Grija față de tine este lege. Cum să-ți protejezi sănătatea mintală în vremuri provocatoare

Ultimul update Miercuri, 13 octombrie 2021, 13:48

Piedicile sunt inerente în viață, iar societatea nu te ajută să treci mai bine peste ele, din contră. Pandemia care a început în urmă cu aproape doi ani a împărțit societatea în două tabere, a creat confuzie și mulți oameni și-au pierdut locurile de muncă. Stresul găsirii unui loc de muncă bine plătit, sănătatea de care azi, mai mult ca niciodată, trebuie să ții cont, copiii debusolați din cauza problemelor din sistemul de educație sunt factori covârșitori ai dezechilibrului pe care majoritatea populației îl simte din plin.

Protejarea sănătății mintale începe cu un angajament simplu: separă starea interioară de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Iată cum să o faci:

  1. Răsfață-te din toată inima

De câte ori nu ți-ai promis că îți vei oferi o binemeritată pauză și, cu toate astea, stai pe telefon ca să-ți verifici mailurile necitite? A fi prezentă și a-ți permite să te bucuri de clipe libere este o necesitate, deoarece mintea are nevoie de repaus. Nu poți finaliza corect sarcini, atât timp cât nu reușești să-ți bucuri sufletul cu activități care te binedispun. Simplul fapt că mergi la cumpărături și îți iei un parfum sau o bijuterie face diferența. Răsplătește-te! Nu mai sta pe gânduri și achiziționează-ți un lantisor aur subtire la baza gatului, așa cum ți-ai dorit mereu. Pune preț pe tine din orice punct de vedere și premiază-te!

De asemenea, pauzele între sarcinile de la birou relaxează mintea. Deși perseverența este admirabilă, momentele de repaus sunt esențiale pe termen lung. Folosește metoda Pomodoro: timp de 25 de minute, concentrează-te pe ceea ce trebuie să finalizezi, fără să accepți vreo distragere exterioară, apoi fă o pauză, timp de zece minute.

  1. Fă mișcare

Sănătatea ta fizică și mintală sunt mai conectate decât ți-ai putea da seama. Exercițiile fizice regulate reduc simptomele depresiei și anxietății.

Ce tip de exercițiu este cel mai bun pentru sănătatea mintală? Ei bine, optează pentru cardio, însă reține că orice fel de mișcare este mai bună decât sedentarismul. Nu trebuie să ai abilități de sportiv de performanță, pentru a face puțin sport. Dacă lucrezi de acasă, ieși o oră după program și plimbă-te prin parc. Procedează la fel și în cazul în care ai revenit la birou. Opt ore de stat pe scaun dăunează enorm spatelui, mai ales dacă poziția este greșită. Alege să mergi pe jos (dacă distanța îți permite), renunță la mașina personală și folosește bicicleta pentru a te deplasa la muncă și înapoi.

  1. Evită alcoolul cât poți de mult

Menținerea unei stări mintale clare înseamnă să stai departe de alcool și droguri. Alcoolul agravează stările de anxietate, evidențiază angoasele și face mai mult rău decât bine. 

  1. Socializează cu cei din jur

Știi care este cel mai important pas pentru protejarea sănătății mintale? Comunicarea! A vorbi cu cei din jurul tău, precum familia și prietenii, despre lucrurile care te apasă nu este un semn de slăbiciune. Acest lucru dovedește că ești suficient de puternică pentru a afișa și părțile mai puțin bune din viața ta. Amintește-ți că nu există om fără probleme și conflicte interioare.

Discută cu partenerul sau cu cea mai bună prietenă despre lucrurile care te macină. De cele mai multe ori, rușinea este o piedică imensă în calea liniștii tale. Este mai ușor pentru psihic să se autosaboteze decât să cunoască lucruri noi și să iasă din zona de confort. A vorbi cu apropiații despre lucrurile care te apasă te ajută să-ți dai seama că nu ești singură pe lume și că orice are o rezolvare.

Amintește-ți tot timpul: „Sănătatea mea mintală este esențială”. Doar așa vei putea combate efectele unei vieți stresante și cu provocări. 

Sursă foto: Pexels

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Aur și Argint

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!