Ești candidată la obținerea unei promovări la locul de muncă? Iată 5 detalii care îți vor crește șansele de reușită

De Unica.ro, pe

Dacă îți dorești să avansezi în carieră și ai pus ochii pe un nou post la actualul loc de muncă, atunci cu siguranță știi că va trebui să faci eforturi suplimentare pentru a-l obține. Atât superiorii tăi, cât și departamentul de HR îți vor evalua calitățile și vei fi supusă unui proces de observație mai riguros decât de obicei. De aceea, trebuie să îți folosești toate atuurile și să dovedești profesionalism pe toate planurile.

Descoperă la ce detalii sa fii atentă dacă îți dorești o promovare la locul de muncă

1. Relația cu colegii de muncă

Pentru a avansa, este important să păstrezi rapoarte cordiale cu toți membrii echipei din care faci parte. Deși este imposibil să simpatizezi pe toată lumea, este recomandat să ai un comportament amabil față de cei cu care lucrezi. O persoană conflictuală va fi evitată pentru a avansa în ierarhia organizațională, pentru că inevitabil va crea disensiuni care afectează productivitatea echipei. Propune-ți să-ți privești colegii cu “ochi” mai blânzi, să te oferi să-i ajuți atunci când este posibil și să-i asculți mai des. O asemenea abordare te va transforma într-o prezență plăcută pentru toată lumea.

2. Modul în care comunici 

Comunicarea eficientă este esențială pentru succesul unei echipe, așa că data viitoare când scrii un e-mail sau ții o prezentare la locul de muncă, dă-ți silința să creezi mesaje clare, complete și atractive. Folosește un limbaj profesional, evitând în același timp expresii rigide sau care îl fac pe receptor să-și piardă rapid atenția. În locul unei prezentări PowerPoint cu slide-uri “stufoase”, alege un design simplu și curat și alege sa transmiți mesajul oral, într-un mod cât mai simplu, folosind comparații sau metafore.

3. Înfățișarea

Chiar dacă lucrezi într-o agenție creativă sau într-o corporație, look-ul tău este cartea ta de vizită. Prin urmare, ai grijă ca el să fie aliniat la obiectivele tale. De exemplu, dacă vizezi un post de management, atunci este cazul să lași tote bag-ul de pânză acasă și să te îndrepți spre genți și rucsacuri pentru femei precum cele de la Kalapod.ro, care să “vorbească” mai clar despre obiectivele tale profesionale.  

4. Echilibrul dintre viața profesională și cea personală

Deși majoritatea companiilor apreciază angajații care își dau silința la locul de muncă, este mai benefic pentru cariera ta să ai grijă și de latura personală a vieții tale. Dacă ți-ai propus să stai peste program în fiecare zi doar pentru a-i impresiona pe șefii tăi, riști să lași impresia că nu știi să îți gestionezi sarcinile și timpul. Prin urmare, încearcă să lucrezi mai inteligent, nu mai mult.

5. Imaginea ta de pe social media

Poate consideri că ceea ce postezi pe rețelele sociale este conținut strict legat de viața ta personală și nu ar trebui să-ți influențeze parcursul profesional. Cu toate acestea, în prezent, identitatea ta virtuală nu mai poate fi separată de cariera ta, așa că ai mare grijă față de reputația ta virtuală. Chiar dacă te distrezi la maximum în weekend alături de prieteni, șefii tăi nu trebuie să vadă fiecare detaliu al “aventurilor” tale!

Ține cont de acest cinci amănunte esențiale și crește-ți șansele de a obține promovarea mult dorită!

Sursa foto: Pexels.com

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!