Cum să faci faţă provocărilor toamnei. Soluţii simple ca să te bucuri de schimbarea de anotimp

Ultimul update Luni, 13 septembrie 2021, 11:50

Venirea toamnei nu înseamnă numai că sezonul vacanţelor s-a încheiat în mod oficial, dar aduce şi o nouă serie de provocări, de la începerea şcolii la schimbarea orei. Află cum să te pregăteşti şi cum să gestionezi fiecare schimbare din acest anotimp, astfel încât să te bucuri din plin de o toamnă liniştită.

Începerea şcolii

În fiecare septembrie şcoala începe nu numai pentru cei mici, ci şi pentru mame. Începerea unui nou an şcolar înseamnă o schimbare de rutină şi un nou program, astfel încât să-i poţi duce pe cei mici la şcoală şi la alte activităţi extrașcolare şi să-i ajuţi la teme. Pentru a fi cât mai bine pregătită, este important să-ţi planifici cât mai bine programul, astfel încât să ai timp şi pentru tine, şi pentru cel mic. Ca să te bucuri de energie pe parcursul întregii zile, stabileşte-ţi ore fixe pentru culcare şi trezire, adaugă cât mai multe fructe şi legume proaspete în dietă şi petrece cât de mult timp poţi la exterior în zilele însorite. Profită la maxim de weekend şi, de fiecare dată când este posibil, organizează împreună familia scurte excursii sau drumeţii. 

Casa şi maşina

Înainte ca vremea să se schimbe semnificativ, este important să rezolvi toate problemele legate de locuinţă. Verifică toate aspectele legate de încălzire şi de hidroizolaţie, care îţi pot da mari bătăi de cap iarna şi care se pot agrava. Amânarea lor s-ar putea să te coste mai scump şi, în plus, unele lucrări nu se pot face când umezeala din atmosferă creşte prea mult. Pe de altă parte, trebuie să te ocupi, de asemenea, de maşină. Un aspect important ţine de schimbarea cauciucurilor. Dacă trebuie să-ţi iei alte cauciucuri pentru iarnă, verifică toate site-urile de specialitate şi vezi care sunt cele mai bune oferte. De asemenea, ia în considerare varianta achiziţionării unor anvelope all season, mai ales dacă mașina ta are un sistem de frânare inteligent (ABS), cum este cazul, de exemplu, lui Audi A4

Lipsa de lumină

Tulburarea afectivă numită SAD (Seasonal affective disorder) este definită de Clinica Mayo din Statele Unite ca fiind un tip de depresie legată de schimbările de anotimp. Simptomele tind să înceapă toamna și să continue în timpul iernii. O expunere mai redusă la lumina naturală a soarelui poate cauza schimbări de dispoziție, cauza principală fiind producția scăzută de serotonină, supranumită şi hormonul fericirii. Dacă vremea specifică toamnei te afectează şi te simţi letargică mai tot timpul, vorbeşte cu medicul tău de familie. Schimbarea de alimentaţie şi suplimentele cu vitamina D te pot ajuta să combaţi efectele acestei tulburări.

Schimbarea orei

Studii de specialitate făcute în Germania au arătat că oamenii se adaptează mai greu la trecerea la ora de iarnă. Printre simptomele cel mai frecvent identificate de specialişti se numără starea de oboseală accentuată, insomniile, stările de confuzie şi nervozitate mai pronunţată. Ce poţi face pentru a contracara această problemă? În primul rând, este important să-ţi respecţi rutina de somn, să te culci şi să te trezeşti la aceeaşi oră, astfel încât ritmul tău circadian să se stabilizeze. În al doilea rând, este recomandat să privilegiezi o dietă bogată în fructe şi legume, dar şi în alimente bogate în acizi Omega-3, cum ar fi avocado sau somonul. Nu în ultimul rând, trebuie să ştii că mişcarea ajută, aşa că acordă cel puţin 30 de minute exerciţiilor fizice.

Trecerea de la sezonul cald la cel rece vine la pachet cu multe provocări pentru fiecare dintre noi. Organizându-ţi mai bine programul şi acordând atenţie semnelor pe care ţi le dă organismul, poţi trece peste micile inconveniente cu zâmbetul pe buze. 

Sursă foto: Pexels.com 

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Autovit

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!