Dieta mediteraneană, delicii pentru un stil de viață sănătos

Ultimul update Vineri, 01 octombrie 2021, 13:28

Dieta mediteraneană este din ce în ce mai des inclusă în stilul nostru de viață, datorită nenumăratelor beneficii pentru sănătate și starea generală de bine. Bazată pe alimentele pe care oamenii le consumau în mod tradițional în trecut în Italia și Grecia, a fost treptat adoptată de o mare parte a locuitorilor întregului continent, iar în prezent, preparatele mediteraneene sunt nelipsite din meniurile restaurantelor. Dieta mediteraneană este mai degrabă un stil de viață sănătos, care include preparate sănătoase și delicioase, îngrijirea stării noastre mintale, sport și mișcare și moderație în toate. Fiind o modalitate de a ne hrăni sănătos zi de zi și de a avea grijă de starea noastră de bine, dieta mediteraneană nu este una foarte restrictivă și are ca punct central varietatea preparatelor simple, dar nutritive și pline de savoare. 

Beneficii ale dietei mediteraneene 

Este știut că alimentația și modul în care avem grijă de noi ne influențează direct starea de sănătate. Prin includerea în dietă a unor alimente ușor de digerat, cu un aport nutrițional semnificativ, putem ajuta corpul și mintea să își găsească echilibrul și să ne îmbunătățim starea de sănătate, condiția fizică și silueta.

Dieta mediteraneană se bazează în cea mai mare parte pe includerea în alimentație a alimentelor de origine vegetală, a celor cât mai puțin procesate, a fructelor și legumelor de sezon, proaspete, evitarea conservelor și aportul minim de glucide rafinate, cu indice glicemic ridicat. De asemenea, carnea albă și peștele slab sunt de preferat în acest tip de dietă, în locul peștelui gras, al cărnurilor roșii și mezelurilor. 

Integrarea uleiului de măsline extravirgin și a plantelor aromatice este o componentă importantă  a dietei mediteraneene. Pe lângă aromă și gustul delicios, uleiul de măsline conține cantități mari de antioxidanți, are puternice proprietăți antiinflamatorii și este o sursă bogată de grăsimi mononesaturate, care reduc riscul de accident vascular cerebral și boli cardiace.

Stilul de viață mediteranean nu se referă doar la alimentația sănătoasă, ci implică și activitățile fizice regulate, îngrijirea stării mentale și petrecerea timpului cu persoane dragi, făcând lucrurile care ne aduc bucurie. O ieșire în oraș cu prietenii, o cină relaxantă în familie, o carte sau un film care te ajută să te deconectezi sau aromoterapia cu ulei de rozmarin sau aromele tale preferate au numeroase beneficii pentru starea noastră de bine și, pe termen lung, pentru sănătate.

Alimente recomandate în dieta mediteraneană 

Chiar dacă termenul de dietă mediteraneană ne duce instantaneu cu gândul la pizza, paste sau mâncarea tradițională grecească, adevărata dietă mediteraneană se bazează în principal pe fructe, legume, fructe de mare, nuci, ulei de măsline, caju, produse lactate, carne albă și alimente cât mai puțin procesate. Schimbarea dietei nu este întotdeauna un lucru ușor, mai ales dacă facem trecerea de la alimente procesate la cele cât mai proaspete și naturale, însă acest tip de dietă are avantajul de a fi la fel de delicioasă ca un regim alimentar obișnuit.

Dieta mediteraneană se bazează în mod principal pe o varietate mare de legume, fructe și cereale integrale, grăsimi cât mai sănătoase, cum sunt semințele, nucile și uleiul de măsline, lactate și pește în cantități moderate, cât mai puțină carne roșie și ouă și vin roșu cu moderație.

Ingredientele vegetale sănătoase sunt ușor de inclus în rețete delicioase, care ne duc cu gândul la vacanță și la soarele Greciei sau Italiei, iar beneficiile pentru sănătate și starea noastră de bine sunt un avantaj în plus. Consumul de pește și fructe de mare este recomandat de cel puțin două ori pe săptămână, iar rețetele pe care le putem pregăti plecând de la carnea albă sunt nenumărate și pot fi reinventate și reinterpretate în funcție de preferințe.

Pentru gustările dintre mese, există o mulțime de variante sănătoase, care ne vor ajuta să ne menținem în formă și să ne simțim plini de energie. Nucile, fructele, iaurtul grecesc simplu sau combinat cu fructe proaspete sau câteva felii de morcov, țelină sau baby carrots sunt gustări ideale care ne ajută să ne păstrăm intactă starea de sănătate.

Dieta mediteraneană este faimoasă nu doar datorită gustului delicios, ci și pentru beneficiile numeroase pe care le aduce sănătății noastre. Acest tip de dietă, bogată în grăsimi vegetale, legume, fructe și alimente bogate în fibre, nu este o cură de slăbire, ci un adevărat stil de viață. Dieta mediteraneană susține organismul împotriva dezvoltării anumitor boli și ne ajută să avem o stare de bine într-un mod natural și plăcut!

Sursa foto: Unsplash

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Solaris Plant

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!