Cum te pregătești pentru mutarea în propria locuință

După ce ai trecut prin tot procesul de aprobare a creditului pentru locuință și de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare, a venit în sfârșit momentul să te muți în locuința mult visată! Aceasta este ultima etapă și, așa cum le-ai îndeletnicit pe celelalte două, trebuie să știi că organizarea este esențială.

Rămâi organizat cu aceste sfaturi:

Fă un inventar al tuturor obiectelor pe care trebuie/ vrei să le muți

Inventarul bunurilor tale pe care trebuie sau vrei să le muți în noua locuință va dicta cât te va costa mutarea în sine. Cu toate acestea, este un pas important, așa că asigură-te că ții cont de tot ceea ce deții. Poți folosi „lista de inventar” fie că angajezi o firmă de mutări, fie că nu, dar și pentru când îți alegi polița de asigurare facultativă (pentru acoperirea daunelor asupra bunurilor materiale).

Fă-ți un buget pentru mutare

După ce ai economisit o sumă de bani semnificativă pentru avansul necesar obținerii creditului imobiliar-ipotecar de la Credit Europe Bank, trebuie să mai pui deoparte o altă sumă pentru mutatul propriu-zis în noua locuință.

Poți decide cu privire la bugetul pentru mutat chiar înainte de a obține creditul pentru locuință, doar ca să fii extra pregătit pentru orice eventualitate. Asigură-te că incluzi toate costurile care ar putea să apară în acest proces, precum și de câți bani vei avea nevoie după mutare pentru achiziționarea mobilierului, reamenajare, reparații etc.

Păstrează dovada tuturor cheltuielilor din acest buget pentru o gestionare eficientă a banilor.

Fă decizii înțelepte pentru eficientizarea eforturilor pentru mutarea în noua locuință

Există o mulțime de decizii pe care trebuie să le iei atunci când te pregătești să te muți în noua ta casă. Fă-ți viața mai ușoară și răspunde la următoarele întrebări înainte să te întâlnești cu mai multe obstacole. În acest fel, vei fi informat și pregătit pentru mutare atunci când va sosi ziua cea mare.

Iată câteva întrebări cheie pe care să ți le pui atunci când te pregătești să te muți în casa mult visată:

  • Voi angaja profesioniști pentru împachetarea bunurilor mele în noua mea casă sau mă voi descurca singur?
  • Intenționez să apelez la serviciile unei companii de mutări sau voi închiria o mașină mai mare pentru a le muta singur?
  • Ce fel de cutii mobile voi folosi pentru împachetarea și mutarea bunurilor mele în siguranță?
  • Am nevoie de câteva zile libere suplimentare de la locul de muncă sau voi reuși totul într-un weekend?

Gândește-te la toate aceste aspecte cu 1-2 săptămâni înainte de ziua cea mare. Așa vei avea suficient timp la dispoziție să te gândești la cele mai eficiente variante pentru tine.

Pregătește-ți vechea locuință

Contractele sunt semnate, cutiile cu bunuri sunt ambalate…mai trebuie să faci ceva? Da! Mai sunt câteva lucruri de care trebuie să ai grijă înainte de a pleca definitiv din vechea ta casă.

Dacă până acum ai locuit în chirie, nu uita să-l anunți pe proprietarul de drept al locuinței. În mod normal, ar trebui să-i spui despre planurile tale de mutat înainte cu 30 – 60 de zile de ziua cea mare.

Dacă vechea locuință se află în proprietatea ta, atunci decide ce se va întâmpla cu ea după ce te muți: poți să o dai în chirie, să o vinzi sau să o lași copiilor tăi. Orice decizie ai lua, asigură-te că faci o curățenie generală și că nu uiți nimic important de care ai avea nevoie pentru noua locuință.

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!