Cum să-ţi motivezi angajaţii dacă eşti o femeie antreprenor la început de drum

Ultimul update Luni, 20 septembrie 2021, 11:30

Din ce în ce mai multe femei aleg calea antreprenoriatului şi îşi pun în practică cele mai bune idei pentru a răspunde necesităţilor pieţei într-un mod original şi creativ. Totuşi, primii paşi, atunci când te-ai decis să-ţi deschizi propria afacere, nu sunt tocmai simplu de făcut şi în efortul de a-ţi construi un business solid echipa care te înconjoară şi te susţine este foarte importantă. Chiar dacă ţi-ai ales cu grijă angajaţii, obstacolele cu care se poate confrunta o mică afacere la început de drum, până se stabileşte pe piaţă şi până se face cunoscută, pot fi descurajante pentru mulţi oameni din echipa ta. Comunicarea este foarte importantă pentru a-i ajuta să depăşească momentele dificile, dar, din păcate, nu este întotdeauna suficientă. Pentru a-ţi motiva angajaţii şi a menţine o echipă stabilă şi unită ai nevoie şi de alte instrumente. Iată câteva strategii şi soluţii pe care le poţi avea în vedere. 

Oferă-le flexibilitate

Orice angajat este încântat să primească un bonus pentru munca şi implicarea sa, dar dacă există un lucru pe care mulţi l-ar putea aprecia chiar mai mult decât banii acesta este timpul. Când o afacere este la început de drum necesită toată atenţia şi energia echipei care o susţine, însă mulți angajați se simt frustrați de faptul că nu găsesc prea mult timp pentru familie, prieteni, hobby-uri și recreere. Aici intervine rolul tău. Oferind angajaților tăi o anumită flexibilitate în ceea ce privește orele de program sau posibilitatea de a lucra de acasă, recunoști că știi că au o viață în afara celei profesionale și că au dreptul să se bucure de ea. Chiar dacă nu le poţi oferi angajaților mai multe zile libere, este posibil să fii în măsură să găseşti cu ei o soluţie care să le asigure o anumită flexibilitate. Și dacă eşti încă refractară la această idee, aminteşte-ţi că flexibilitatea poate aduce la fel de multe beneficii angajatorului.

Fă-i să se simtă apreciaţi

Nimic nu este mai descurajant decât să lucrezi din greu la un proiect şi munca ta să treacă neobservată. Dacă vrei ca angajaţii tăi să nu se simtă descurajaţi şi să te bucuri de o echipă care te susţine cu adevărat, trebuie să le recunoşti întotdeauna meritele şi realizările. Arată-le constant că munca lor este importantă pentru companie prin mici cadouri, premii personalizate, mici bonusuri sau chiar doar verbal. Dacă întreaga echipă funcţionează excelent, poţi implementa instrumente moderne de acordare a unor beneficii extrasalariale, cum este, de exemplu, cardul de masa de la Up Romania. Orice ai face nu lăsa munca unui angajat dedicat să pară neobservată, pentru că altfel rişti să-l faci să se simtă demotivat sau, mai rău, îl poţi pierde în favoarea unui concurent de pe piaţă.

Oportunităţi de dezvoltare

Să le oferi angajaților tăi șansa de a-și dezvolta abilitățile îi va face să simtă că firma pentru care lucrează investeşte în ei şi asta le poate spori sentimentele de loialitate, dar și motivația. Oportunitățile de dezvoltare profesională îi motivează pe angajați şi îi face să se simtă şi mai ambiţioşi şi, în cele din urmă, afacerea ta va avea şi mai mult decât crezi. În plus, angajaţii cu adevărat valoroși sunt cei care beneficiază de formări profesionale periodice pentru a fi tot timpul la curent cu schimbările din domeniul în care activează. Acesta este şi un aspect care îi face pe angajaţi să evalueze mai bine riscul anumitor strategii sau decizii, dar şi mai creativi. 

Un business la început de drum se poate confrunta cu multe provocări, de aceea este bine să te bazezi pe o echipă motivată şi dispusă să treacă alături de tine şi prin momentele de criză. Ţine seama de strategiile de mai sus pentru a te asigura că angajaţii tăi se simt motivaţi şi că sunt implicaţi în succesul afacerii tale.

Sursă foto: Pexels.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Up Romania

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!