Cinci sfaturi pentru un organism sănătos în sezonul rece

Schimbarea anotimpului poate reprezenta o adevărată provocare pentru organismul nostru, zilele fiind mai scurte, mai reci și mai aglomerate. Așadar, pe măsură ce toamna își intră în drepturi, o modificare a rutinei ar putea reprezenta cheia pentru menținerea sănătății în sezonul rece.

Fiind o perioadă de tranziție, toamna reprezintă momentul perfect pentru a te concentra asupra sănătății și a pașilor pe care îi ai de făcut pentru a ține întreaga familie protejată împotriva diferitelor afecțiuni care apar în aceste luni ale anului. Chiar dacă fiecare organism este diferit, am pregătit câteva sfaturi care să te ajute în prevenirea bolilor. 

Adoptă o dietă specifică toamnei

Toamna oferă o varietate de fructe și legume, precum varză, mere, afine și cartofi dulci, bogate în vitamine, o modalitate excelentă prin care îți poți pregăti imunitatea. Astfel, poți consuma mere, care au în compoziție magneziu, calciu, cupru plus o serie întreagă de vitamine, dar și pere, care conțin calciu, fosfor, potasiu, acid folic plus vitamine din grupul B. Un alt aliment extrem de bun este dovleacul, bogat în antioxidanți, vitamine și minerale, precum sodiu, potasiu, magneziu și o sursă de flavonoizi și beta-caroten. Mai mult, adaugă în dieta ta de toamnă conopidă, broccoli, sfeclă roșie și gutui.

Folosește un purificator de aer

Alergenii, precum mucegaiul, praful și polenul, sunt destul de întâlniți în sezonul de toamnă, tocmai de aceea este important să previi și să creezi un mediu sănătos acasă și la birou. O variantă prin care poți diminua prezența acestora în locuința ta este achiziționarea unui purificator aer. Acesta are capacitatea de a îmbunătăți calitatea aerului, putând capta atât particule de praf, cât și alergeni, virusuri, microbi sau bacterii.

Ajută imunitatea cu vitaminele D și C

Vitamina D are un rol esențial atât în menținerea sistemului osos și muscular sănătos, cât și a celui imunitar. Cea mai mare parte a vitaminei D o obținem din expunerea la soare, astfel că în lunile de toamnă-iarnă aportul scade din cauza lipsei acestuia. Așadar, consultă-te cu medicul de familie și află care este doza necesară pentru menținerea unui organism sănătos, atât pentru tine, cât și pentru familia ta. De asemenea, vitamina C este foarte importantă pentru organism, aceasta având rol antioxidant și fortificând sistemul imunitar.

Nu renunța la activitățile fizice

Chiar dacă zilele se scurtează și temperaturile scad, încearcă să continui programul de activități fizice, fie că este vorba de alergat, mers la sală sau plimbări cu bicicleta. Pentru o imunitate bună și un organism puternic, ai nevoie de minim 30 de minute de exerciții fizice pe zi, de preferat realizate afară, în aer liber. Nu doar că vei ține deoparte răcelile, ci și kilogramele care se pot acumula în lunile mai răcoroase. Nu ești (încă) o fire sportivă? Poți începe cu plimbări lungi pe traseele favorite. Orice tip de mișcare este mai bună decât statul pe canapea.    

Protejează pielea

Pielea feței și a mâinilor are de suferit în sezonul toamnă-iarnă, tocmai de aceea este foarte importantă protejarea lor prin hidratare cu creme care să conțină vitamine și uleiuri. De asemenea, chiar dacă temperaturile ridicate nu mai sunt o problemă, nu uita să bei suficientă apă pentru a hidrata celulele întregului organism.

În plus, programează o curățenie generală înainte de venirea iernii. Selectează hainele din dulap, spală covoarele, perdelele și draperiile, șterge mobila de praf și curăță fiecare colț din locuință. 

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Alecoair

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!