Cum te menții în formă dacă nu vrei să mergi la sală

De pe

În condițiile în care epidemia de COVID-19 încă ne impune numeroase restricții, multe dintre noi nu s-au grăbit să se întoarcă la sală. Totuși, pentru a ne menține într-o formă fizică bună, dar și pentru a ne menține sănătatea în parametri optimi, mișcarea este necesară în fiecare zi. Așadar, întrebarea care se impune este ce putem face pentru a ne bucura de o bună condiție fizică din confortul și siguranța casei noastre sau în aer liber. Noi îți oferim câteva sugestii care te pot ajuta în acest sens.

Aleargă

Este una dintre cele mai simple și mai bune activități pentru sănătatea ta. În plus, este gratuit. Nu ai nevoie decât de o pereche de încălțări sport și de bună voință. Nu te aștepta să poți alerga prea mult de la început, dar nu lăsa asta să te descurajeze. Începe prin a alterna mersul în ritm alert cu alergarea ușoară. Specialiștii spun că la început este bine să alergi suficient de încet încât o persoană care merge repede să te poată depăși. Dacă ai probleme cu articulațiile, poate ar fi mai bine să încerci să alergi pe pământ, nu pe asfalt. Alergatul în aer liber nu are doar beneficii pentru corpul tău, ci te ajută să te eliberezi de stres și să îți îmbunătățești starea de spirit, dat fiind că în timpul unei astfel de activități creierul tău secretă „hormonii fericirii”, serotonina și dopamina.

Sala ta de acasă

Cu prețul unui abonament pe o lună sau două la sală, îți poți cumpăra câteva echipamente de fitness și să faci mișcare acasă. Avantajul este că nu trebuie să te deplasezi la sală și îți poți programa antrenamentul oricând ai timp liber. Dacă ești pasionat de cardio, o coardă te poate ajuta să îți ridici rapid ritmul cardiac, să îți antrenezi brațele și picioarele și să arzi un număr impresionant de calorii într-un timp record. Dacă îți plac antrenamentele de forță, investește în gantere de diferite dimensiuni și greutăți. Dacă ești adepta antrenamentelor care se bazează pe lucrul cu greutatea propriului corp, o minge de fitness poate să fie soluția ideală pentru a diversifica exercițiile. Dacă nu ești sigură exact ce fel de antrenament ți-ar plăcea, poți încerca diferite cursuri online.

Yoga

Dacă ești adepta unui antrenament lejer, care să nu îți ridice pulsul prea mult, care poate fi și relaxant, atât pentru corp, cât și pentru minte, atunci yoga este ceea ce cauți. Nu ai nevoie de echipamente prea sofisticate. Poți începe cu mișcări simple, pentru care îți trebuie doar o saltea. Pe măsură ce avansezi și pozițiile devin mai complexe, o să ai nevoie de niște benzi speciale, care să te ajute să capeți mai multă flexibilitate, și niște cărămizi de yoga. Avantajul acestui tip de mișcare este că poate fi practicată și la interior, dar și la exterior, în funcție de preferințele personale. Deși presupune mișcări atente, oarecum lente, yoga poate constitui un antrenament foarte bun pentru toate grupele musculare și se poate dovedi relaxant după o zi întreagă petrecută la birou sau acasă în fața calculatorului. 

Bicicleta

O plimbare cu bicicleta în parc poate fi plăcută și amuzantă, dar suficient de solicitantă încât să simți că ai făcut un antrenament. Dacă te pasionează acest tip de mișcare, dar nu ai un parc prin apropiere, poți opta pentru o bicicletă medicinală. Avantajul unei astfel de biciclete de interior este că poți face mișcare în timp ce faci și altceva, de exemplu, să asculți un audiobook sau să te uiți la serialul preferat.

Indiferent care dintre sugestiile noastre este pe placul tău, nu uita că mișcarea face parte dintr-un stil de viață sănătos și are numeroase beneficii pentru sănătatea ta generală și pentru o stare de spirit pozitivă.

Sursă foto : Unsplash.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Hervis