Joburi în Brașov: Așa decurge interviul de angajare! Vezi toți pașii

De pe
De obicei, un candid14at trece printr-o serie de interviuri și teste, înainte să se alăture echipei angajatorului, indiferent că e vorba despre joburi în Brașov, Constanța sau Timișoara.

Procesul de recrutare nu este însă același în toate companiile – unele organizații acordă o foarte mare importantă parcurgerii unui număr de etape; pentru altele, cum ar fi agentiie de publicitate, firmele de arhitectură sau alte companii din industriile creative, mai important este portofoliul pe care candidatul îl prezintă pentru a-și face cunoscute proiectele anterioare.

În ceea ce privește etapele pe care le parcurge candidatul înainte să primească jobul dorit, de foarte multe ori, este vorba despre trei interviuri:

– un prim interviu care reprezintă, pentru angajator, o selecție preliminară, prin care testează un număr mare de candidați, pentru a vedea câți dintre aceștia sunt compatibili cu jobul și valorile organizației.

Discuția este condusă de un specialist în Resurse Umane și, pentru că este o proba eliminatorie, multe companii aleg varianta rapidă a interviului telefonic, care conține câteva întrebări standard. Cu toate acestea, un astfel de interviu îl poate pune în încurcătură pe candidat, dacă acesta nu s-a documentat anterior.

– al doilea interviu îl pune pe candidat față în față cu persoană care conduce departamentul în care se află poziția pentru care se află la interviu.

Este, de obicei, o discuție mai relaxată, în care întrebările clasice se îmbină cu cele care decurg din răspunsurile oferite de candidat și unde cel care conduce departamentul este interesat să descopere și personalitatea candidatului, nu doar reușitele profesionale. Cu toate acestea, pot exista destul de multe întrebări-capcană, așa încât este necesară o pregătire temeinică din partea candidatului, înaintea acestei discuțîi.

– cel de-al treilea interviu îi face cunoștință candidatului cu persoana care conduce compania. Nu este deloc cel mai simplu dintre cele trei interviuri, pentru că în această faza ajung întotdeauna numai cei mai buni candidați.

Pe de altă parte, mulți manageri sunt foarte atenți la potențialul și personalitatea unui candidat și pot oferi o șansă cuiva care nu are toată pregătirea necesară, dacă descoperă la acea persoană alte calități pe care le consideră importante.

Un interviu clasic se împarte, la rândul lui, în câteva etape, care fac că discuția să curgă firesc:

– O scurtă introducere, sau momentul în care intervievatorul și candidatul fac cunoștință. Acestuia din urmă i se explică contextul care a dus la scoaterea la concurs a jobului.

– Câteva minute pentru prezentare – moment ce îi aparține candidatului, care are acum posibilitatea să se prezinte și să parcurgă un scurt istoric al realizărilor sale profesionale.

– Întrebările centrale vin, desigur, din partea angajatorului, care încearcă să testeze acum abilitățile și experiența candidatului.

Angajatorul va încerca să afle și motivele pentru care candidatul își dorește un nou loc de muncă, ce l-a făcut să se orienteze spre această companie și nu alta, de ce consideră că este candidatul potrivit pentru respectivă poziție și multe altele.

– Întrebările situaționale fac referire la situații din trecut, pe care angajatul le-a rezolvat cu succes, sau dimpotrivă, la cazuri ipotetice și modul în care le-ar soluționa acum.

– Întrebările candidatului încheie interviul de angajare și nu sunt cu nimic mai puțin importante decât cele adresate de angajator. Dimpotrivă, candidatul are oportunitatea să se remarce prin câteva întrebări bine țintite, care demonstrează interesul sau față de companie și faptul că s-a documentat în legătură cu activitatea acesteia înainte de a se prezența la interviu.