Impactul supermarketurilor asupra dezvoltării pe pieţele în care îşi desfăşoară activitatea

De Unica.ro, pe

La mijlocul anilor 1990, reprezentanții retailului au început să se extindă la nivel internațional, dezvoltând operațiuni pe mai multe piețe. Astăzi, acești comercianți sunt verigi importante într-o economie modernă în care oamenii obțin hrana, îmbrăcămintea și alte bunuri pe care le doresc și de care au nevoie la prețuri competitive.Fiecare perioadă de globalizare a dus la o creștere a activității economice globale, ceea ce a dus la o îmbunătățire a nivelului de trai.

Cum poate comerțul internațional să îmbunătățească nivelul de trai

Comerțul liber permite mai multor bunuri și servicii să ajungă la consumatori la prețuri mai mici, ridicându-le astfel substanțial nivelul de trai.

Jysk este un lanț de retail danez, care vinde bunuri de uz casnic, cum ar fi saltele, mobilier și decor interior. Jysk este cel mai mare retailer danez care operează la nivel internațional. Prezența sa în zeci de țări din Europa de Est și Centrală, inclusiv în România, permite consumatorilor să cumpere mai multe produse, de mai bună calitate, la costuri mai mici.

Consumul de bunuri și servicii de calitate superioară la prețuri mai mici îmbunătățește nivelul de trai al oamenilor. Totodată, comercianții de talie internațională pot oferi țărilor acces la capital fizic – tehnologie, instrumente și echipamente pe care s-ar putea să nu le producă pe plan intern. Acest capital fizic are adesea ca rezultat creșterea productivității, care este un factor cheie al creșterii economice și al creșterii nivelului de viață într-o țară.

Expansiunea comercianților a ajutat persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, precum și consumatorii sau furnizorii locali.

cora România, parte a grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai dinamice branduri de retail. Primul magazin cora s-a deschis în România, în 2003.

Filozofia cora România ii are în centru pe consumatori, cărora le oferă o gamă variată de produse, la prețuri accesibile.

Pe de altă parte, mii de persoane lucrează astăzi pentru cora în România.

Mai multe studii arată că, de-a lungul timpului, comercianții internaționali au creat mai multe locuri de muncă, au contribuit la scăderea prețului alimentelor și al altor produse esențiale și au ridicat standardele de afaceri locale.

Ridicarea standardelor de mediu, sănătate și siguranță

Prezența comercianților internaționali contribuie la ridicarea standardelor pentru consumatori.

De asemenea, pot ridica standardele de mediu, sănătate și siguranță, deoarece au interes în promovarea sănătății, productivității și siguranței lucrătorilor lor, precum și în conservarea energiei și a apei.

Din 2005 în România, lanțul de hipermarketuri german Kaufland și-a construit o reputație de companie responsabilă și partener de încredere. Kaufland oferă o gamă largă produse la prețuri rezonabile și în același timp generează locuri de muncă, contribuie la rezultatul economic și la bugetul de stat, sprijină educația, ecologia, sportul și sănătatea, sprijină comunitatea investind în proiecte de responsabilitate socială și de mediu.

În parcările magazinelor Kaufland se află aparate automate de reciclare și, în plus, în parteneriat cu Renovatio, a lansat prima rețea publică de stații de alimentare a mașinilor electrice din România.

Provocările dezvoltării sectorului privat

Retailerii moderni investesc în tehnologii și procese care le permit să obțină economii mai mari și să reducă costurile, contribuind la scăderea prețurilor pentru consumatori. Ei promovează standarde de calitate mai înalte pentru furnizori și investesc în siguranța alimentară.

Cu toate acestea, s-a pus întrebarea dacă răspândirea supermarketurilor moderne îi afectează negativ pe cei mai vulnerabili din punct de vedere economic, fie că este vorba de magazinele mai mici, tradiționale, furnizori locali sau despre forța de muncă.

În multe țări, dovezile sunt că, de fapt, comercianții moderni creează mai multe locuri de muncă decât înlocuiesc, în special atunci când se ia în considerare angajarea în întregul lanț de distribuție.

Retailerii moderni stimulează și dezvoltarea industriei locale. Cei mai mulți cumpără cel puțin unele dintre produsele lor de la furnizori interni, încheie contracte care reduc riscurile pentru furnizori – ei știu cât și când vor fi plătiți – și le oferă recurs legal dacă ceva nu merge bine.

Aceste colaborări ajută furnizorii locali să obțină acces la finanțare, tehnologie și cele mai bune practici globale, făcându-i mai eficienți. Un studiu din 2008 al Băncii Mondiale din România a arătat că, după ce retailerii moderni au intrat în țară, furnizorii și-au îmbunătățit productivitatea cu 15 la sută.

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!