când nu este prea multă lume în preajmă, tonusul tău se va îmbunătăți considerabil. 

Dacă nu ai mult timp la dispoziție, o altă modalitate de a face mișcare este să renunți la folosirea liftului și să urci pe scări. Această banală activitate poate deveni dificilă, însă pentru femeile care preferă să poarte pantofi cu toc înalt sau haine strâmte, care le obstrucționează mișcările. De aceea, din când în când, până și cele mai cochete membre ale sexului frumos poartă treninguri.